Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 677 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
JanH schreef:
vr 19 jun, 2020 15:17
"Noor" van "Noord-Spanje" en dan "wegen" erachter?
(dit gezien jouw Raad Plaatje! van 4 januari j.l.)
:D

Ik ben veel te transparant. Noorwegen is goed, maar lang. Op Streetview is een 360 graden foto te vinden van bijna dezelfde plek, maar dan in wintertooi, en de perspectivische vertekening van de panoramamodus op de telefoon maakt het er niet eenvoudiger op...
Jan-Joost schreef:
vr 19 jun, 2020 15:34
JanH schreef:
vr 19 jun, 2020 15:17
"Noor" van "Noord-Spanje" en dan "wegen" erachter?
(dit gezien jouw Raad Plaatje! van 4 januari j.l.)
:D

Ik ben veel te transparant. Noorwegen is goed, maar lang. Op Streetview is een 360 graden foto te vinden van bijna dezelfde plek, maar dan in wintertooi, en de perspectivische vertekening van de panoramamodus op de telefoon maakt het er niet eenvoudiger op...
Links in de verte zie ik de typische zwarte huisjes met een dak van gras erop, is idd. Noorwegen, maar het land is veel te groot om te zoeken. In ieder geval niet in het hoge noorden.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 jun, 2020 16:40
In ieder geval niet in het hoge noorden.
Klopt. En JanH zat er ook in een ander opzicht niet ver vanaf...
Jan-Joost schreef:
vr 19 jun, 2020 16:47
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 jun, 2020 16:40
In ieder geval niet in het hoge noorden.
Klopt. En JanH zat er ook in een ander opzicht niet ver vanaf...
Provincie Telemark?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 jun, 2020 18:51
Provincie Telemark?
Dat is iets te ver naar het zuiden. We zitten in de nieuwe provincie Viken. Niet dat dat veel zegt, want die dekt nog een flink stuk af, maar we zitten ten noorden van Telemark, en tamelijk dicht bij De grens met een andere provincie..
Déjà Vu van 4 januari :)

Telemark bestaat niet meer als provincie. Sinds 1 januari is Telemark samengevoegd met Vestfold tot de nieuwe provincie Vestfold of Telemark (creatieve naam :roll: ).
Ten noorden hiervan ligt Viken, Viken is ontstaan door de samenvoeging van de oude provincies Buskerud, Akershus en Østfold
Ten noorden daarvan ligt Innlandet, dit is een fusie van de oude provincies Hedmark en Oppland.

Dat wordt denk ik dan zoeken op de grens van de provincies Viken en Innlandet. hemelsbreed bestaat die grens maar 240 km.
JanH schreef:
vr 19 jun, 2020 20:28
Telemark bestaat niet meer als provincie. Sinds 1 januari is Telemark samengevoegd met Vestfold tot de nieuwe provincie Vestfold of Telemark.
En ik heb mijn Dominique's reisgids van Noorwegen nog uit 1975....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 19 jun, 2020 20:31
En ik heb mijn Dominique's reisgids van Noorwegen nog uit 1975....
Dan volgens mij op de grens van de oude provincies Buskerud en Oppland.
JanH schreef:
vr 19 jun, 2020 20:37
]

Dan volgens mij op de grens van de oude provincies Buskerud en Oppland.
De dichtstbijzijnde provinciegrens is niet die met Innlandet, maar met Vestland (of in Dominicus: Sogn og Fjordane...)

De weg waar de fiets staat was er ook al ruim voor Dominicus...
Dan is de lengte van de grens hemelsbreed maar 63 km :lol:
JanH schreef:
vr 19 jun, 2020 20:51
Dan is de lengte van de grens hemelsbreed maar 63 km :lol:
Eitje, toch :D

Ennehh, niet «op» de grens, maar «tamelijk dichtbij»..
Jan-Joost schreef:
vr 19 jun, 2020 15:34
Op Streetview is een 360 graden foto te vinden van bijna dezelfde plek, maar dan in wintertooi, en de perspectivische vertekening van de panoramamodus op de telefoon maakt het er niet eenvoudiger op...
Bedoel je deze: https://www.google.nl/maps/@60.9030369, ... !1e4?hl=nl
Ja, dat is hem. Het skispoor op de foto loopt over de oude Koningsweg. Om vanuit Oslo naar Bergen te komen moeten er een aantal Berggebieden worden geforceerd, en de route over Hallingdal en Hemsedal naar Lærdal was lang een veilige tocht. Mijn fiets staat op de oude Koningsweg, die nu als fiets- en wandelroute wordt gebruikt. De winterfoto is iets verderop genomen, maar aan het bergprofiel en de telefoonmasten is te zien dat het inderdaad deze plek is. Beurt naar JanH! :D
Was uiteindelijk niet zo moeilijk. Alleen wat 360 graden views bekijken dicht langs een autoweg. En wat je zegt, op deze kwamen de bergrug en de hoogspanningskabels (of telefoonmasten) overeen met het Raad Plaatje!

Nieuwe opgave:
DSC00281-3.JPG
JanH schreef:
za 20 jun, 2020 17:50
Was uiteindelijk niet zo moeilijk. Alleen wat 360 graden views bekijken dicht langs een autoweg. En wat je zegt, op deze kwamen de bergrug en de hoogspanningskabels (of telefoonmasten) overeen met het Raad Plaatje!

Nieuwe opgave:
DSC00281-3.JPG
Gezien vanaf de Reiderwolder Polderdijk in de Carel Coenraadpolder ten westen van Nieuw Statenzijl en boven Drieborg? Die typische Oost-Groninger boerderijen met rode daken en wolfseinden gaven de doorslag.
Er is geen Streetview, maar dat kunstwerk met de staande ijzerbalken staan ook op de raadselfoto.
https://www.google.nl/maps/@53.2332982, ... 704!8i3792
Is goed. Jij mag.
JanH schreef:
za 20 jun, 2020 23:43
Is goed. Jij mag.
Ga ik morgen uitzoeken. Het wordt laat in de avond.
Ben benieuwd Martin. Hopelijk een foto uit een andere provincie dan Groningen. 😉
Hier is hij dan, misschien niet moeilijk, maar de bodem van mijn doos met Raad plaatjes komt dan in zicht....
De persoon die dit raadsel heeft opgelost, zal wat geduld moeten hebben, want ik ga nu naar mijn molen.

Tram.jpg
Museumplein tussen Haarlemmermeerstation, Amstelveen en Bovenkerk.