Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 122 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33611 berichten
Pman schreef:wat die (naar mijn idee) Zwitserse trein daar doet weet ik niet.
Niet dat het wat zegt, maar het is wel de SNCF-loc 15018, echt Frans dus :wink:

Afbeelding
Michael, ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door wat er op de wagons stond, dit leek me meer Zwitsers dan Frans. (In Nederland rijden ook Duitse locs)
Pman schreef:Michael, ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door wat er op de wagons stond, dit leek me meer Zwitsers dan Frans. (In Nederland rijden ook Duitse locs)
Klopt, deze Franse loc rijdt ook in Nederland, in het bekende NS-geel :wink:
Afbeelding

Ps.
Zwitserland heeft geen eigen taal, maar is 4-talig, waarbij het Reto-Romaans misschien het meest apart is, daarnaast wordt er Frans, Duits en Italiaans gesproken. :wink:
Hier nog e.e.a. over het Aquaduct de Gorze
http://www.lorrainedecoeur.com/?p=2221&cpage=1

en wat die loc aangaat, in die franse kleurstelling heeft deze in 1976 proefgereden in Nederland en daarna is de serie 1600 en vervolgens 1700 aangekocht.

De nieuwe kleurstelling van enkele Cargo-locs

Afbeelding
Michael W schreef:
Pman schreef:wat die (naar mijn idee) Zwitserse trein daar doet weet ik niet.
Niet dat het wat zegt, maar het is wel de SNCF-loc 15018, echt Frans dus :wink:

Afbeelding
Klopt, het zijn locs van Franse fabrikaat Alsthom. Het zijn mooie en zeer sterke locs, die met hun Z-vormige koppen een robuuste uitstraling geven. Er rijdt ook een aantal ervan bij onze NS. Bemerk die vierkante doos op het dak midden boven de voorruiten, wat in Frankrijk zelf ontbreekt. Misschien een bepaalde eigen uitrusting van de NS. Ik lees al jarenlang het mooie tijdschrift Rail & Hobby.
http://www.scaletrading.nl/philotrain/c ... 00-1800_H0
en
http://www.spoorwegmaterieel.nl/1600.htm
Martin E. van Doornik schreef: Bemerk die vierkante doos op het dak midden boven de voorruiten, wat in Frankrijk zelf ontbreekt. Misschien een bepaalde eigen uitrusting van de NS. Ik lees al jarenlang het mooie tijdschrift Rail & Hobby.
Dan zou je toch moeten weten: Bij de locomotieven 1600/1800 & 1700 zit de tyfoon in een kast op het dak midden boven de voorruit. :wink:

De 1800 is de omgenummerde 1600 locomotieven die bij NS Reizigers bleven, bij de privatisering. Deze rode is nu al weer een aantal jaren geel.
Afbeelding
Wat is deze topic breed en nu een echte spoor-topic aan het worden 8)
Bob&Marguérite schreef: Wat is deze topic breed en nu een echte spoor-topic aan het worden 8)
Blijven we toch even bij het spoor, welk station is dit ? 8)

Afbeelding
Michael W schreef:Blijven we toch even bij het spoor, welk station is dit ? 8)
Als je vanaf dit station vertrekt in noordelijke richting kom je er langs: Perpignan
Die tunnel moet je door om in het Franse grensplaatsje Cerbère te komen.
Of beter nog even die bergrug(getje) over fietsen. Scheelt ook aanzienlijk in tijd.
De passage van hemelsbreed 5 minuten duurde 3 uur wachten.
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef: Als je vanaf dit station vertrekt in noordelijke richting kom je er langs: b]Perpignan[/b]
Die tunnel komt uit op Franse grensplaatsje Berbérse te komen.
Klopt, en dat is Portbou :wink:
Het interieur van Station Perpignan is gedecoreerd door Salvador Dalí, die dit station beschouwde als "het centrum van de wereld".

Afbeelding

En het station volgens Dali :wink:
Afbeelding
Zijn we weer terug bij: :lol:

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:Dan zou je toch moeten weten: Bij de locomotieven 1600/1800 & 1700 zit de tyfoon in een kast op het dak midden boven de voorruit. :wink:

De 1800 is de omgenummerde 1600 locomotieven die bij NS Reizigers bleven, bij de privatisering. Deze rode is nu al weer een aantal jaren geel. Wat is deze topic breed en nu een echte spoor-topic aan het worden 8)
Ja, maar wat is een tyfoon op een trein voor iets? Betekent wel een orkaan (van het Japanse woord taifoen), maar qua techniek?
Als WF'ers hebben wij tenslotte met treinen veel te maken om onze fietsen in verre bestemmingen te krijgen. Wel leuk om treinen op dit forum terug te herkennen!
Martin E. van Doornik schreef:Ja, maar wat is een tyfoon op een trein voor iets?
De toeter
zie hier
Martin E. van Doornik schreef:Als WF'ers hebben wij tenslotte met treinen veel te maken om onze fietsen in verre bestemmingen te krijgen.
Hé Martin wat denk je van er gewoon naar toe fietsen! Zo ver is Zweden ook weer niet. 8)
Nee hoor, wij gebruiken ook regelmatig de trein om afstanden te overbruggen. :wink:
We moeten dit draadje wel blijven voeden, toch 8)

Waar?

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:We moeten dit draadje wel blijven voeden, toch 8)

Waar?

Afbeelding
Questo edificio da qualche parte in Italia?
Martin E. van Doornik schreef: Questo edificio da qualche parte in Italia?
Nou ik geef hier veel mee prijs maar okay, Kijk eens in de TV-gids! :wink:
Bob&Marguérite schreef:Nou ik geef hier veel mee prijs maar okay, Kijk eens in de TV-gids! :wink:
Ik heb geen TV-gids. :?:
Martin E. van Doornik schreef:
Bob&Marguérite schreef:Nou ik geef hier veel mee prijs maar okay, Kijk eens in de TV-gids! :wink:
Ik heb geen TV-gids. :?:
Ik ook niet 8)
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Bob&Marguérite schreef:Nou ik geef hier veel mee prijs maar okay, Kijk eens in de TV-gids! :wink:
Ik heb geen TV-gids. :?:
Ik ook niet 8)
oh..........en wij zijn niet zo bijdehand om even http://www.tvgids.nl te raadplegen 8)
Maar anders dan: Het is inderdaad Italië.
Gisteren vond er iets plaats, hetgeen vandaag niet hoogstwaarschijnlijk -ik hoop van wel maar ben realist- niet meer gaat gebeuren. Ook was dit "gebouw" in beeld en werd met naam genoemd. Dat was overigens nadat ik de foto geplaatst heb.
Gaat het wel gebeuren is dat op andere plaats. :lol:

Zoveel tips zijn er nog nooit gegeven bij dit draadje :wink:
Bob&Marguérite schreef: Zoveel tips zijn er nog nooit gegeven bij dit draadje :wink:
Makkie ja, ik zeg niks, behalve dat het gebouw op een rots staat :wink: