Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 692 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
Bing gaf trouwens de oplossing.
Knipsel1.JPG
Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
JanH schreef:
di 21 jul, 2020 21:21
Bing gaf trouwens de oplossing.
Knipsel1.JPG
Ik had 'm in eigen collectie:
ikook.jpg
Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
Natuurbegraafplaats Reiderwolde.
renel schreef:
wo 22 jul, 2020 08:25
JanH schreef:
di 21 jul, 2020 21:21
Bing gaf trouwens de oplossing.
Knipsel1.JPG
Ik had 'm in eigen collectie:ikook.jpg

Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
Natuurbegraafplaats Reiderwolde.
Ben je me net voor, ik heb daar een begrafenis bijgewoond van een collega molenaar, die slechts 55 jaar mocht worden. Kanker.... Al bevriend sinds 1980. Hij heeft de baard gesneden en geschilderd, de versierde plank aan de onderkant van de kap van mijn molen.
Het terrein van de natuurbegraafplaats bevindt zich achter het stoomgemaal van Oosteinde, naast Lemmer de laatste van het noorden. Dichtbij de A7.
renel schreef:
wo 22 jul, 2020 08:25
Natuurbegraafplaats Reiderwolde.
Is goed.
Raad plaatje!
సెలవ.jpg
renel schreef:
wo 22 jul, 2020 10:31
Raad plaatje!సెలవ.jpg
Ik zie achter de graafmachine een zwaar hek met draden. Zeker om olifanten langs de begeleiden?
Die "oosterse" bamboe-achtige bouwwerken. Burger's Zoo in Arnhem? https://indebuurt.nl/arnhem/video/zo-ga ... deo~59177/
Het is niet in Arnhem.
Het meeste van het raadplaatje is ook met streetview te zien.
De graafmachine is van Heyrman-De Roeck, een bedrijf uit de buurt van Antwerpen.
Dus het lijkt mij dat de foto ergens in België is geschoten.
En de naam van de foto is: సెలవు
Dat betekent "vakantie" in het Telugu.

Niet dat we daar iets in hebben, denk ik. :roll:
Dat is weer uitstekend geraden! Wie van Mechelen naar Leuven (of andersom) fietst langs het kanaal komt langs ZOO Planckendael. De raadselfoto is aan de andere kant van het kanaal t.o.v. de streetview gemaakt, dat is fietspad dus mag de google-auto niet komen.
JanH wint deze ronde en verdient daarmee de volgende beurt.
Zoeken op "dierentuin bomenpad belgie" gaf de oplossing.

Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
Is het Mitchell, Oregon? Zo'n beetje op 44º34'0,53"N 120º9'14,95"W, aan de Old Highway.

Groet,
Tom.

(edit: spelfout correctie)
Ja, het is Mitchell in Oregon.
Ik kan op de iPad niets met de coördinaten maar die zullen wel kloppen. Ik sta op de Old Highway voor het Oregon Hotel.

Jij bent.

Edit: ik moest in de coördinaten de komma's vervangen door puntjes en toen ging het goed :idea:
... en ik kon juist geen link naar google earth plaatsen, vandaar de coördinaten :D

Hierbij een foto (ingescande dia) uit de oude doos, 1990, maar deze overzet is er nog.
Ik heb wel de naam onleesbaar gemaakt.

Groet,
Tom.
overzet.jpg
Tom vds schreef:
do 23 jul, 2020 10:10
...
Hierbij een foto (ingescande dia) uit de oude doos, 1990, maar deze overzet is er nog.
Ik heb wel de naam onleesbaar gemaakt.

overzet.jpg
Hier toevallig?
https://goo.gl/maps/hGGKAhT6auiXRufH8
Ja, dat is de plaats. Goed gevonden.
De veerboot over de Senegal, grensrivier tussen Mauritanië en Senegal.
Met grote letters staat Trarza op de stuurhut, de naam van de regio in zuidwest Mauritanië.

Beurt is aan willem.m

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
do 23 jul, 2020 12:30
Ja, dat is de plaats. Goed gevonden.
De veerboot over de Senegal, grensrivier tussen Mauritanië en Senegal.
Met grote letters staat Trarza op de stuurhut, de naam van de regio in zuidwest Mauritanië.

Beurt is aan willem.m

Groet,
Tom.
Ik moest even kijken van welk land die vlag ook alweer is. Gelukkig heeft Mauritanië maar één noemenswaardige rivier, en was de plek vervolgens snel gevonden.

Nieuwe opgave:

Capture.JPG
Sauerland?
DaVinci schreef:
do 23 jul, 2020 23:15
Sauerland?
Correct.