Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 672 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33911 berichten
DaVinci schreef:
do 11 jun, 2020 15:33
Volgende:

P1040564 (Large).JPG
Ik vraag me af of er een schaapskooi in de buurt is. Alle schaapskooien van Nederland bevinden zich in Bakkeveen, Blaricum, Dwingeloo, Elspeet, Ermelo, Havelte, Heerde, Ruinen, Hoog Buurlo, Loenen (Gld), Rheden en Schijndel.
Maar die twee windturbines hebben gekleurde wiektoppen en die zijn vaak in Duitsland te vinden. Geen idee…. :?
Gezien DaVinci's woonplaats zal het wellicht in Noord-Limburg liggen. Maar waar ligt een riant nieuw recht betonnen fietspad naast een nieuw natuurgebied?
Heb ook gekeken in regio Peel & Maas en heb daar wel zicht op 2 molens gevonden maar nog geen fietspad met schapen.
renel schreef:
do 11 jun, 2020 20:12
Heb ook gekeken in regio Peel & Maas en heb daar wel zicht op 2 molens gevonden maar nog geen fietspad met schapen.
Dan staan de twee windturbines bij Auwel net over de grens? Ik heb de indruk of die turbines op oostenwind draaien en is de foto in de buurt van Lomm genomen? Verdraaid veel te weinig Streetview daar....
Ik denk dat het Duitse molens zijn in de buurt van de Meinweg.

Pieter
Het is niet in de buurt van de Meinweg, de anderen waren warmer.
Ik heb de Duitse grens gevolgd en alleen ter hoogte van Arcen (bij het eerder genoemde Auwel) staan 2 windmolens in Duitsland. Noordelijker, ter hoogte van Tuindorp staan er ook windmolens, maar dat zijn er zo'n 9.

Ik kan in de buurt van Arcen bij de Duitse grens echter geen fietspad vinden onder zo'n hoek dat de windmolens er een beetje links van staan, als je begrijpt wat ik bedoel.

Mijn aanname is, is dat het fietspad in Nederland ligt en de molens in Duitsland.

Edit: met overpass turbo zoeken naar een bankje in die omgeving levert ook niets op.
Het fietspad ligt inderdaad in Nederland, en de molens staan binnen 1 km vanaf de grens in Duitsland.
DaVinci schreef:
vr 12 jun, 2020 22:28
Het fietspad ligt inderdaad in Nederland, en de molens staan binnen 1 km vanaf de grens in Duitsland.
Dus van Vaals tot Nieuw-Statenzijl zoeken (al verwacht ik boven Overijssel minder of geen bossen bij de grens).
Martin E. van Doornik schreef:
vr 12 jun, 2020 22:51
DaVinci schreef:
vr 12 jun, 2020 22:28
Het fietspad ligt inderdaad in Nederland, en de molens staan binnen 1 km vanaf de grens in Duitsland.
Dus van Vaals tot Nieuw-Statenzijl zoeken (al verwacht ik boven Overijssel minder of geen bossen bij de grens).
Juist, maar ik had gisteren nog een andere tip gegeven.
Is het bij de Bergense schaapskooi?
Ik denk op de Groote Heide achter Venlo.
Dit pad, Bloemartsweg, maar dan van de andere kant vanaf knooppunt 16 gezien, maar daar is geen streetview:
https://www.google.com/maps/@51.3745949 ... 312!8i6656
Leon schreef:
za 13 jun, 2020 19:27
Ik denk op de Groote Heide achter Venlo.
Dit pad, Bloemartsweg, maar dan van de andere kant vanaf knooppunt 16 gezien, maar daar is geen streetview:
https://www.google.com/maps/@51.3745949 ... 312!8i6656
Inderdaad, daar is het. https://www.google.nl/maps/@51.3586532, ... a=!3m1!1e3
Waar de schapen grazen is tegenwoordig het vliegveld van de Venlose Zweefvliegclub, tijdens WOII was er een groot militair vliegveld van de Duitsers, Fliegerhorst Venlo https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegbasis_Venlo-Herongen
Een paar honderd meter naar het oosten vanaf knooppunt 16 sta je aan de Duitse grens, startpunt/eindpunt, van de LF13, de Schelde-Rheinroute.
DaVinci schreef:
za 13 jun, 2020 19:51
Waar de schapen grazen is tegenwoordig het vliegveld van de Venlose Zweefvliegclub, tijdens WOII was er een groot militair vliegveld van de Duitsers
Na WOII was het een militair oefenterrein, waar ik ook nog eens gekampeerd heb en met een gasmasker rondgehuppeld.
Snel de volgende dan maar. Wat ik er aan gephotoshopt heb verklap ik nog niet. :wink:
Afbeelding
Psies inderdaad. Afaik het noordelijkste puntje tot waar de wilde koeien en paarden na voltooiïng van de weerdverlagingen - De Maaswerken - zullen kunnen lopen vanaf de stuw van Borgharen in Maastricht. 35 km hemelsbreed en langs de oevers een stuk meer.
Jij bent.
Mooi plekje hoor!

Ik kan nu even niet bij mijn computer. Morgenvroeg plaats ik een nieuw plaatje.
Sorry, het is wat later geworden:

Capture.JPG
Zonder nader uit te zoeken gok ik de sluis van Sliedrecht (onder de snelweg).