Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 468 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
Degelijk zoekwerk 8)
Het volgende plaatje; even schuilen tijdens een regenbuitje.

Bijlagen

In Turkije...?
In een Islamitisch land, maar waarin het vreemd genoeg voor vrouwen verplicht is om een inverse-nikab te dragen?
Is het onder de Theodor-Heuss-Bruecke in Mainz ?
math schreef:
za 07 sep, 2019 16:15
Is het onder de Theodor-Heuss-Bruecke in Mainz ?
Volgens mij heeft math het goed!
Onder deze brug ben ik jarenlang wekelijks onderdoor gevaren, maar voor de varenslui geen fraai ruitjespatroon onder de brug. :wink: Foto is vanaf de rechteroever genomen aan de kant van Mainz- Kastel.
Math heeft het goed; we waren hier dit jaar, op weg naar Venetië.

Pieter
Turkije leek me onwaarschijnlijk. Voor zover daar politieke opschriften getolereerd worden, zullen die wel niet in het Latijnse schrift zijn. Vanwege de rode zandsteen gokte ik op Duitsland of Frankrijk en dus op de Rijn. Ik had enorm geluk dat van de vele foto's van de Theodor-Heuss-brug in Mainz er één een stukje van dat opvallende rood-gele baksteenmozaïek toonde, want anders had ik dit nooit geraden. De brug lijkt eerder gekenmerkt door fraaie metalen bogen, waarvan het raadplaatje niets laat zien.

Zo zie je maar dat ook degelijk zoekwerk niet zonder geluk kan. Van het quasi-gotische kapelletje in Baarlo heb ik nog steeds geen foto op internet kunnen vinden.

Van het volgende raadplaatje hoef ik het land niet te verklappen. Hoe heet dit plaatsje?
P1030167a.jpg
Math, dat ze niet getolereerd worden geloof ik wel, maar waarom zouden politieke opschriften in Turkije niet in het latijnse schrift zijn?

Hans
Omdat ik aannam dat de Turkse taal een eigen schrift heeft, verspreid over de hele Turkse talenfamilie tot in Mongolie. Maar ik zie nu dat dat niet juist is. Atatürk heeft al in 1928 het Latijnse schrift verordonneerd.
Inderdaad. Goede Wikipedia link.

Atatürk was het ook die scheiding van kerk/moskee en staat voorstond. Dat heeft het geen honderd jaar volgehouden in Turkije.

Hans
math schreef:
za 07 sep, 2019 20:36
Van het volgende raadplaatje hoef ik het land niet te verklappen. Hoe heet dit plaatsje?
Locatie is hier: https://www.google.com/maps/@33.5264209 ... 312!8i6656
Tortille Flat in Arizona VS, er zit nog een link met Nederland in (The Dutchman's Inn).

Zoeken met "country store tonto" gaf de oplossing.

Ik ga straks fietsen, nieuw raad plaatje (na bevestiging door math) volgt later vandaag.
Goed gezocht, Jan. Ik had nog even overwogen om Tonto weg te poetsen, maar het stond er niet erg opvallend. Tortilla Flats ligt aan het begin van een prachtige dirt road, de Apache Trail, door het Tonto National Forest.
De beruchte Dutchman Jacob Waltz was geen Nederlander, maar een Duitse emigrant.
Dutchman.jpg
Kan ik ook gerust op de MTB stappen.
Vanmiddag lekker gefietst. Nu weer tijd voor een nieuw raadplaatje.
j2.JPG
Haventje Noordpolderzijl, denk ik.
Helemaal goed, en snel! Jij bent. Vandaag met rondje Groningen "aangedaan".
Oei, even geduld dan. Ik ben niet zo'n fotograaf.
cervus schreef:
zo 08 sep, 2019 17:38
Haventje Noordpolderzijl, denk ik.
Ben je me net voor, ik woon vlakbij Noordpolderzijl maar net thuisgekomen van Harskamperdennen. Dus druk bezig om de spullen uit te laden en de kleren in de wasmachine te doen....
Vorig jaar vanuit Westernieland een paar dagen rondgefietst daar, dus het was niet zo moeilijk raden voor mij.
Moeilijker is het om een foto op te zoeken/plaatsen.
Ik stel voor dat iemand anders verder gaat met dit item daar ik zeer weinig tot geen foto's maak onderweg en het anders nog wel een poos gaat duren voordat ik iets gevonden heb.
:wink:
cervus schreef:
ma 09 sep, 2019 06:03
(...)
Ik stel voor dat iemand anders verder gaat met dit item daar ik zeer weinig tot geen foto's maak onderweg en het anders nog wel een poos gaat duren voordat ik iets gevonden heb.
:wink:
Ik denk dat volgens de ongeschreven regels van dit spel, ik dan weer aan zet ben om iemand aan te wijzen.
Aangezien Martin ook gereageerd heeft geef ik de beurt aan Martin.