Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 180 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
Nooit bij de Keriđ krater zelf geweest maar het plaatje deed me wel direct aan IJsland denken en met wat gezoek gevonden.

Vraag bij de volgende foto: Vanaf het terras van welk cafetaria is deze foto genomen:

Afbeelding
@ daulagari: Keriđ is de moeite waard, maar er zijn nog veel mooiere plekken op IJsland.

Je foto laat ik aan me voorbijgaan :(
Die gaat me boven de pet.

Ik ben benieuwd waar het is.

Jan
Dacht ik 'm gevonden te hebben door muziekkoepels in Nederland op Google Afbeeldingen te zoeken: op het Pastoor Vullinghsplein in Grubbenvorst (Lb.). Precies hetzelfde model muziekkoepel, maar de bebouwingen rondom hebben duidelijk een Limburgs karakter en dat is 'em dus niet op de raadselfoto.... :roll: Ik geef op....
> Keriđ is de moeite waard, maar er zijn nog veel mooiere plekken op IJsland.

Inderdaad, nooit gefietst op IJsland maar wel een tocht gemaakt met dagwandelingen over zwarte stranden, mooie mos- en sneeuwbergen, stomende grond, over de F35, Kerlingarfjöll en Landmannalaugar. Het mooiste vond ik het landschap en de uitgestrektheid vooral als het weer wat minder was. Ik zou nog wel een keer terug willen maar ik denk niet op de fiets.

Ik dacht eens een foto te plaatsen uit een beetje andere hoek van Nederland en dat lijkt gelukt te zijn, ik vermoed ook dat er niet al te (semi-)actieve volgers van dit topic in de buurt wonen.

Maar goed, een extra aanwijzing: Door het dorp liep in het verleden een railverbinding dat nu een fietspad geworden is.
daulagari schreef: Maar goed, een extra aanwijzing: Door het dorp liep in het verleden een railverbinding dat nu een fietspad geworden is.
Dan reduceert dat het gezoek / fietsen tot:
1. De oude Baronnenlijn tussen Apeldoorn en Hattem.
2. Het Bels Lijntje tussen Tilburg en Baarle Nassau.
3. De voormalige Halve Zolenlijn in de Langstraat.

Dan ga ik daar eens rondkijken :)

Jan
Volgens mij is het Zuidland (Zuid Holland) . Hier liep inderdaad een spoor van de RTM doorheen (Spijkenisse naar Hellevoetsluis) en is nu een fietspad geworden.

Henk
henk1 schreef:Volgens mij is het Zuidland (Zuid Holland) . Hier liep inderdaad een spoor van de RTM doorheen (Spijkenisse naar Hellevoetsluis) en is nu een fietspad geworden.

Henk
Dit hier? https://www.google.nl/maps/place/Zuidla ... 4d4.262953
Ja, dat is de plaats die ik bedoel. Ik woon daar in de buurt.

Henk
Dan zocht ik op de verkeerde plekken.

Jan
daulagari schreef:Vraag bij de volgende foto: Vanaf het terras van welk cafetaria is deze foto genomen:
Tja, dat is dan toch wel een probleem, want als ik op Google Maps kijk zit er op de vermoedelijke locatie geen cafetaria maar een fietsenboer. Er is op de hoek wel iets snackbarrigs, maar dat klopt niet met de hoek van de foto volgens mij.
Inderdaad, het is Zuidland en via deze link zie je ook de snackbar, even draaien en je ziet het terras en verder op het rijtje zit inderdaad een fietsenwinkel. De foto is inderdaad niet vanaf het terras genomen maar vanaf het toegangspad naar het terras, bij de fietsenwinkel was het echt een andere foto geworden. Afgelopen voorjaar op de natuurcamping gekampeerd die 1.6 km verder westelijk zo ongeveer aan de Trambaan ligt.

Leuk dat iemand "anders" het deze keer geraden heeft, zover ik weet de eerste keer voor Henk.

@henk1: Had je het ook geweten zonder de extra aanwijzing? Aan jou de eer de volgende raadplaat te plaatsen.

