Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 693 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
Ik kan geen streetview vinden, Duitsland hè, maar is die de kerk de St. Gertrudis Kirche?
In de plaats Oberkirchen-Schmallenberg.
Link: https://www.google.nl/maps/place/St.+Ge ... 2472?hl=nl
JanH schreef:
vr 24 jul, 2020 09:02
Ik kan geen streetview vinden, Duitsland hè, maar is die de kerk de St. Gertrudis Kirche?
In de plaats Oberkirchen-Schmallenberg.
Link: https://www.google.nl/maps/place/St.+Ge ... 2472?hl=nl
Klopt! Een mooi katholiek kerkje, zie ik nu via jouw link, al zal Sjefke daar vast anders over denken. 😉 Wij fietsten er afgelopen weekend langs. Inderraad in Sauerland, om weer eens wat hoogtemeters te maken. (De Posbank gaat na al die jaren wel een beetje vervelen.)

Jij mag!
Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
Árnes heet het denk ik.
Is goed. Gebouw is wel wat groter geworden dan op de foto van streetview. Schuin achter dit gebouw is een camping Tjaldsvæði Árnesi.
Ik las dat ze er goede hot dogs verkopen. :)

Volgend plaatje:
tətil.jpg
Opmerkingen bij bestand
renel schreef:
vr 24 jul, 2020 11:29
Ik las dat ze er goede hot dogs verkopen. :)
Ik zou het niet weten. Ik was vroeg vertrokken van de camping en het was nog gesloten. Had expres geen koffie gezet op de camping omdat ik hoopte hier wat kunnen krijgen. Slechte start van de dag dus. Rest was echter heel goed en eindigde in Landmannalaugar. Eerste koffie pas na 55km.
Volgens mij de Puppenbrunnen (poppenfontein) in Aken.
800px-Puppenbrunnen_in_Aachen.jpg
Dat is helemaal goed Ruud-H, jouw beurt.
Als kleine jonge vaak aan de handjes van de poppen gezeten... Dan is het een makkelijke opgave. :D

Hier het volgende plaatje:
raadplaatje.jpg
Niet al te moeilijk, lijkt me.
Ruud-H schreef:
vr 24 jul, 2020 13:00
Als kleine jonge vaak aan de handjes van de poppen gezeten... Dan is het een makkelijke opgave. :D

Hier het volgende plaatje:raadplaatje.jpg

Niet al te moeilijk, lijkt me.
Op het zonnescherm rechts staat Pivo (= bier) Podgorio.... Ik ben een paar keer in Tsjechië geweest, daar heet het bier ook pivo.
Het biermerk op Google gezocht en dit blijkt Podgorica te heten en is in Montenegro te vinden. Kwestie van botenverhuur in dat land zoeken....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 24 jul, 2020 13:52
Op het zonnescherm rechts staat Pivo (= bier) Podgorio.... Ik ben een paar keer in Tsjechië geweest, daar heet het bier ook pivo.
Het biermerk op Google gezocht en dit blijkt Podgorica te heten en is in Montenegro te vinden. Kwestie van botenverhuur in dat land zoeken....
Martin, je wordt warm!
Het lijkt verdacht veel op een pittoresk plaatsje waar wij 's avonds een boottocht hebben gemaakt, maar ik denk dat het iets eerder is, in een dorp waar aan geld te komen was (zie hier) ;-).
Misschien Virpazar, Skadar Meer, Montenegro ? :D :)

Edit: Ben net te laat :wink:
[/quote]
keesswart schreef:
vr 24 jul, 2020 14:17
Het lijkt verdacht veel op een pittoresk plaatsje waar wij 's avonds een boottocht hebben gemaakt, maar ik denk dat het iets eerder is, in een dorp waar aan geld te komen was (zie hier) ;-).
Kees heeft gelijk! Je moet wel zijn reisverslag doorpluizen waar hij geld wist te krijgen. Er staat maar één geldautomaat in beschreven.
Mladen schreef: Misschien Virpazar, Skadar Meer, Montenegro ? :D :)

Edit: Ben net te laat :wink:
Helemaal correct.


Kees wist de plaats en verstopt hem in een verwijzing naar zijn reisverslag. Mladen is de eerste die de plaatsnaam hier vermeld.
Wie nu de winnaar is? :?
Ik denk degene die hier een concrete plaatsnaam noemt ;-)
keesswart schreef:
vr 24 jul, 2020 14:40
Ik denk degene die hier een concrete plaatsnaam noemt ;-)
Dan mag Mladen de volgende foto plaatsen :)
Bedankt.
Deze moet niet moeilijk zijn .... :D
MLK.jpg
Mladen schreef:
vr 24 jul, 2020 16:16
Bedankt.
Deze moet niet moeilijk zijn .... :D

MLK.jpg
Ik zie rode vlakken met gele letters Billa op de grond, dat is een supermarktketen in Oostenrijk. Een monument met een afbeelding van een piloot en een adelaar? De kaart van Oostenrijk met alle vestigingen van Billa opzoeken is een hoop werk. Verrassend goed nieuws is dat er nu wél Streetview in Oostenrijk voorhanden is! Niet overal, hoor.
Martin Google komt alleen maar met suggesties, Bing kon het wel vinden.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... mering.JPG

In Semmering dus.
Bundesstraße 4, 2680 Steinhaus am Semmering, Oostenrijk