Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 573 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
avic schreef:
zo 02 feb, 2020 10:44
IMG_3548.jpeg
Is het hier?
https://goo.gl/maps/Wv3mjJFK92RaTcqw7

Dat is dan bij de parkeerplaats, vanaf waar je leuk over de Malpie kunt wandelen.
Tis nie te gelove…..goed geraden.

Ik dacht dat t moeilijk te vinden zou zijn want niet op streefview en je komt er alleen langs op de MTB.
avic schreef:
zo 02 feb, 2020 16:28
Tis nie te gelove…..goed geraden.

Ik dacht dat t moeilijk te vinden zou zijn want niet op streefview en je komt er alleen langs op de MTB.
Ik ben er al vaker geweest en dacht het te herkennen, al had het net zo goed bij een ander meanderend stroompje kunnen zijn. En het is op slechts 1.9 km van dit eerder door mij geplaatste plaatje: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=660#p351676

Hierbij een nieuwe opgave. Niet al te moeilijk, dus wees er snel bij!

Knipsel.JPG
willem.m schreef:
zo 02 feb, 2020 16:41
avic schreef:
zo 02 feb, 2020 16:28
Tis nie te gelove…..goed geraden.

Ik dacht dat t moeilijk te vinden zou zijn want niet op streefview en je komt er alleen langs op de MTB.
Ik ben er al vaker geweest en dacht het te herkennen, al had het net zo goed bij een ander meanderend stroompje kunnen zijn. En het is op slechts 1.9 km van dit eerder door mij geplaatste plaatje: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=660#p351676

Hierbij een nieuwe opgave. Niet al te moeilijk, dus wees er snel bij!


Knipsel.JPG
Makkelijk zat, ik herken onmiddelijk hier geheel rechts de kerk van Santa Croce in Firenze in Bella Italia. Hier ter vergelijking mijn eigen foto.
Daar binnen in de kerk heb ik voor een Madonnabeeld een kaars aangestoken ter nagedachtenis aan mijn moeder, die 35 jaar eerder op dezelfde datum is overleden.

Santa Croce.jpg
(foto nu gecorrigeerd en bewerkt voor betere kwaliteit)
Helemaal correct, Martin!
willem.m schreef:
zo 02 feb, 2020 20:17
Helemaal correct, Martin!
Na mijn bezoek aan de Santa Croce liep ik met de fiets aan mijn hand naar een échte Italiaans ijssalon, dat zich in een van de panden aan de linkerkant bevond. Wat een geuren en kleuren van de vele ijssoorten knalden me tegemoet.... Zelf een bordje in het Russisch stond op de toonbank. Mjam, mjam, heerlijk Italiaans ijs....
Italiaanse ijssalon Firenze.jpg
Maar dit is geen raadselfoto.

Hieronder mijn nieuwe raadselfoto, misschien ook niet moeilijk, maar waar?
Waar-4.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
zo 02 feb, 2020 23:21
Hieronder mijn nieuwe raadselfoto, misschien ook niet moeilijk, maar waar?
Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:
- ik zie geen NL-plaatje op jouw fiets. Betekent dat dat het Raad Plaatje in Nederland is genomen?
- ik zie geen afsluitbomen bij de brug en het wegdek lijkt te bestaan uit betonnen platen. Is het wel een beweegbare brug?

Edit: zoeken met Google Afbeeldingen en de tekst "klapburg" geeft direct de oplossing:
https://www.google.nl/maps/@52.1399441, ... 6656?hl=nl
Aarlanderveen.
Antwoord op mijn eerste vraag: klopt. En op mijn tweede vraag: jawel. :)
JanH schreef:
ma 03 feb, 2020 19:43
Martin E. van Doornik schreef:
zo 02 feb, 2020 23:21
Hieronder mijn nieuwe raadselfoto, misschien ook niet moeilijk, maar waar?
Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:
- ik zie geen NL-plaatje op jouw fiets. Betekent dat dat het Raad Plaatje in Nederland is genomen?
- ik zie geen afsluitbomen bij de brug en het wegdek lijkt te bestaan uit betonnen platen. Is het wel een beweegbare brug?

Edit: zoeken met Google Afbeeldingen en de tekst "klapburg" geeft direct de oplossing:
https://www.google.nl/maps/@52.1399441, ... 6656?hl=nl
Aarlanderveen.
Antwoord op mijn eerste vraag: klopt. En op mijn tweede vraag: jawel. :)
Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d Rijn, met vijf molens een zeer molenrijke plaats. Datum foto 23 oktober 2019.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 feb, 2020 22:59
JanH schreef:
ma 03 feb, 2020 19:43
Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:
- ik zie geen NL-plaatje op jouw fiets. Betekent dat dat het Raad Plaatje in Nederland is genomen?
- ik zie geen afsluitbomen bij de brug en het wegdek lijkt te bestaan uit betonnen platen. Is het wel een beweegbare brug?
...
Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d Rijn
Da's dus een "verdorie" momentje.

Ik heb zitten kijken naar de ophaalbrug ... en er was "iets" ...
... nu ik het weet zie ik het ... er is gewoon "iets mis" met die brug.

