Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 716 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Nog maar een aanwijzing.
Dit is het uitzicht als je je omdraait:
kat2.jpg
Fort Blauwkapel bij Utrecht. Nieuwbouw was vroeger een voetbalveld/-club
Miek schreef:
wo 16 sep, 2020 11:38
Fort Blauwkapel bij Utrecht. Nieuwbouw was vroeger een voetbalveld/-club
Correct! Hier dus: https://goo.gl/maps/WV9GZMNvM6AsVy2V7
Volgende raad plaatje is voor Miek.
Wááát, is dat Fort Blauwkapel, eens zo'n pirtoresk vestingtje, met een alleraardig kapelletje en nu volgebouwd met lelijke woningen? In 1969-'73 fietste ik iedere week van Blaricum naar school in Utrecht. En kwam altijd hier langs. Overvecht was nog nieuw.
In Blauwkapel had ik nog anti-tank versperringen gezien: van die rijen betonnen blokken in het gras tot schuin staande stalen H-profielen die uit de weg staken, meer dan een meter hoog.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 16 sep, 2020 19:02
Wááát, is dat Fort Blauwkapel, eens zo'n pirtoresk vestingtje, met een alleraardig kapelletje en nu volgebouwd met lelijke woningen? ...
In Blauwkapel had ik nog anti-tank versperringen gezien: van die rijen betonnen blokken in het gras tot schuin staande stalen H-profielen die uit de weg staken, meer dan een meter hoog.
Idd heel erg. Zal wel lekker veel geld opleveren.

De tankversperringen ("Vechtwagenhindernis") staan er nog steeds. Deze zijn origineel volgens mij, elders langs de Nieuwe Hollandse Waterlinie zijn ze gereconstrueerd (wel in de originele betonblokken).
Fedor schreef:
wo 16 sep, 2020 20:02
De tankversperringen ("Vechtwagenhindernis") staan er nog steeds. Deze zijn origineel volgens mij, elders langs de Nieuwe Hollandse Waterlinie zijn ze gereconstrueerd (wel in de originele betonblokken).
In de latere jaren, ik denk omstreeks 1984 en 1988, waren de ijzeren balken reeds verwijderd met een snijbrander. Alleen de H-vormen waren nog in het beton zichtbaar. Volgens Wikipedia worden die aspergeversperringen genoemd. Dan zouden die gereconstrueerd kunnen zijn (en dus niet origineel). In mijn schooltijd waren ze zwart geteerd. Ik vond ze wel best indrukwekkend.
1200px-Fort_Blauwkapel_Aspergeversperring.jpg
Binnen de fortgracht, in het fort zit nu een scoutinggroep. Er huizen ook veel vleermuizen en niet alles is toegankelijk. De Bastionweg en Kapelweg zijn nog in oude staat. De nieuwbouw staat op de voetbalvelden van een niet meer bestaande voetbalclub. Het gebouw van Scholengemeenschap Blaucapel is gesloopt en herbouwd, na een fusie het RK college De Klop.
En hier is dan de nieuwe foto van ergens NIET in Nederland, wel Europa.
Veel zoekplezier!

Bijlagen

Miek schreef:
do 17 sep, 2020 17:14
Veel zoekplezier!
Dat duurde 10 seconden met Google Afbeeldingen zoeken. :oops:
Knipsel.JPG
Ik stel voor dat je een nieuwe plaatst.
Jaaa Trakai is inmiddels in West - Europa ook bekend. Nou vooruit een andere dan. Als deze weer binnen 10 seconden gevonden wordt stuur ik een foto van mijn tent ergens in een weiland. Suc6

Bijlagen

Dat wordt dus een foto van een tent ergens in een weiland, dit is heel makkelijk te Bingen (Xanten)
...en zo kwam Miek terecht in de steile leercurve van RaadPlaatje: het spel met ongeschreven regels, slimme zoekstrategieën en legendarische deelnemers naar wie zelfs speelstijlen zijn vernoemd.

De suggestie van een tent in een weiland doet me aan bsm denken. Zijn plaatje van een ouderwetse tent in een volstrekt anoniem grasveld, tientallen jaren geleden geschoten bovendien, was vervolgens alleen na vele cryptische aanwijzingen van bsm te raden (een 'bsmmetje'). Hij beleefde er veel plezier aan.
Miek schreef:
do 17 sep, 2020 20:09
Jaaa Trakai is inmiddels in West - Europa ook bekend. Nou vooruit een andere dan. Als deze weer binnen 10 seconden gevonden wordt stuur ik een foto van mijn tent ergens in een weiland. Suc6
Het historische Romeinenpark in Xanten. Toevallig was ik er twee weken geleden en mijn dochter klom gelijk in dit kunstwerk.
willem.m schreef:
vr 18 sep, 2020 08:27
...en zo kwam Miek terecht in de steile leercurve van RaadPlaatje: het spel met ongeschreven regels, slimme zoekstrategieën en legendarische deelnemers naar wie zelfs speelstijlen zijn vernoemd.

De suggestie van een tent in een weiland doet me aan bsm denken. Zijn plaatje van een ouderwetse tent in een volstrekt anoniem grasveld, tientallen jaren geleden geschoten bovendien, was vervolgens alleen na vele cryptische aanwijzingen van bsm te raden (een 'bsmmetje'). Hij beleefde er veel plezier aan.
Dat was deze: viewtopic.php?f=23&t=7669&hilit=paastoc ... 20#p333135
Dat waren nog eens tijden ....... :roll:
_Peter_ schreef:
do 17 sep, 2020 23:36
Dat wordt dus een foto van een tent ergens in een weiland, dit is heel makkelijk te Bingen (Xanten)
Ik vrees dat jij aan de beurt bent, Miek had het over "binnen tien seconden", en dat heb je niet gered. ;-)
Iemand ander had het overigens iets beter gevonden. Maar om jullie niet te lang te laten wachten op een nieuwe plaat. waar zijn we hier? En wat we zien is redelijk duidelijk denk ik.

Op de een of andere manier krijg ik het portrait formaat niet staand geupload.
DSC_8019 - Copy.JPG
Oberpostdirektion Braunschweig. Geen streetview, maar wel een Wikipedia pagina.

https://de.wikipedia.org/wiki/Oberpostd ... aunschweig

Het raadplaatje is te vinden als deel van de foto op de wikipediapagina... (wel even kantelen... :D )
Jan-Joost, helemaal goed.
Next:

Waar vinden we dit idyllische pleintje?
Schermafbeelding 2020-09-23 om 12.50.25.png
Sydabnk square cow leidde me naar Faaborg, Denemarken.

https://www.google.com/maps/@55.0951574 ... 312!8i6656