@Hilver: Nu ook de Trambaan tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis aan je lijstje toegevoegd? ;-)
Hilver schreef:
daulagari schreef: Maar goed, een extra aanwijzing: Door het dorp liep in het verleden een railverbinding dat nu een fietspad geworden is.
Dan reduceert dat het gezoek / fietsen tot:
1. De oude Baronnenlijn tussen Apeldoorn en Hattem.
2. Het Bels Lijntje tussen Tilburg en Baarle Nassau.
3. De voormalige Halve Zolenlijn in de Langstraat.

Dan ga ik daar eens rondkijken :)

Jan
Er zijn in ons land nog veel lokale spoor- en tramlijnen geweest. De Woldjerspoorlijn in Oost-Groningen en de Marne-spoorlijn in Noordwest-Groningen, waarvan bij beide lijnen een aantal stations nog staan. Tot eind jaren zeventig bestond de spoorlijn van Groningen naar Drachten nog: in 1977 heb ik daar in een stoomtrein mee gereden. Een apart gezicht, zó door de straten van Leek!
Neem nou het meer bekende Gooische Stoomtram. Daar heb ik kort geleden een artikel over geschreven: http://historischekringblaricum.nl/deel ... lgenoot-78 - klik op download pdf en scroll naar pagina 1758 en verder. Elders in dit blad zijn er ook nog twee stukjes over iets anders van mijn hand.
daulagari schreef:
@Hilver: Nu ook de Trambaan tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis aan je lijstje toegevoegd? ;-)
@ daulagari: Toegevoegd.

Bovendien zal ik bij railverbinding vanaf nu niet meer exclusief aan een trein(tje) denken :)

Jan
Zonder de hint van de trambaan, wist ik het niet geheel zeker, maar met de hint was het duidelijk. Deze foto is uit 2011 en is niet in Nederland, maar wel een bekende plaats waar veel toeristen komen.
Afbeelding

m.vr.gr. Henk
henk1 schreef:Zonder de hint van de trambaan, wist ik het niet geheel zeker, maar met de hint was het duidelijk. Deze foto is uit 2011 en is niet in Nederland, maar wel een bekende plaats waar veel toeristen komen.
Afbeelding

m.vr.gr. Henk
Røros, Noorwegen? https://www.google.nl/maps/@62.5779066, ... 312!8i6656
henk1 schreef:....maar wel een bekende plaats waar veel toeristen komen.
m.vr.gr. Henk
Ik was op de computer bezig met de administratie van de muziekvereniging, waarvan m'n vrouw secretaris is, toen ging er een bliep dat er een nieuw Raad plaatje-bericht binnengekomen is. Twee seconden naar de foto kijken kan ik direct weten dat het Noorwegen is, de betimmeringen van de ramen zijn niet Zweeds. Alléén al de woorden „een bekende plaats waar veel toeristen komen" waren voldoende dat het onomstotelijk Røros zou moeten zijn. Het oude kopermijnstadje ontbreekt vrijwel nooit in iedere reisgids van Noorwegen en niet zo lang heb ik Røros nog op internet bestudeerd en foto's bekeken. Die mijnafvalbergen op de achtergrond. Effe snel gekeken op Streetview en gauw gevonden, vandaar.
Mag ik nu de volgende foto plaatsen? Eveneens niet in Nederland, maar ook niet ver....

Afbeelding
Martin,

Het inderdaad Røros, bezocht tijdens een fietstocht in 2011 doorZuid Noorwegen.

Henk
Afbeelding :lol:
You are here is leuk, maar laat ik nog een gokje doen voor de kerk van Martin:

Kerk B-2275 in Poederlee?

Het gezichtspunt van de foto van Martin is voor mij in Streetview een "zwart gat".
Foto van De Tovenaar.

Is deze van Outdoor Retailer Summer Market, gehouden 3 - 6 augustus 2016 in Salt Lake City, USA
Locatie:
Salt Palace Convention Center
100 S W Temple, Salt Lake City, UT 84101, Verenigde Staten

-Jan