Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 613 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33967 berichten
Goed om te weten. Ik heb met streetview in een 50 tal dorpen rondgekeken. Helaas. Morgen weer een nieuwe hint?
Volgens mij zijn er lang geen 50 dorpen die aan de hints voldoen: W van de Maas + dep. Ardennes + vlakbij dep. Meuse + watert af op Maas.
Nee, dat werd duidelijk. Maar daarvoor had ik al wat ruimer gekeken. En veel grasveldjes als voortuin gespot ;-)
Leon schreef:
za 18 apr, 2020 18:09
Volgens mij zijn er lang geen 50 dorpen die aan de hints voldoen: W van de Maas + dep. Ardennes + vlakbij dep. Meuse + watert af op Maas.
Ik heb jouw (uitgebreide) hints nog eens op een rijtje gezet en toen had ik hem in 3 minuten :)
De waterscheiding ligt overigens veel zuidelijker dan je zou verwachten bij "watert af op Maas". En het dorpje watert ook nog eens af via het departement Meuse, maar het ligt inderdaad net wèl in departement Ardennes: Tailly!
8) Jouw beurt WillemT.
WillemT schreef:
zo 19 apr, 2020 09:54
Leon schreef:
za 18 apr, 2020 18:09
Volgens mij zijn er lang geen 50 dorpen die aan de hints voldoen: W van de Maas + dep. Ardennes + vlakbij dep. Meuse + watert af op Maas.
Ik heb jouw (uitgebreide) hints nog eens op een rijtje gezet en toen had ik hem in 3 minuten :)
De waterscheiding ligt overigens veel zuidelijker dan je zou verwachten bij "watert af op Maas". En het dorpje watert ook nog eens af via het departement Meuse, maar het ligt inderdaad net wèl in departement Ardennes: Tailly!
Heb ik nou alleen de omgeving van Charleville-Mésières van dorp tot dorp afgezocht, maar verder geen tijd. Wat maakt de Maas daar sterk meanderende bochten, bij ons was die al lang rechtgetrokken....
Een plek onder de zon ....
Wat is het adres?

Afbeelding
Het woonhuis van WillemT? :wink:

Zie niet echt aanknopingspunten. :?

Misschien het witte vlak rechts. Gokje: omgeving Schiphol.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 apr, 2020 19:38
Wat maakt de Maas daar sterk meanderende bochten, bij ons was die al lang rechtgetrokken....
Kijk maar even goed, dan zie je Canal de l'Est (Branche Nord). Toch een super 'rechttrekking'.
JanH schreef:
ma 20 apr, 2020 09:55
Misschien het witte vlak rechts. Gokje: omgeving Schiphol.
Het "witte vlak rechts" is het (enigszins roestige) dak van een oude schuur op het erf. En wat is omgeving Schiphol?
WillemT schreef:
ma 20 apr, 2020 10:20
JanH schreef:
ma 20 apr, 2020 09:55
Misschien het witte vlak rechts. Gokje: omgeving Schiphol.
Het witte vlak rechts is het (enigszins roestige) dak van een oude schuur op het erf. En wat is omgeving Schiphol?
Echt een leuke Hollands huis in een polderlandschap. In oktober 2019 heb ik in de omgeving van Nieuwveen (ten zuidwesten van Uithoorn) gefietst en daar ben ik buiten het dorp dergelijke huizen tegengekomen. Eentje zo'n jaren-30 huis gefotografeerd omdat op die plek tot 1935 de zeer fraaie korenmolen "Het Fortuin" heeft gestaan: een zeskant op een vierkante onderbouw, uniek! Hiervan heb ik een kleurenfoto nog in bezit.
Het huis eronder lijkt er wel op, maar is 'em toch niet....
Korenmolen het Fortuin Nieuwveen.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 apr, 2020 10:35
Het huis eronder lijkt er wel op, maar is 'em toch niet....
Ze lijken inderdaad veel op elkaar, maar het is een ander huis.
WillemT schreef:
ma 20 apr, 2020 10:20
En wat is omgeving Schiphol?
Ik dacht aan een hal van Schiphol en achter het huis een start- en landingsbaan. Dus heel dichtbij Schiphol.
JanH schreef:
ma 20 apr, 2020 10:47
een hal van Schiphol en achter het huis een start- en landingsbaan.
Nee hoor, het is hier (op de locatie van de foto) een oase van rust.
Ik zie op de foto een sloot/vaart met aan weerszijden een weg.
De weg aan de zijde van het huis heeft geen belijning.
Dit is een situatie die je kan aantreffen ten westen van Stolwijk en Benschop.
Maar daar zijn veel sloten haaks op de weg.
Op de foto zie ik alleen "droog" land.
spoorzoeker schreef:
ma 20 apr, 2020 11:14
De weg aan de zijde van het huis heeft geen belijning.
Misschien is dit een fietspad of een ventweg naast een (doorgaande) rijbaan. Hier zou de fotograaf hebben gestaan. Wellicht dat het wat helpt op Google satelliet.
Nog een tip: als de zon op de raadselfoto zo laag staat, staat de voorgevel 's morgens ongeveer op het noorden of 's middags op het zuiden. De witte windveren kunnen aan de noordkant nogal makkelijk groen uitslaan. Tenzij die kort tevoren schoongemaakt zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 apr, 2020 11:41
de voorgevel 's morgens ongeveer op het noorden of 's middags op het zuiden.
De voorgevel staat op het zuidoosten.
Ik heb de foto uitvergroot, de resolutie van 72 naar 400 gebracht en verscherpt. Het huisnummer is 71 en daaronder bevindt zich een soort van gevelsteen of iets dergelijks. Aan de horizon valt er echter niets te ontdekken.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 apr, 2020 14:04
Het huisnummer is 71
Ik gok op 13.
Leon schreef:
ma 20 apr, 2020 14:09
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 apr, 2020 14:04
Het huisnummer is 71
Ik gok op 13.
Als DIT geen nummer 71 is (klik erop voor een vergroting), eet ik mijn fietsband op....
Overigens zie ik op het linker raam iets weerspiegelen, een schuin iets, een dijk of zo?
Nummer 71.jpg