Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 237 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Is het de Reitsemaroute in het plaatsje Stava/Staben?

Dit plaatje lijkt er wel erg op.
Da Vinci, helemaal correct.
@daulagari: inderdaad de Route van Reitsma naar Rome, maar Da Vinci was een paar minuten eerder.
Dan mag ik een foto plaatsen. Waar is dit?

Bijlagen

DaVinci schreef:
do 04 okt, 2018 20:59
Dan mag ik een foto plaatsen. Waar is dit?
Aan de 'Friese geeltjes' van sommige huizen en het gele korenveld op de achtergrond moet ik aan het noorden van Fryslân denken. Dat wordt zoeken op Google satelliet....
De foto is van dit jaar, ten tijde van de Google satelliet had de boer geen koren op de akker.
Ik geef op, vrijwel ELK Friese plaats, waar een smal waterweg en een hoge brug met groene reiling met witte bollen voorhanden is, van noord tot zuid en van west tot oost doorgezocht, niets lijkt op deze foto. Het ziet er toch Fries uit (en Groningen ook geprobeerd), mijn muis wordt er moe van....
Ik had niet gedacht dat dit zo'n moeilijke foto was.
Het is in Friesland en langs een LF-route.
DaVinci schreef:
zo 07 okt, 2018 00:40
Ik had niet gedacht dat dit zo'n moeilijke foto was.
Het is in Friesland en langs een LF-route.
Ik denk ook niet dat het lastig te raden is. Kwestie van wat dorpjes op Maps en Streetview bekijken. Maar ik heb dit weekend geen tijd.
Oude Syl? Aan de LF10?
Ongeveer hier
PeterVanRijn schreef:
di 09 okt, 2018 14:59
Oude Syl? Aan de LF10?
Ongeveer hier
Gatsie, heb ik nou met opzet de ingepolderde Middelzee (kun je op Google maps nog zien aan de voormalige kustlijnen tot Leeuwarden aan toe en het wat strakke wegenpatroon) niet "meegenomen" in mijn zoekpogingen, omdat ik daar nauwelijks pittoreske plekjes zou verwachten....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Middelzee
Ik heb de LF10 een paar jaar geleden gefietst, maar mijn geheugen is te slecht om me exacte locaties te herinneren. Toen ik vanmiddag de LF10 even vanaf Harlingen oostwaarts op de kaart volgde ging me een licht op. Ik had er even gepauzeerd en een zak krentenbollen gekocht.
PeterVanRijn schreef:
di 09 okt, 2018 14:59
Oude Syl? Aan de LF10?
Ongeveer hier
Ja, helemaal goed.
Aflopen zomer de ronde van Nederland gefietst, en hier hadden we een koffiestop.
Dan kom je erachter hoe mooi Nederland is, deze ronde zou iedereen een keer moeten fietsen!
Onderstaande foto is waarschijnlijk te makkelijk, dus laten we dan maar voor het snelheidsrecord gaan. :-)
ReP20181009.jpg
Pont des trous, Doornik? Een streetview vanuit dit standpunt kan ik niet vinden...
Ja hoor klopt helemaal.
Your turn!
IMG_0188.jpg
Ergens in Slovenië?
Of een grenspas tussen Oostenrijk en Italie?
Noordwesten van Slovenië, Mala Pisnica.
willem.m zit het dichtst in de buurt