Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 428 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33913 berichten
De tovenaar schreef:
do 11 jul, 2019 10:36
Dordrecht, gevonden met zig-zag fietspad:
https://goo.gl/maps/6sdLtQq59XFBQzeP7
(Martin is waarschijnlijk met vakantie, had ongetwijfeld de muur van de molen herkend :wink: )
Ik heb de foto alleen gezien op m'n smartphone. Ik ben gisteren uit Zweden thuis gekomen en was nog moe om de muur van de molen 'Kijck over den Dijk' te herkennen.... Ik ken Dordrecht niet zo goed, daar ben ik maar één keer geweest in november 1971.... op jeugdherberg De Meerpaal.
_Peter_ schreef:
do 11 jul, 2019 16:44
Nu moet Math nog een plaatje op gaan zitten zoeken, Martin heeft de molen nog niet geraden
Ben nu aan het zoeken, overduidelijk een slanke Belgische staakmolen. Rode roeden en de wijze van de ophekking aan de zijde van windborden. Teveel belemmering door de bomen en er zitten geen zeilen op de wieken, draait kennelijk dus nooit.
math schreef:
do 11 jul, 2019 12:46
Ik ben er twee keer voorbijgekomen op de Torino-Nice rallye, maar ook niet gestopt voor een wandeling omhoog.

Weer een molen.
DSC01249a.jpg
De Markeymolen in Pollinkhove (Lo-Reninge), West-Vlaanderen? http://www.molenechos.org/molen.php?nummer=876
Knap, Martin. Volgens dit stukje nog maalvaardig.
Jouw beurt.
Hier een nieuwe raadselfoto:

Afbeelding
Duurt wat lang: is het soms moeilijk? Dat ding staat aan een belangrijke vaarroute.
renel schreef:
vr 12 jul, 2019 15:54
Marine-Ehrenmal in Laboe?
Klopt, een voor Nederlandse begrippen omstreden monument ter nagedachtenis aan de omgekomen Duitse zeelieden in WOI en WOII, iets ten noorden van Kiel. Hij is 72 meter hoog. https://de.wikipedia.org/wiki/Marine-Ehrenmal_Laboe

Wij zouden op 14 juni j.l. de Stena Line naar Göteborg nemen, maar – hoewel vroeger van huis vertrokken – werden wij door werkzaamheden op de Duitse wegen omgeleid, waarbij die omleiding op zijn beurt zelf weer werd afgesloten, zonder gele Umleitung-borden of oranje pijlen, wat ons urenlang verdwalen heeft betekend! Geen TomTom of kaarten. Al met al hebben wij in Kiel, kokend van woede, de boot gemist! De rederij heeft voor ons een hotel in Krummbek (ik weigerde in de lelijke stad Kiel te overnachten) geregeld want de volgende hut die vrij kwam, was pas na twee dagen. Dus door het aardige landschappen van Sleeswijk-Holstein rondgetoerd, naar de strand van Stakendorf geweest en een paar molens bezocht. Hier en daar een rietgedekte vakwerkboerderij.
Op weg naar de boot in Kiel bekeken wij dat oorlogsmonument van Laboe, die een aardige strandpromenade heeft. Wel veel Bratwurst- en Biertenten om van te duizelen. Wij hebben sinds 2003 zó vaak langs het Marine Ehrenmal gevaren, en nou wou ik dat ding wel eens van dichtbij willen bekijken.
Eerlijk toegegeven per auto, niet vanuit mijn fiets gefotografeerd, maar ik had wél fietsspullen in de auto liggen. Die vertraging heeft ons wel veel geld gekost: 243 euro.

De volgende foto is voor jou.
Nieuwe foto:

Bijlagen

renel schreef:
vr 12 jul, 2019 20:41
Nieuwe foto:
De kerk lijkt typisch Malta of Gozo, evenals het erachter liggende landschap. Ben zelf in Malta geweest, de kleuren van de openbaar vervoer-voertuigen lijken daar ook op. Maar zoeken naar 'Taxi stations' op Street view in die gebieden leverde geen resultaat op, op het vliegveld ook niet. :|
Er staat POLIESPORTIU.
Dat lijkt me Catalaans of zo.
Bedankt voor de voorzet, Leon. Parc de l'Espanya Industrial in Barcelona.
Barcelona is goed. Op weg van Malaga naar Eindhoven had ik een rustdag in de buurt van Barcelona welke ik toen met de trein heb bezocht. De foto is gemaakt voor station Barcelona Sants.
De beurt gaat naar math.
Waar is dit?
DSC01286a.jpg
Klimbos Hoge Rielen
Molenstraat 62, 2460 Kasterlee, België
https://maps.app.goo.gl/THfmHoyjytiRUHwj8
math schreef:
do 11 jul, 2019 16:43
Kort gezegd: pas nadat je zelf het laatste plaatje geraden hebt, ben je aan de beurt.
Dan laat maar zitten. Was naar jaren weer eens terug. Ik zal me wel beperken tot het lezen van interessante zaken over fietsreizen.
LHTJoost schreef:
za 13 jul, 2019 13:50
math schreef:
do 11 jul, 2019 16:43
Kort gezegd: pas nadat je zelf het laatste plaatje geraden hebt, ben je aan de beurt.
Dan laat maar zitten. Was naar jaren weer eens terug. Ik zal me wel beperken tot het lezen van interessante zaken over fietsreizen.
@LHTJoost: laat je niet ontmoedigen!
Er gelden nu ten enenmale wel bepaalde geschreven en ongeschreven regels binnen deze rubriek.

Jan
Misschien die eens in de startpost zetten? Daar was het nog vrijheid blijheid namelijk ;)
Klimbos Hoge Rielen in Kasterlee is niet goed.
Startpost kijkt niemand naar. Voor nieuwkomers in dit draadje zou het handig zijn om bij het openen van dit draadje eerst een schermpje te zien waarin deze spelregel staat, en dat ze dat dan kunnen wegklikken als ze het begrijpen. Maar alsjeblieft niet als je voor de 278ste keer het draadje opent.

Aan de andere kant zal dat wel bewerkelijk zijn en zou eigenlijk ook overdreven gepamper van forumleden zijn vind ik. Op het schoolplein hebben we toch allemaal wel geleerd dat als je midden in een spel wil meedoen zonder de regels te kennen, je beter eerst even de kat uit de boom kan kijken.

Hans