Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 679 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33582 berichten
Ik heb mijn (moeders)roots in Zevenhuizen liggen dus ben redelijk bekend met de omgeving. Bakkeveen e.o. kom ik graag in de bossen.

Hier zijn we met het gezin twee jaar geleden geweest te fietsen. In de meivakantie, we waren vaak de eerste klanten van het jaar 😎 want de campings waren net (soms zelfs net niet) open. Uitzonderlijk mooi weer (20gr) gehad voor tijd van het jaar.

Bijlagen

De haven van Rønne op Bornholm (DK) https://www.google.nl/maps/@55.0976236, ... 384!8i8192
Een vriend van me heeft eens een ansichtkaart van Rønne aan mij gestuurd, daarom heb ik die plaats herkend.
Klopt als een bus! 😃
Jij bent weer aan de beurt.
roosterveld schreef:
di 23 jun, 2020 21:37
Klopt als een bus! 😃
Jij bent weer aan de beurt.
Hier is-ie dan: (volgens Streetview nog nauwelijks veranderd), wel een zeer belangrijke route voor fietsers.
Route opzoeken.jpg
Gezien de logo's van Routiers en Credit Lyonnais in Frankrijk.
Aan de kust?

Foto uit 1984?
JanH schreef:
wo 24 jun, 2020 19:46
Gezien de logo's van Routiers en Credit Lyonnais in Frankrijk.
Aan de kust?

Foto uit 1984?
Frankrijk is goed. Nee, foto is van 2002. En ik had een vliegticket op zak.
Om het zoeken te focussen.

Jij hebt in 2002 in de Loirestreek gefietst. Deze fietstocht heb je eerder afgebroken door het slechte weer.
Je vloog van Schiphol naar Parijs en hebt toen de trein naar Nantes genomen.
Je bent naar Tours gefietst en toen de trein weer genomen naar het noorden.

Dus ik vermoed dat deze foto is genomen tussen Nantes en Tours.
Heel goed recherchewerk van je! De foto is echter op de laatste dag genomen, mét mijn vliegticket klaar op zak.... Foto is in de NNO-richting genomen.
JanH schreef:
do 25 jun, 2020 08:43
...
Je vloog van Schiphol naar Parijs
...
@Martin: Kon je destijds niet met de trein?

Ga zo door JanH!
Martin vloog op 29 augustus 2002 met een Fokker 70 van KLM Cityhopper van Paris Charles de Gaulle naar Schiphol.
Dus het gaat om een route naar Charles de Gaulle.
En welke "zeer belangrijke route voor fietsers" loopt daar?
De route van Benjaminse komt redelijk dicht langs CdG, maar dat zie ik niet als "een zeer belangrijke route", hoewel er best veel mensen zijn die via deze route kennis maken met het vakantiefietsen.
Maar de Jacobsroute naar Santiago kent ook een detour via Parijs, en die komt ook tamelijk dicht langs CdG, mijn gok is dat Martin op deze route doelt.
willem.m schreef:
do 25 jun, 2020 09:55
JanH schreef:
do 25 jun, 2020 08:43
...
Je vloog van Schiphol naar Parijs
...
@Martin: Kon je destijds niet met de trein?

Ga zo door JanH!
Nee, ik kon op internet geen trein vinden naar Parijs, dan maar vliegen. Lekker snel.
Op mijn foto staan de loodsen links op een zeer groot terrein.
Martin E. van Doornik schreef:
do 25 jun, 2020 11:44
...
Op mijn foto staan de loodsen links op een zeer groot terrein.
Nou, dan is het vast niet meer moeilijk om de locatie te vinden.

(Ik kan ivm werk niet meezoeken.)
Is er een jeugdherberg heel dicht in de buurt?

Hans
javb2812 schreef:
vr 26 jun, 2020 23:02
Is er een jeugdherberg heel dicht in de buurt?

Hans
Nee, ik vertrok van de auberge de jeunesse „Cité des Sciences” in de Parijse wijk Saint-Gervais (zie foto onder), dus al ver achter me gelaten en bij het nemen van deze raadselfoto hoorde ik de vliegtuigen al.... Deze fietsroute had de Fietsvakantiewinkel me aanbevolen.
14. AJ Paris Cite des Sciènces.jpg
JanH schreef:
za 27 jun, 2020 11:59
Hier is ie dan: https://www.google.nl/maps/@48.9515151, ... !1e3?hl=nl
Na twee dagen eindelijk gevonden! Het „zeer grote terrein" links is het oude Parijse vliegveld Le Bourget, de weg is de N2 - N17 en D317 van Parijs naar aéroport Charles de Gaulle. Afstand 17 kilometer. Bij de heenreis heb ik zo omgekeerd gefietst. Bij aankomst ging ik dat ronde terminalgebouw 1 binnen. Dat bouwwerk doet me altijd denken aan mijn oma's koektrommel (zie foto's). In april 1974 ben ik hier ook met mijn fiets geweest, gevlogen met een viermotorige 707 van TWA. Pracht toestel! Toen was de nagelnieuwe luchthaven amper een week eerder geopend, ik ruik het verse beton en de verf nog.
De volgende is voor jou.
12. Aeroport Ch. de Gaulle.jpg
Nog op de heenreis genomen.

Oma's koektrommel.jpg
Oma's koektrommel.jpg (97.77 KiB) 2150 keer bekeken
Martin E. van Doornik schreef:
za 27 jun, 2020 12:39
Na twee dagen eindelijk gevonden!
Tsja, jouw opmerking "wel een zeer belangrijke route voor fietsers" had mij op het verkeerde been gezet.
Behulpzaam waren jouw opmerkingen "Foto is in de NNO-richting genomen.", "Op mijn foto staan de loodsen links op een zeer groot terrein" en "bij het nemen van deze raadselfoto hoorde ik de vliegtuigen al".

Nieuwe opgave:
Knipsel2.JPG
O ja, het is niet in Groningen.
JanH schreef:
za 27 jun, 2020 15:50
Nieuwe opgave:
Knipsel2.JPG
O ja, het is niet in Groningen.
Die laat ik aan me voorbij gaan. Geen idee.
JanH schreef:
za 27 jun, 2020 15:50
Martin E. van Doornik schreef:
za 27 jun, 2020 12:39
Na twee dagen eindelijk gevonden!
Tsja, jouw opmerking "wel een zeer belangrijke route voor fietsers" had mij op het verkeerde been gezet.
Behulpzaam waren jouw opmerkingen "Foto is in de NNO-richting genomen.", "Op mijn foto staan de loodsen links op een zeer groot terrein" en "bij het nemen van deze raadselfoto hoorde ik de vliegtuigen al".
Knap gevonden! Er is best wel wat veranderd daar vind ik.

Nieuwe opgave:
Knipsel2.JPG
O ja, het is niet in Groningen.
Roswinkel.