Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 562 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
derdekeer schreef:
di 14 jan, 2020 21:12
De tovenaar schreef:
di 14 jan, 2020 09:25
Streetview is ook gedateerd daar: https://goo.gl/maps/7xvB6dRDJ8Dv6bqs7
Toch nog vrij eenvoudig kunnen vinden dankzij Mapillary.
Die opgave was toch een klein beetje "wie kan het beste met een zoekmachine overweg?".
Ik ken de plek - ik fiets er wel eens voorbij - maar omdat ik google streetview blijkbaar niet goed genoeg beheers, vond ik daar geen plaatje en heb ik dus maar niet meegedaan.
Blij voor de uiteindelijke winnaar trouwens, want ik heb geen goeie zoekplaatjes :D
@derdekeer: eigenlijk verwachtte ik dat iemand de plaats zou herkennen, iemand die er al eens voorbij gereden was. Daarom was ik eerder blij als werd opgemerkt dat dit niet op streetview staat... maar slimme speurders hebben nog andere zoekmachines :roll:
Nee hoor, geen zoekmachines gebruikt, gewoon op de satellietfotos bekeken naar geschikte industriegebieden langs kanalen met jaagpaden in de omgeving rond Antwerpen. En dan hou je weinig geschikte lokaties over, die jaagpaden zijn gelukkig frequent gefotografeerd op Mapillary itt Google streetview.
De tovenaar schreef:
di 14 jan, 2020 22:30
Nee hoor, geen zoekmachines gebruikt, gewoon op de satellietfotos bekeken naar geschikte industriegebieden langs kanalen met jaagpaden in de omgeving rond Antwerpen. En dan hou je weinig geschikte lokaties over, die jaagpaden zijn gelukkig frequent gefotografeerd op Mapillary itt Google streetview.
Ach, het was maar een kleine opmerking.
In streetview kun je hele trajecten zien, de blauwe lijnen die op de kaart verschijnen wanneer je rechtsonder op het mannetje klikt. Die trajecten gaan niet tot de plaats in kwestie en dus vond ik geen plaatje. Ik wist namelijk niet dat er ook individuele foto's van plaatsen op streetview staan.
derdekeer schreef:
wo 15 jan, 2020 09:13
De tovenaar schreef:
di 14 jan, 2020 22:30
Nee hoor, geen zoekmachines gebruikt, gewoon op de satellietfotos bekeken naar geschikte industriegebieden langs kanalen met jaagpaden in de omgeving rond Antwerpen. En dan hou je weinig geschikte lokaties over, die jaagpaden zijn gelukkig frequent gefotografeerd op Mapillary itt Google streetview.
Ach, het was maar een kleine opmerking.
In streetview kun je hele trajecten zien, de blauwe lijnen die op de kaart verschijnen wanneer je rechtsonder op het mannetje klikt. Die trajecten gaan niet tot de plaats in kwestie en dus vond ik geen plaatje. Ik wist namelijk niet dat er ook individuele foto's van plaatsen op streetview staan.
Je hoeft toch geen plaatje te vinden als je er langs gefietst hebt en je weet waar het is?
CarlW schreef:
di 14 jan, 2020 19:21
Niet erg moeilijk, dus juiste plek op de kaart (waar ik stond).

stratforduponavon.jpg
Ergens aan de Italiaanse westkust tussen Salerno en Sapri? Ik dacht eerst aan Kroatië, maar daar liggen teveel eilanden voor de kust.
CarlW schreef:
di 14 jan, 2020 19:21
Niet erg moeilijk, dus juiste plek op de kaart (waar ik stond).

stratforduponavon.jpg
Ik denk hier ergens.
Corniglia, een van de Cinque Terre, inderdaad. Juiste plek was wat noordelijker, net onder Fornacchi. Beurt naar Renel.
CarlW schreef:
di 14 jan, 2020 19:21
Niet erg moeilijk, dus juiste plek op de kaart (waar ik stond).
Waar ook was, je stond tussen de Rode Spoorbloemen (Centranthus ruber)
Dan nu een spiksplinternieuwe opgave. Welke straat stond de fotograaf?
park.jpg
nicolevelo schreef:
wo 15 jan, 2020 09:37
derdekeer schreef:
wo 15 jan, 2020 09:13
De tovenaar schreef:
di 14 jan, 2020 22:30
Nee hoor, geen zoekmachines gebruikt, gewoon op de satellietfotos bekeken naar geschikte industriegebieden langs kanalen met jaagpaden in de omgeving rond Antwerpen. En dan hou je weinig geschikte lokaties over, die jaagpaden zijn gelukkig frequent gefotografeerd op Mapillary itt Google streetview.
Ach, het was maar een kleine opmerking.
In streetview kun je hele trajecten zien, de blauwe lijnen die op de kaart verschijnen wanneer je rechtsonder op het mannetje klikt. Die trajecten gaan niet tot de plaats in kwestie en dus vond ik geen plaatje. Ik wist namelijk niet dat er ook individuele foto's van plaatsen op streetview staan.
Je hoeft toch geen plaatje te vinden als je er langs gefietst hebt en je weet waar het is?
Dat is het hem net.
Ik wist niet precies waar het was. Bovendien wilde ik even checken of mijn geheugen en de werkelijkheid samenvallen. Er bestaan misschien nog kanalen met beschilderde muren.
Maar genoeg hierover nu. Terug naar de raadplaatjes.
renel schreef:
wo 15 jan, 2020 10:46
Dan nu een spiksplinternieuwe opgave. Welke straat stond de fotograaf?
park.jpg
Niemand die dit beeld van Eugène herkent?
Jawel, het beeld staat in Helmond. Ook wel bekend als Hellmond of Eindhoven oost.
Beurt naar Leon.
Het was na de hint niet meer zo moeilijk. Ik zou de beelden van Eugène liever Malgène noemen....
Daarna had ik een foto in gedachten die ik laatst nog gezien heb en waarvan ik toen al dacht dat hij in een onlogische map zat. Grrrrrrrrrrrrrrrrr...... andere keer dan maar.
Dan maar een andere:
Link naar grote versie: www.leonpoels.nl/fietsen/1264p.jpg
Afbeelding

