Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 575 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33616 berichten
math schreef:
wo 05 feb, 2020 18:32
Klopt het dat het spoor halverwege het viaduct ophoudt, zodat het dus een cul de sac is?
Ten tijde van de foto werd het spoor slechts voor een beperkt deel gebruikt, dus was het toen een cul de sac.

Ooit liep de spoorlijn verder door ... en dat is nu ook de bonus voor de fietser.

Ik kan de Voie-Verte aanbevelen .... dat deed ik overigens al.
OK, alles opsommend: het was ten tijde van de foto een verlaten spoorlijn over een viaduct in een uithoek van Frankrijk die als parkeerplaats van treinstellen gebruikt werd. Het is nu een voie verte.

Google brengt mij steeds naar Moresnet in Belgie of naar de Voie ferré Tabarka-Mateur in Tunesie, maar die zijn het niet. Laat iemand anders maar eens iets proberen.
math schreef:
wo 05 feb, 2020 21:17
OK, alles opsommend: het was ten tijde van de foto een verlaten spoorlijn over een viaduct in een uithoek van Frankrijk die als parkeerplaats van treinstellen gebruikt werd. Het is nu een voie verte.

Google brengt mij steeds naar ..... maar die zijn het niet. Laat iemand anders maar eens iets proberen.
't Zijn geen "treinstellen" maar goederenwagens, in het bijzonder ketelwagens ... (en dat is een moeilijke hint).

Een belangrijker hint gaf ik al eens wat cryptischer: Zoek het niet bij Google maar dichterbij ... .
Dichterbij. Langs de Maas dan? Eurovelo 19?
Hints
Dichterbij ... in het forum.
Ik kan de Voie-Verte aanbevelen .... dat deed ik overigens al.

Ik kan nu niet goed mee zoeken, maar op 29 april 2019 prijst BSM een voie verte aan
viewtopic.php?f=23&t=7669&p=333456&hili ... te#p333456
Zal wel in deze buurt zijn.
gios schreef:
wo 05 feb, 2020 22:28
Dichterbij. Langs de Maas dan? Eurovelo 19?
Nee, Nee, wie goed kijkt moet een warmer klimaat vermoeden.
Desondanks moet je gewoon om de hoek / bij de buren zoeken.
Er is een goede kans dat je het antwoord al gezien hebt.
JanH schreef:
wo 05 feb, 2020 22:37
Dichterbij ... in het forum.
Ik kan nu niet goed mee zoeken, maar op 29 april 2019 prijst BSM een voie verte aan
viewtopic.php?f=23&t=7669&p=333456&hili ... te#p333456
Zal wel in deze buurt zijn.
JanH. zit in de buurt en toch weer niet ... het antwoord is één spreekwoordelijke deur verder.
Toen de eerste woorden van JanH. las dacht ik ... hij heeft 'm ... maar nee, 't ligt er nog dikker bovenop.
Het is echt Cruijffiaans: Als je het weet dan zie je het, als je het ziet dan weet je het.
Ik stop. Ben blijkbaar niet in de wieg gelegd voor praatplaatje.
JanH schreef:
wo 05 feb, 2020 22:51
Ik stop. Ben blijkbaar niet in de wieg gelegd voor praatplaatje.
Je hoeft je niks van de hints aan te trekken ... het gaat om het plaatje ... het antwoord heb je waarschijnlijk gewoon gezien.

En ik maar denken ... dit is een inkopper.
We zijn ruim 24 uur en ongeveer 1000 bezoekjes verder ... en toch nog niet echt verder.

Ik zeg niks, althans niks anders als: Ga eens buurten bij de buurvrouw of -man.
Mijn plaatje van die bus met kogelgaten in Kosovo (zie hier) was destijds al een zwaar geval, maar dit slaat alles :roll:

Afbeelding
Bridgestone SM schreef: We zijn ruim 24 uur en ongeveer 1000 bezoekjes verder ... en toch nog niet echt verder.
Ik zeg niks.

keesswart schreef: .. was destijds al een zwaar geval, maar dit slaat alles :roll:
Bridgestone SM schreef:
wo 05 feb, 2020 23:12
... het gaat om het plaatje ... het antwoord heb je waarschijnlijk gewoon gezien.

