Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 239 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
Erik v S schreef:
ma 12 nov, 2018 18:58
je stond ongeveer hier
Ha Erik. Ik stond 20 meter verder naar links, .... maar okay, je hebt het juist geraden! Proficiat! Ben benieuwd naar het nieuwe plaatje!
Even een klein off-topicje. Ligt het nou aan mij, of vind ik herkenning? Echt vrijwel altijd als ik Streetview gebruik is de blik eerst de verkeerde kant opgericht. Ik moet vrijwel altijd eerst 180 graden draaien voor ik de door mij bedoelde richting te pakken heb. Ik vermoed een complot, maar krijg er de vinger niet achter.
Ik vermoed dat de kijkrichting van streetview bepaald wordt door de richting vanaf de plek van de dichtstbijzijnde foto naar de plek waar je exact hebt geprikt. Probeer maar eens aan weerszijden van de weg.
Eric v S: na 16 dagen is het denk ik tijd voor een nieuwe opdracht. Doe maar een lekker moeilijke 8)
willem.m schreef:
wo 28 nov, 2018 14:11
Eric v S: na 16 dagen is het denk ik tijd voor een nieuwe opdracht. Doe maar een lekker moeilijke 8)
Wie zich verveelt die mag ook naar dit Raad-Plaatje kijken.

Alvast een hint: Het is in Frankrijk.

BSM
Bridgestone SM schreef:
wo 28 nov, 2018 15:13
willem.m schreef:
wo 28 nov, 2018 14:11
Eric v S: na 16 dagen is het denk ik tijd voor een nieuwe opdracht. Doe maar een lekker moeilijke 8)
Wie zich verveelt die mag ook naar dit Raad-Plaatje kijken.
Je denk toch niet serieus dat iemand daar nog uitkomt hè? Was de fiets een Bridgestone?

Laten we het zo doen. {stout}Ik plaats onderstaande foto {/stout} en ons beider foto's zijn in de race. Na het raden van een van de foto's is de andere foto dan uit de race. (Jij had bovendien 2 foto's geplaatst, ook dat mag niet - jeetje, het lijkt wel een speelplaats hier. :wink: )

Regel-idee: Ik stel voor dat als een winnaar niet binnen 24 uur een nieuwe foto plaatst zijn beurt voorbij is en dat iedeeen een foto mag plaatsen; eerst komt eerst maalt.

Afbeelding
John Sulkers kwam uit Dinteloord, steenworp van waar ik woon. Ergens op een Limburgse heuvel ligt deze steen, waar hij in elkaar zakte tijdens een training op 6-2-2006 en daar overleed. :cry: 23 jaar en veelbelovend wielrenner.
Leon schreef:
wo 28 nov, 2018 16:59
Bridgestone SM schreef:
wo 28 nov, 2018 15:13
willem.m schreef:
wo 28 nov, 2018 14:11
Eric v S: na 16 dagen is het denk ik tijd voor een nieuwe opdracht. Doe maar een lekker moeilijke 8)
Wie zich verveelt die mag ook naar dit Raad-Plaatje kijken.
Je denk toch niet serieus dat iemand daar nog uitkomt hè? Was de fiets een Bridgestone?
Precies, een Bridgestone, maar dat gaf geen bonuspunten, het aantal spaken evenmin.

De twee foto's zijn van dezelfde plek, een extra hulpje dacht ik zo.

Het is Frankrijk in het midden maar ook onder de helft en minstens één opzicht in de onderste regionen.
Ik dacht altijd dat die onderste regionen door Creuse bezet werden maar Creuse is het alleen in naam ('t komt wel in de buurt).

En het is een helse opgave, uitstekend voor wie met keelontsteking uitgeteld is.

.... een hele rij cryptische hints, met sommige kom je een heel eind.

O ja het was op weg van Narbonne via Carcassonne en Bédarieux richting thuis.

BSM
gios schreef:
wo 28 nov, 2018 17:51
John Sulkers kwam uit Dinteloord, steenworp van waar ik woon. Ergens op een Limburgse heuvel ligt deze steen, waar hij in elkaar zakte tijdens een training op 6-2-2006 en daar overleed. :cry: 23 jaar en veelbelovend wielrenner.
Geen idee. Google wil niet echt helpen met de exacte locatie, dus je moet het maar net weten.
Dat is een groot bos dus wie weet het nog iets nauwkeuriger?
Is het op de plek van dit kruis:

Afbeelding

Edit: nee dat is hem niet zie ik op google maps.

