Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 566 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
"Roekeloze Santosrijder negeert ruimtetijdcontinuüm en verstoort loop van de geschiedenis in de Tour de France"?
Retro fietsmarkt in Antwerpen?
Haha! Grappig allebei :P !
Helaas is dat niet de oplossing.
Is het een billboard van de Tour/l'Equipe, zoals deze?
IMG_20180720_175125.jpg
CarlW schreef:
di 21 jan, 2020 23:26
Is het een billboard van de Tour/l'Equipe, zoals deze
Wat is een ‘billboard’?
nicolevelo schreef:
wo 22 jan, 2020 07:41
Wat is een ‘billboard’?
panneau d'affichage :wink:
JanH schreef:
wo 22 jan, 2020 08:30
nicolevelo schreef:
wo 22 jan, 2020 07:41
Wat is een ‘billboard’?
panneau d'affichage :wink:
Het is een bord dat buiten staat, maar of dat nu echt een billboard is weet ik niet.
Ht ging me gewoon om de eventuele link met de tour. Die borden stonden in 2017 in de aankomststeden, misschien ook in andere jaargangen.
De afbeelding is van de touretappe Toulouse-Montpellier-Marsella-Monaco uit 1939. Misschien een muurfoto of projectie in één van die steden?
Screenshot_2020-01-23.jpg
Vos schreef:
do 23 jan, 2020 11:44
De afbeelding is van de touretappe Toulouse-Montpellier-Marsella-Monaco uit 1939. Misschien een muurfoto of projectie in één van die steden?

Screenshot_2020-01-23.jpg
Prachtig dat je de afbeelding gevonden hebt. De foto is echter niet gemaakt in een van die steden.
nicolevelo schreef:
do 23 jan, 2020 12:14
Prachtig dat je de afbeelding gevonden hebt. De foto is echter niet gemaakt in een van die steden.
Lat ik dan eens een "wild guess" doen:

Musée du Tour de France - 25, Rue de la Folie - B-7911 Oeudeghien

Verder geen idee, ik ben er nooit geweest.
Bridgestone SM schreef:
do 23 jan, 2020 12:57
nicolevelo schreef:
do 23 jan, 2020 12:14
Prachtig dat je de afbeelding gevonden hebt. De foto is echter niet gemaakt in een van die steden.
Lat ik dan eens een "wild guess" doen:

Musée du Tour de France - 25, Rue de la Folie - B-7911 Oeudeghien

Verder geen idee, ik ben er nooit geweest.
Het land zit al goed.
Is het bij het wielermuseum in Gistel?
renel schreef:
do 23 jan, 2020 16:16
Is het bij het wielermuseum in Gistel?
Ik meende me te herinneren dat het in Damme was, maar nu doe je me twijfelen... :oops: :oops: Het kan ook Gistel geweest zijn. Zou mijn foto's beter van plaatsnamen voorzien, want na 2000 km fietsen weet ik het niet altijd meer. En dan ga ik hier echt wel eenbeetje af... :oops: :oops:

Hier nog een foto van de plek waar de plakkaat stond, met ervoor enkele als kunstwerk omgetoverde omgevallen oude racefietsen. Misschien dat iemand hem nu herkent?

Anders is de beurt aan Renel!
Schermafbeelding 2020-01-23 om 17.45.08.png
Schermafbeelding 2020-01-23 om 17.45.08.png (302.17 KiB) 2853 keer bekeken
nicolevelo schreef:
wo 22 jan, 2020 07:41
CarlW schreef:
di 21 jan, 2020 23:26
Is het een billboard van de Tour/l'Equipe, zoals deze
Wat is een ‘billboard’?
Wááát, weet je niet wat een billboard is?!? Dat zijn van die grote reclameborden, die je meestal langs doorgaande (snel)wegen ziet staan, dichtbij de rand van een plaats of bedrijventerrein. De foto hieronder toont een voorbeeld, zelf gefotografeerd in Michigan - USA.
Foto-107.jpg
nicolevelo schreef:
di 14 jan, 2020 13:21
Euh, ik plaats gewoon een leuk plaatje en ga nooit eerst na of deze op streetview te vinden is. Of zou dat moeten? 🙃

Soms heeft het wel voordelen. ;)
nicolevelo schreef:
do 23 jan, 2020 18:07
Misschien dat iemand hem nu herkent?
Het ergens in de ruim opgezette woonwijk tussen de Belgische kust en de Duitse grens?
renel schreef:
do 23 jan, 2020 19:53
nicolevelo schreef:
di 14 jan, 2020 13:21
Euh, ik plaats gewoon een leuk plaatje en ga nooit eerst na of deze op streetview te vinden is. Of zou dat moeten? 🙃

Soms heeft het wel voordelen. ;)
Inderdaad, het is toch maar saai om via google of soortgelijke apps een plaatje te vinden... ;)
Leon schreef:
do 23 jan, 2020 20:01
nicolevelo schreef:
do 23 jan, 2020 18:07
Misschien dat iemand hem nu herkent?
Het ergens in de ruim opgezette woonwijk tussen de Belgische kust en de Duitse grens?
Leon, zowel Damme als Gistel liggen aan de westkust, op minder dan twee uur fietsen van elkaar. :idea:
Heb een beetje rond gekeken in Damme en Gistel. Lijkt me niet in Damme.
De foto is uit 1939. In 2019 is in Gistel een tentoonstelling gehouden: Sylveer Maes - 80 jaar Tour de France:
"Parijs 10 juli 1939 start van de 33ste Ronde van Frankrijk. Deze ronde eindigde op 30 juli in de lichtstad en werd gewonnen door onze stadsgenoot Sylveer Maes. Nu exact 80 jaar later wordt door Gestella vzw., de Sport-, Cultuur- en Toerismedienst van Stad Gistel een grote tentoonstelling ingericht in de lokalen van het vroegere stadhuis. Tal van foto's uit deze Tour, maar ook familiefoto's en tal van documenten van en over Sylveer worden tentoongesteld"

Kan echter in Gistel de locatie van de foto niet vinden. Misschien dat nicolevelo nog de route weet en was dat in 2019? De foto suggereert rechts een fietspad maar het volgen van het fietspad dat Gistel doorkruist (groene 62) met Mapillary biedt ook geen oplossing.