En ik maar denken ... dit is een inkopper.
Je kijkt niet goed Kees.
Wat lezen jullie het forum toch slecht.

De kant en klare oplossing kan je vinden onder de "Actieve onderwerpen" !

Ik dacht echt: Hier krijg ik in 5 minuten de juiste oplossing.
Zucht... weer een raadpraatje.... In tegenstelling tot de wagons ben ik allang afgehaakt :roll:

Succes met raden, en ik ga weer mee zoeken zodra iemand anders aan de beurt is.
Wild guess: Le pont ferroviaire de Segré ( in Anjou) werd onlangs getransformeerd tot voie verte. Zou het deze kunnen zijn ?
nicolevelo schreef:
vr 07 feb, 2020 07:42
Wild guess: Le pont ferroviaire de Segré ( in Anjou) werd onlangs getransformeerd tot voie verte. Zou het deze kunnen zijn ?
Een leuke "Wild guess" .. een aansporing eens te kijken naar de laatste ontwikkelingen in Anjou.
Maar het is dus fout, het voldoet ook niet aan deze expliciete hint.

Voor de spoorwegliefhebbers zou nog een hint kunnen zijn dat de ketelwagens daar niet voor niks stonden, maar in afwachting van onderhoud ... maar ik begrijp best dat men hier beter op de hoogte is van fietsenmakers.

Ik snap het gemopper niet: Als het een raad-plaatje is dat beter een Google-quiz had kunnen heten dan is ook iedereen (behalve de winnaar) ontevreden.

Overigens ... de observaties van Kees zijn goed:
Blauwe lucht (dat is variabel), Een brug met doodlopend spoor (dat inmiddels in een fietspad is omgevormd), Mediterrane vegetatie, Roestig hek, Nieuwe ballast, Een niet te hoge hoogspanningsmast.
Je kan er nog aan toevoegen: Een nieuwe betonnen afwateringsgoot.
Alles zie je ook op het plaatje van de huidige situatie (nu ja, 't spoor en de goederenwagens zijn dus inmiddels weg), het plaatje past verder heel aardig als "before-and-after".

De oplossing ziet toch echt in het plaatje (en zijn tweeling-plaatje), de praatjes zijn bijzaak.
Dan zal de route van de oplossing hierin zitten: viewtopic.php?f=12&t=34319
Dat verklaart dan termen als buurman en één deur verder.
De hint "Bretagne (...) Nee, het is een van de andere zes uithoeken" kan ik niet plaatsen.
Ergens aan het Canal du midi. Exacte locatie mag iemand anders uitzoeken, nu even geen tijd.
Ik gok op een Voie Verte in Savoie, waar (topic buurman) Kees Swart en zijn vrouw gefietst hebben.
DaVinci schreef:
vr 07 feb, 2020 10:00
Ik gok op een Voie Verte in Savoie, waar (topic buurman) Kees Swart en zijn vrouw gefietst hebben.
Nee, het is niet Savoie (al was het maar dat je daar niet gauw een Mediterrane vegetatie hebt).
 
JanH schreef:
vr 07 feb, 2020 09:47
De hint "Bretagne (...) Nee, het is een van de andere zes uithoeken" kan ik niet plaatsen.
Ergens aan het Canal du midi. Exacte locatie mag iemand anders uitzoeken, nu even geen tijd.
JanH legt de sleutel nu zelfs óp de deurmat.

Ter verduidelijking:
Fransen noemen hun land wel het "Hexagone" (erg meetkundig zijn ze niet, slechts met goede wil kan je in de omtrek van Frankrijk een zeshoek zien).   Afgezien van de meetkundige complicaties: het is een andere (uit)hoek.
En ... het is niet[ aan het Canal du Midi.
Het zou de spoorbrug in Cazouls-les-Beziers kunnen zijn. Ik kom in Cazouls dankzij de link van JanH en zijn interpretatie voor het cryptische 'zoek bij de buren'.
De kaart laat ook een hoogspanningsleiding zien die de spoorlijn kruist.

Afbeelding