Als je het weet zie je dat er een heleboel niet deugt, het is een pure nepper.
Bridgestone SM schreef:
ma 03 feb, 2020 23:10
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 feb, 2020 22:59
JanH schreef:
ma 03 feb, 2020 19:43
Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:
- ik zie geen NL-plaatje op jouw fiets. Betekent dat dat het Raad Plaatje in Nederland is genomen?
- ik zie geen afsluitbomen bij de brug en het wegdek lijkt te bestaan uit betonnen platen. Is het wel een beweegbare brug?
...
Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d Rijn
Da's dus een "verdorie" momentje.

Ik heb zitten kijken naar de ophaalbrug ... en er was "iets" ...
... nu ik het weet zie ik het ... er is gewoon "iets mis" met die brug.

Als je het weet zie je dat er een heleboel niet deugt, het is een pure nepper.
Misschien was de brug vroeger wel echt, in deze veengebieden waren er ongetwijfeld veel bootjes van boeren die bijv. melkbussen vervoerden, zoals in de film "Fanfare" van Bert Haanstra. Ik ging per trein naar Bodegraven en vandaaruit per fiets naar Amsterdam gegaan, waar ik heb overnacht.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 feb, 2020 23:35
Bridgestone SM schreef:
ma 03 feb, 2020 23:10
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 feb, 2020 22:59

Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d Rijn
Da's dus een "verdorie" momentje.

Ik heb zitten kijken naar de ophaalbrug ... en er was "iets" ...
... nu ik het weet zie ik het ... er is gewoon "iets mis" met die brug.

Als je het weet zie je dat er een heleboel niet deugt, het is een pure nepper.
Misschien was de brug vroeger wel echt, in deze veengebieden waren er ongetwijfeld veel bootjes van boeren die bijv. melkbussen vervoerden, zoals in de film "Fanfare" van Bert Haanstra. Ik ging per trein naar Bodegraven en vandaaruit per fiets naar Amsterdam gegaan, waar ik heb overnacht.
Er was vroeger vast en zeker een echte brug, in heel West-Nederland werd het water gebruikt als 'waterweg".

Maar als je iets beter kijkt dat klopt er heel veel niet bij deze nepper.
De hamelpoort is nogal eenvoudig voor de grootte van de brug, erger is het dat de balans er heel raar op ligt (om te beginnen is het raar dat die balans smaller is als de poort), scharnierpunten zie je ook al niet. Het tegengewicht heb ik niet verder bekeken ... maar het lijkt nogal licht, en de stangen die het brugdek op moeten tillen lijken aan het bruggehoofd aan de overzijde te trekken.

Of te wel ... het is als je iets beter kijkt net als zo'n nep-windmolen tussen wat kabouters in de voortuin ... en dan als je nog eens goed kijkt draait het electromotortje de wieken tegen de wind in.
Wat quoten jullie veel en weinig selectief. Of lui, zo je wilt. Het is zo nauwelijks te volgen. JanH, gooi er maar snel een plaatje in!
Nieuwe opgave (zonder een quote :) ).
Maar weer een brug....
Knipsel-1.JPG
Een skischans? :lol:

Leuk plaatje, moet helaas gaan werken en kan niet zoeken.
JanH schreef:
di 04 feb, 2020 07:04
Nieuwe opgave (zonder een quote :) ).
Maar weer een brug....
Knipsel-1.JPG
Gele middenstrepen op de weg, dat moet wel in de V.S. zijn. Google afbeeldingen "modern beton bridges USA" leverde alleen maar beroemde hangbruggen op.
Als ik in plaats van beton het woord concrete gebruik en vervolgens -cable toevoeg kom ik al wat verder maar niet ver genoeg. De vorm van de brug is echter niet heel vaak voorkomend, maar ik ben helaas niet bruggekenner genoeg om er de term bij te weten.
Als ik in plaats van concrete zoek op White Bird Bridge vind ik hem vrijwel meteen: https://www.emporis.com/buildings/12175 ... ird-id-usa
Vos schreef:
di 04 feb, 2020 12:48
Als ik in plaats van concrete zoek op White Bird Bridge vind ik hem vrijwel meteen: https://www.emporis.com/buildings/12175 ... ird-id-usa
Hoe kom je in hemelsnaam op "white bird"? Ik zie de associatie nu ook, maar zou er zelf niet snel opgekomen zijn.
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. (White Bird is trouwens de naam van het plaatsje in het dal).
Is in ieder geval wel goed. Streetview heeft alleen maar een foto van boven: https://www.google.nl/maps/@45.7585383, ... 2!1b1!2i38

Vos is aan zet.
willem.m schreef:
di 04 feb, 2020 12:59
Vos schreef:
di 04 feb, 2020 12:48
Als ik in plaats van concrete zoek op White Bird Bridge vind ik hem vrijwel meteen: https://www.emporis.com/buildings/12175 ... ird-id-usa
Hoe kom je in hemelsnaam op "white bird"? Ik zie de associatie nu ook, maar zou er zelf niet snel opgekomen zijn.
White Bird zal wel een Indianennaam zijn. Ik heb wel eens echte Indianen gezien van de stam Blackfoot, dus waarom niet....