Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 123 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef: Zoveel tips zijn er nog nooit gegeven bij dit draadje :wink:
Makkie ja, ik zeg niks, behalve dat het gebouw op een rots staat :wink:
Toch wel, dacht ik ook 8)

Afbeelding

Bedoel je deze rots? :wink:

Ik hoop dat het antwoord snel komt, want ik wil zo de Giro gaan kijken :lol:
Bob&Marguérite schreef: Afbeelding

Bedoel je deze rots? :wink:
Precies ja, die rots met lange trap omhoog :wink:

De Giro is om 14:00 op België 2
Michael W schreef:De Giro is om 14:00 op België 2
Ik kijk het op Eurosport en vandaag gaan ze een iets hogere rots op. 8)
Bob&Marguérite schreef: Afbeelding
Chiesa di Tropea in Tropea, Zuid-Italië dus, finishplaats van de Giro afgelopen zaterdag :wink:
Michael W schreef: Chiesa di Tropea in Tropea, Zuid-Italië dus, finishplaats van de Giro afgelopen zaterdag :wink:
Om exact te zijn: Santa Maria dell’Isola in Tropea, maar de vraag was waar!
Dus het antwoord is goed. :wink:
Overigens als dat een Chiesa (kerk) was/is dan wil de oudjes (en menig jongeren)
wel eens naar boven zien gaan, vooral omdat men in die streken zeer kerkelijk zijn.

En om de hint af te maken raakte Pieter Weening zondag inderdaad de roze trui kwijt op de Etna! :(
Een eenvoudige ditmaal:
Afbeelding
Staat die niet op een fietsroute van Soest naar Amersfoort :wink:
Zelfs het land klopt niet ...
arnob schreef:Zelfs het land klopt niet ...
Inderdaad maar dan ook op loop-fiets-afstand van Nedeland!
Ik woon hier niet zo ver vandaan en de abdij ken ik ook. 8)

Postel net in België!
En daar komt ie Postel = gemeente MOL.

Afbeelding
Uitstekend; dit is ook een van mijn favoriete uitstapjes, speciaal met dat frietkot-eiland 100 meter verder. Op korte afstand camping De Witrijt (Bergeijk),nog een plek waar je de sterren kunt zien. Ik heb overigens van een zeer boze buurtbewonder begrepen dat dit natuurkampeerterrein wordt uitgebreid met staanplaatsen voor campers en caravans, zonder verdere uitbreiding van het sanitair.
arnob schreef:Uitstekend; dit is ook een van mijn favoriete uitstapjes, speciaal met dat frietkot-eiland 100 meter verder.
Lekker zo'n puntzak en daarna gaat het fietsen beter dan een paar van deze 8) Afbeelding
Zeker op de zomerdag is de verleiding groot :wink:
Zijn de raadplaatjes op?

Dan deze maar:
Afbeelding

Als je weet wat en waarom, dan heb je ook waar!
Bob&Marguérite schreef: Als je weet wat en waarom, dan heb je ook waar!
Waar komt eerst, op de achtergrond de bekende brug van Noirmoutier bij Fromentine !!
Dit is dus hier, de Passage du Gois :wink:

Afbeelding
Het wat & waarom is duidelijk met die eb en vloedverschillen daar :wink:

Zie ook: http://www.aupassagedugois.com/passagedugois.htm
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef: Als je weet wat en waarom, dan heb je ook waar!
Waar komt eerst, op de achtergrond de bekende brug van Noirmoutier bij Fromentine !!
Het wat & waarom is duidelijk met die eb en vloedverschillen daar :wink:

Uh nee, wel goed maar ik doelde op 2 juli .a.s.
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef: Uh nee, wel goed maar ik doelde op 2 juli .a.s.
Afbeelding
Worden vast weer mooie valpartijen daar zoals in 1999 met M Boogerd :wink:
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/07/06/Spo/01.html

Afbeelding
Ik vraag me af of alle Raad Plaatje-foto's onderweg echt door WF-leden zijn genomen. Dit geeft het spelletje veel meerwaarde. Zomaar een foto plukken van internet of zo vind ik niets aan.

Groeten van Martin vanuit de jeugdherberg van Cambridge in Engeland (zw. bewolkt met harde tegenwind en vrij koud, maar laat in de middag schijnt de zon).
Wat is Engeland zo beautiful fotogeniek, amper gisteren in Harwich aangekomen en nu al heb ik de derde lading batterijen in m'n camera gestopt! Ik heb aan m'n batterij-oplader een Engelse stekker gemonteerd.
Heb ik kort ervoor een mobieltje gekocht (prepaid van Telfort, toch een Brits bedrijf) en de winkelmedewerker antoordde bevestigend op mijn vraag of die wel in Engeland werkt. Nee dus, dat ding is hier zo goed als dood, geen bereik! :evil: Ik heb m'n vrouw vanuit vaste telefoons gerust moeten stellen en de beroemde rode bolhoed-telefooncellen dienen tegenwoordig alleen als straatdecoratie.... Links fietsen vind ik heerlijk! :D :D :D
Martin E. van Doornik schreef:Ik vraag me af of alle Raad Plaatje-foto's onderweg echt door WF-leden zijn genomen. Dit geeft het spelletje veel meerwaarde. Zomaar een foto plukken van internet of zo vind ik niets aan.
Afbeelding
Station Perpignan (1991) met ingepakte fiets en fietspullen :wink:

Overigens maakt het mij verders weinig uit; dat is iets wat iedereen zelf moet bepalen 8)
Martin E. van Doornik schreef:Telfort, toch een Brits bedrijf
Telfort is een "label" van KPN.

.tsooJ
Martin E. van Doornik schreef:Ik vraag me af of alle Raad Plaatje-foto's onderweg echt door WF-leden zijn genomen. Dit geeft het spelletje veel meerwaarde. Zomaar een foto plukken van internet of zo vind ik niets aan.
Groeten terug Martin en we verwachten nu natuurlijk veel raadplaat(s)jes uit the beautiful England. :wink:
Inderdaad ik geef toe in Ottawa ben ik nooit geweest, en blijkt ook uit het bijschrift, maar deze lag in het verlengde van de discussie 'Neuf Ecluses'.
De zone rond Tsjernobyl om exact te zijn de daarbij liggende spookstad Pripyat, ben ik ook nog niet geweest maar dat zal niemand mij kwalijk nemen. :(
Hierbij ook weer een verwijzing dat ik een documentaire had gezien, dus niet zomaar!
En inderdaad zijn onze foto's niet altijd geschikt om zo te plaatsen veelal omdat deze te veel prijs geven (bordjes en zo), dan pik ik er wel eens van internet.......................en dan nog sla ik de plank wel eens mis, getuige de brug van gisteren, effe over het hoofd gezien :oops: .
Dan ook veelal voor een hint kracht bij te zetten, zoals met die trein en op de achtergrond die oude romeinse steunkolom/toren, vanwege de eerdere bewering/aanname dat er geen treinen meer rijden.
Veel foto's en/of omgeving kun je ook nog op mijn site tegenkomen.
Maar op alle plaatsen die ik heb laten raden zijn wij verder wel geweest als EF of WF!
Afbeelding
Overigens maakt het mij ook niet zo uit, ik geniet van de locatie en het brengt ons op nieuwe bestemmingen!
Wat is duidelijk, maar wat hebben ze nog meer gemeen? Als je dat weet weet je misschien ook waar.
AfbeeldingAfbeelding