Het punt zal wel in de buurt zijn van het kruispunt Zevenweg, dat lijkt me de top van de berg.
daulagari schreef:
wo 28 nov, 2018 21:32
Is het op de plek van dit kruis: http://pix.toile-libre.org/upload/origi ... 437116.png
Edit: nee dat is hem niet zie ik op google maps.
Het punt zal wel in de buurt zijn van het kruispunt Zevenweg, dat lijkt me de top van de berg.
Nope. Niet in de buurt.
De steen is niet op streetview te zien.
Leon schreef:
wo 28 nov, 2018 22:37
daulagari schreef:
wo 28 nov, 2018 21:32
Is het op de plek van dit kruis: http://pix.toile-libre.org/upload/origi ... 437116.png
Edit: nee dat is hem niet zie ik op google maps.
Het punt zal wel in de buurt zijn van het kruispunt Zevenweg, dat lijkt me de top van de berg.
Nope. Niet in de buurt.
De steen is niet op streetview te zien.
Niet in de buurt? Die jongen is toch in het Vijlenerbos gestorven? Ik denk dat het vlakbij Café Hijgend Hert is. Daar loopt de mtb-route langs.
Als het monumentje al op een kaart te vinden is zou ik het verwachten op de OSM. Die heb ik behoorlijk ver ingezoomd bestudeerd, maar ik zie het niet. Ook Google, je vriend zogezegd, laat het behoorlijk afweten. Ik geef het op.
PeterVanRijn schreef:
do 29 nov, 2018 12:11
Als het monumentje al op een kaart te vinden is zou ik het verwachten op de OSM. Die heb ik behoorlijk ver ingezoomd bestudeerd, maar ik zie het niet. Ook Google, je vriend zogezegd, laat het behoorlijk afweten. Ik geef het op.
Eigenlijk had ik gehoopt dat jullie massaal naar buiten waren getrokken om in, langs en rond het Vijlenerbos te gaan zoeken naar een steen, maar ik geef toe dat het daar het weer niet voor is vandaag. Het is koud en het miezert.

Oké, gios is nauwkeurig genoeg en is aan de beurt. Hij zit er maar een kilometer naast, Daulagari zat er twee kilometer naast. Het ging uiteraard op de plek die op de foto te zien is. Buurten zijn vaak kleiner dan een kilometer, vandaar dat jullie beiden in de verkeerde buurt zaten, voor het doel van dit draadje dan.
Het is hier, langs de Epenerbaan, de grote bekende weg door het bos: https://goo.gl/maps/V9HfGedYtxN2
Ik hoop dat deze John misschien een mooier kruisje of zo krijgt. Het is een mooie plek om een botemhammetje te eten en wat te overdenken voordat je jezelf in de diepte van de afdaling stort.
En het is een helse opgave, uitstekend voor wie met keelontsteking uitgeteld is.

Naar Google maps zitten staren tot je een punthoofd hebt, mèh, maar met woordspelerigheid weet ik wel raad:
les gorges de l'enfer, nabij les Eyzies-de-Tayac.
CarlW schreef:
do 29 nov, 2018 13:19
En het is een helse opgave, uitstekend voor wie met keelontsteking uitgeteld is.

Naar Google maps zitten staren tot je een punthoofd hebt, mèh, maar met woordspelerigheid weet ik wel raad:
les gorges de l'enfer, nabij les Eyzies-de-Tayac.
Je hebt er ook een tussen Marvejols en Aumont-Aubrac. Dat was een pracht van een afdaling over een heel klein weggetje na een mooi tocht over de hoogvlakte die niet vlak bleek.
Maar relevant is het niet, gios is toch aan de beurt?
Maakt mij niet uit.
Leon schreef:
do 29 nov, 2018 13:17
PeterVanRijn schreef:
do 29 nov, 2018 12:11
Als het monumentje al op een kaart te vinden is zou ik het verwachten op de OSM. Die heb ik behoorlijk ver ingezoomd bestudeerd, maar ik zie het niet. Ook Google, je vriend zogezegd, laat het behoorlijk afweten. Ik geef het op.
Eigenlijk had ik gehoopt dat jullie massaal naar buiten waren getrokken om in, langs en rond het Vijlenerbos te gaan zoeken naar een steen, maar ik geef toe dat het daar het weer niet voor is vandaag. Het is koud en het miezert.

Oké, gios is nauwkeurig genoeg en is aan de beurt. Hij zit er maar een kilometer naast, Daulagari zat er twee kilometer naast. Het ging uiteraard op de plek die op de foto te zien is. Buurten zijn vaak kleiner dan een kilometer, vandaar dat jullie beiden in de verkeerde buurt zaten, voor het doel van dit draadje dan.
Het is hier, langs de Epenerbaan, de grote bekende weg door het bos: https://goo.gl/maps/V9HfGedYtxN2
Ik hoop dat deze John misschien een mooier kruisje of zo krijgt. Het is een mooie plek om een botemhammetje te eten en wat te overdenken voordat je jezelf in de diepte van de afdaling stort.
Ik zal eind maart, als ik hier weer langs fiets, even de steen opzoeken en aan John denken...

Voor de volgende rdp gaan we op reis buiten Nederland:
11900058_825949950845456_3457613368433532672_n.jpg
Foto heeft wel wat aanknopingspunten om met google aan de slag te gaan, mocht je hier nooit geweest zijn.