Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 622 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33965 berichten
Zoeken op "doorwaadbare plaats Fietspad" brengt me op het fietspad langs de Mark. Hier (http://www.breda-en-omgeving.nl/het-fie ... mark-3.htm) wordt een route beschreven, die een doorwaardbare plaats beschrijft tussen Galder (Vonderpad) en de Markweg, dus hier ergens:

https://www.google.nl/maps/place/Galder ... d4.7741483 Scherper wordt de satelliet niet..

Met wat herstelwerk zou dit de plek van jouw raadplaatje kunnen zijn?
Jan-Joost schreef:
zo 26 apr, 2020 11:38
Zoeken op "doorwaadbare plaats Fietspad" brengt me op het fietspad langs de Mark. Hier (http://www.breda-en-omgeving.nl/het-fie ... mark-3.htm) wordt een route beschreven, die een doorwaardbare plaats beschrijft tussen Galder (Vonderpad) en de Markweg, dus hier ergens:

https://www.google.nl/maps/place/Galder ... d4.7741483 Scherper wordt de satelliet niet..

Met wat herstelwerk zou dit de plek van jouw raadplaatje kunnen zijn?
Het is inderdaad een doorwaardbare plaats, oftewel een Voorde. Het riviertje is niet de Mark, je moet het in een andere provincie zoeken.
Is het een oversteekplaats van de Boven Regge vlakbij de kruising tussen de Teemkersweg en de Barloseweg in Goor?
Een paar kilometer ten noorden van het centrum van Goor althans?

Hans
Ik denk dat JJ :wink: dit bedoelt:
https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... 37544&z=17

Edit: er zijn al weer twee reacties geplaatst voordat ik een reactie op Jan-Joost kon geven, het gaat snel.
javb2812 schreef:
zo 26 apr, 2020 11:56
Is het een oversteekplaats van de Boven Regge vlakbij de kruising tussen de Teemkersweg en de Barloseweg in Goor?
Een paar kilometer ten noorden van het centrum van Goor althans?

Hans
Goed gevonden Hans, dat is de exacte plek.
Er staat een informatiebordje bij. In de 19e eeuw was deze voorde al in gebruik en ging men er men paard en wagen door.

Aan jou de volgende.
Afb153.jpg
Montalcino - Palazzo dei Priori
Jazeker.

Jouw beurt.

Hans
Afbeelding
Eerst maar wat aan nadere plaatsbepaling doen.
Drenthe?
Scheefstand van de ramen wat op funderingsproblemen duidt, en op een gebied met instabiel grondwaterpeil?

Hans
Het is geen Drenthe. Over het grondwaterpeil kan ik weinig zeggen anders dat de streek niet snel last van de huidige droogte zal hebben.
Het doet me denken aan huizen in de lintdorpen in de Alblasserwaard of het Land van Altena.

Zie ik daar linksonder in beeld nog net de reling van een bruggetje over een beek?
Jan-Joost schreef:
zo 26 apr, 2020 10:53
javb2812 schreef:
zo 26 apr, 2020 10:47
Ava?

Ik kon het tekentje op de eerste letter A zo gauw niet vinden op de computer.

Hans
Op basis van de hint en het kaartje is Åva (Mac: alt-shift-A) één van drie mogelijkheden, maar niet de juiste...
Ik heb zelf een Zweeds toetsenbord voor me liggen, maar zoek bij Windows naar het pictogram vreemde letters en bij Mac naar het vierkantje met de P linksboven. Gewoon doen en oefenen! WF'ers gaan toch regelmatig om met vreemde talen?
Ik ben momenteel op mijn molen. Mooi weer, maar weinig wind....
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 13:53
Het doet me denken aan huizen in de lintdorpen in de Alblasserwaard of het Land van Altena.
Daar ben ik die dag wel doorheen gefietst.
WillemT schreef:
zo 26 apr, 2020 14:01
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 13:53
Het doet me denken aan huizen in de lintdorpen in de Alblasserwaard of het Land van Altena.
Daar ben ik die dag wel doorheen gefietst.
Check! De Drassige Bible Belt dus.

En je antwoord op mijn vraag "Zie ik daar linksonder in beeld nog net de reling van een bruggetje over een beek?"
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 13:53
Het doet me denken aan huizen in de lintdorpen in de Alblasserwaard of het Land van Altena.

Zie ik daar linksonder in beeld nog net de reling van een bruggetje over een beek?
Let met name ook op de gele IJsselsteentjes waarmee de boerderij is gebouwd dus ergens tussen Woerden en Rotterdam. Drenthe is heel anders qua boerderijtypes.
De bekende film Het wassende water met o.a. Kitty Courbois, daar vindt men dergelijke boerderijen.
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 14:04
En je antwoord op mijn vraag "Zie ik daar linksonder in beeld nog net de reling van een bruggetje over een beek?"
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Een beek zou ik hier niet verwachten.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 26 apr, 2020 14:14
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 13:53
Het doet me denken aan huizen in de lintdorpen in de Alblasserwaard of het Land van Altena.

Zie ik daar linksonder in beeld nog net de reling van een bruggetje over een beek?
Let met name ook op de gele IJsselsteentjes waarmee de boerderij is gebouwd dus ergens tussen Woerden en Rotterdam. Drenthe is heel anders qua boerderijtypes.
De bekende film Het wassende water met o.a. Kitty Courbois, daar vindt men dergelijke boerderijen.
Beter lezen Martin. Jan H begon over Drenthe, ik niet.

@WillemT: ik bedoel eigenlijk geen beek, maar een sloot. In zulke polders zie je regelmatig sloten voor de huizen, vandaar.

Ik heb inmiddels een flink deel van de lintdorpen in de Albalsserwaard bekeken, maar ik zag geen goed gelijkend huis.

Misschien dat anderen het hele gebied tussen Woerden en Rotterdam willen gaan uitkammen? Ik ga even iets anders doen.
willem.m schreef:
zo 26 apr, 2020 14:21
Beter lezen Martin. Jan H begon over Drenthe, ik niet.
Sorry, bedoel ik niet zo. Ik wou me richten op alle deelnemers van dit rubriek.