Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 574 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33608 berichten
@Martin: ik weet niet of je het weet maar je kunt ook een reactie plaatsen zonder een quote door gebruik te maken van de knop links onder:
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (10.14 KiB) 2777 keer bekeken
Is dat bij de beruchte White Bird Hill?
Afbeelding
Klopt, berucht dan misschien voor de eastbounders. Ik had een heerlijke afdaling. 17 haarspelbochten, 12 mijl waarvan ik 8 niet heb hoeven trappen, 1 km negatieve hoogtemeters.
Foto van boven
Knipsel-3.JPG
De weg is de Old 95. Over de brug van het raadplaatje, zie je in de verte liggen, loopt de nieuwe 95.

@Martin: oorsprong van de naam White Bird: https://en.wikipedia.org/wiki/White_Bir ... an_leader)
De volgende:
DSC03180.JPG
National Cycle Route 2 tussen Seaford en Cuckmere River.
JanH schreef:
di 04 feb, 2020 18:13
Klopt, berucht dan misschien voor de eastbounders. Ik had een heerlijke afdaling.
:D Wij ook.
keesswart schreef:
di 04 feb, 2020 21:15
National Cycle Route 2 tussen Seaford en Cuckmere River.
Vanaf de andere kant in 2014

Afbeelding
Ik ben overtuigd. Beurt naar jou.
Hier is het volgende te raden plaatje. Gemaakt tijdens een fietstocht in oktober 2000. Sindsdien is hier verrassend weinig veranderd.

Afbeelding
keesswart schreef:
wo 05 feb, 2020 10:06
Hier is het volgende te raden plaatje. Gemaakt tijdens een fietstocht in oktober 2000. Sindsdien is hier verrassend weinig veranderd.
De N90a te Seraing (de 19de stad van België ... stadrechten sinds 2000).

Zie ook hier streetview

Het lag er best dik bovenop. Het industriële België / Wallonië, dat straalt sowieso iedere pixel uit.
Zo op het eerste gezicht dacht ik direct aan hetzij (groot) Charleroi danwel (groot) Luik.
Aangezien er dan ook nog eens - zij het vagelijk - SERAING op het reclamebord te lezen was leek mij dat het moest gaan om de maas-oevers ten zuiden van Luik.
En daarna was het gewoon beginnersgeluk, ik zette het streetview-mannetje slechts ± 100 m verder westelijk langs de N90a om eens een eerste blik te werpen.
Goed gedaan, de hint zat inderdaad in het reclamebord. Ben benieuwd naar jouw volgende plaatje.
keesswart schreef:
wo 05 feb, 2020 10:59
Goed gedaan, de hint zat inderdaad in het reclamebord. Ben benieuwd naar jouw volgende plaatje.
Ik denk dat ik zelfs zonder de hint om te beginnen vanuit Luik stroomopwaarts langs de Maas was gaan zoeken.
De "blikken wand" met oranje streep zorgde voor een soort "voorsorteren" in die richting.
Wellicht heb ik 'm ooit gezien en was ie onderbewust in met topografisch geheugen aanwezig.
Verder moest er een spoorlijn en een ± parallelle weg zijn ... en oogde het als een wat bredere vallei.
Desnoods begin je bij Visé en ga je rustig stroomopwaarts.

O ja, er is daar in deze hoek van Wallonië toch het nodige veranderd.
Vroeger haalde je je neus op (of je hield 'm vooral dicht) voor dat zwaar industriële landschap.
Als je nu kijkt, en als je dan ook nog een enkel oud plaatje terugziet .... dan mis je die oude industriële kathedralen.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Hier dan mijn nieuwe Raad-plaatje ... met (ook) weer wat spoors
Ik denk dat de meesten het moeilijk vinden, echter, voor wie het ziet ligt het voor de hand.
 
RaRaRaadsel.jpg
Was je hier op de fiets?
gios schreef:
wo 05 feb, 2020 13:14
Was je hier op de fiets?
Niet toen op het moment van de foto ... toch heb ik toentertijd een aardig stuk van deze lijn gefietst, we pikten geheel toevallig wat verderop deze lijn op.   En in tegenspraak met het aanzicht op het raadplaatje is er inmiddels goed te fietsen, en ben je ook niet meer van het toeval en durf afhankelijk.

Het is niet naast de deur maar toch "om de hoek" te vinden.
De witte opschriften op zwarte achtergrond op de lege containerwagon (de pinnen zijn voor het neerzetten van zeecontainers) uiterst links lijkt Frans te zijn; ik ontcijfer iets van DU BEAUNE.
Bridgestone SM schreef:
wo 05 feb, 2020 13:22
En in tegenspraak met het aanzicht op het raadplaatje is er inmiddels goed te fietsen
Rijden er nog steeds treinen of ligt hier nu een voie verte?
keesswart schreef:
wo 05 feb, 2020 14:05
Bridgestone SM schreef:
wo 05 feb, 2020 13:22
En in tegenspraak met het aanzicht op het raadplaatje is er inmiddels goed te fietsen
Rijden er nog steeds treinen of ligt hier nu een voie verte?
Het is er inmiddels een voie-verte ... en het is dus Frankrijk.
NB opschriften op een goederenwagen zeggen weinig, ik ken ze van Fins tot Grieks, en van Spaans tot Turks gewoon hier op Nederlands spoor.
Er staat overigens:
        VTG france sas
        tour maine montparnasse
        33 avenue du maine
        75755 PARIS cedex 15
Bretagne? Ik meen het te herkennen, maar moet in mijn route kijken waar het ook alweer was...
gios schreef:
wo 05 feb, 2020 17:51
Bretagne? Ik meen het te herkennen, maar moet in mijn route kijken waar het ook alweer was...
Nee, het is een van de andere zes uithoeken .... oplettende lezertjes zouden evenwel iets kunnen herkennen.

PS  Ik ben wel nieuwsgierig naar Voies Vertes op oude spoorlijnen in Bretagne.
      Oude smalspoorlijnen en Bretagne ... daar kan ik me wel weer veel moois bij voorstellen.
Klopt het dat het spoor halverwege het viaduct ophoudt, zodat het dus een cul de sac is?