Edit: fiktoutjes.
Leon schreef:
do 16 jan, 2020 12:03
Het was na de hint niet meer zoe moeilijk. Deze ik zou de beelden van Eugène liever Malgène noemen....
Daarna had ik een foto in gedachten die ik laatst nog gezien heb en waarvan ik toen al dacht dat hij in een onlogische map zat.
Grrrrrrrrrrrrrrrrr...... andere keer dan maar.
Dan maar een andere:
Link naar grote versie: www.leonpoels.nl/fietsen/1264p.jpg
Afbeelding
Het landschap lijkt Brabants of Noord-Limburgs te zijn. Het met een hoge heg omheind perceel kan een gemaal zijn, gezien die blauwe rail op poten voor het reinigen van het krooshek (rooster voor de schroef). Rechts een laag gelegen bruggetje over een toevoersloot? Boven de twee wandelaars zie ik misschien een begraafplaats, waarboven een kerk vaag te onderscheiden valt. Links in de verte boven de huizen zie ik contouren van een stad.
quote="Martin E. van Doornik"
> Het landschap lijkt Brabants of Noord-Limburgs te zijn.
Het kan er best op lijken, maar het is daar niet.

>Het met een hoge heg omheind perceel kan een gemaal zijn,
Ik weet niet zeker of het een gemaal is, maar het is een utilitaire voorziening inderdaad.

>Rechts een laag gelegen bruggetje over een toevoersloot?
Of het water daar dient als toevoersloot voor het utlitaire voorziening betwijfel ik.

>Boven de twee wandelaars zie ik misschien een begraafplaats,
Nee, dat zijn weipaaltjes.

>waarboven een kerk vaag te onderscheiden valt.
Check.

>Links in de verte boven de huizen zie ik contouren van een stad.
Dat is geen goede conclusie.

Maar er is zelfs meer te zien op de foto.
Hallo Leon,

[verwijderd]
Ik bedoel niet die rij weidepaaltjes vlak boven de hoofden van de wandelaars, maar achter die rij populieren ligt iets begraafplaats-achtig.
Links iets wat op een kerk lijkt met daarachter een fabrieksschoorsteen.


[verwijderd]
Helemaal achter de bomen zie ik toch contouren van een stad of industrie.... in ieder geval iets groots. In het Ruhrgebiet dan?
Leon schreef:
do 16 jan, 2020 13:07
quote="Martin E. van Doornik"
> Het landschap lijkt Brabants of Noord-Limburgs te zijn.
Het kan er best op lijken, maar het is daar niet.

>Het met een hoge heg omheind perceel kan een gemaal zijn,
Ik weet niet zeker of het een gemaal is, maar het is een utilitaire voorziening inderdaad.

>Rechts een laag gelegen bruggetje over een toevoersloot?
Of het water daar dient als toevoersloot voor het utlitaire voorziening betwijfel ik.

>Boven de twee wandelaars zie ik misschien een begraafplaats,
Nee, dat zijn weipaaltjes.

>waarboven een kerk vaag te onderscheiden valt.
Check.

>Links in de verte boven de huizen zie ik contouren van een stad.
Dat is geen goede conclusie.

Maar er is zelfs meer te zien op de foto.
Ik vermoed een rioolwaterzuivering oid ... en denkelijk langs de Maas, of anders een aan de Maasvallei gelieerd water.
Je "ziet" iets in de diepte liggen, en dat past aardig op het Maas-landschap.
De bouwstijl van het huis/de boerderij aan de overkant is daar ook wel "passend" bij.

Er staat - zo vermoed ik - ook nog een route-paaltje in het beeld ... dus op zoek naar een rechthoekige structuur aan het water met een route er langs ?
Leon schreef:
do 16 jan, 2020 13:07



Maar er is zelfs meer te zien op de foto.
Bijna zeker een awzi of rwzi zoals brugsteen opperde. Ik zie door de bomen nog een blauw anwb-bord. Van een snelweg?
Het is geen zuivering, denk ik tenminste. Ze pompen of regelen er wel iets dat door de leidingen stroomt waar de blauwe paaltjes bij horen. Ik weet zelf ook niet zeker wat dat is. Er staan geen routebordjes in beeld. Het is helaas ook niet op streetview of mapilliary te zien.
Van dat goed gevonden bord langs de snelweg weet ik niet zeker ofvhet een ANWB-bord is.