Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 466 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
Om het zoeken wat te focussen: Denemarken? Daar doet de kerk mij nl wat aan denken.
JanH schreef:
wo 04 sep, 2019 19:31
Om het zoeken wat te focussen: Denemarken? Daar doet de kerk mij nl wat aan denken.
Dat is al goed geraden.
Is het deze (pag. 5) ?
Google vertaling:

Ten zuiden van Ribe, langs de Deense waddenkust, ligt Ballum, en
sommigen herinneren zich misschien dat we daar waren
op een parochie-excursie enkele jaren geleden -
in de hoop zwarte zon te zien.
  Afgelopen herfst bezocht mijn man
en ik opnieuw het gebied en zoals we weten
de schemering reed weg om een kijkje te nemen
na vogels kwamen we een heel bijzonder vogelhuisje tegen naast Ballum
kerk - in de vorm van een model van de kerk!
  Ballum kerk is een bezoek op zich
de moeite waard en het ligt in een schilderachtige omgeving
gebied af naar de Waddenzee.
  Het dorp bestaat uit veel natuurbehoud waardige huizen, en één is klaar
grote inspanning om ze te herstellen.
Jens Rosendal, die veel van onze mooie nieuwe liedjes en hymnes heeft geschreven, woont hier ook, en voor een korte afstand
van de kerk is daar een bank gebouwd
draagt zijn naam - en vanaf daar is er een
geweldig uitzicht op de Waddenzee en
het onderscheidende karakter. Een fantastisch
plek om van de zonsondergang te genieten!
math schreef:
wo 04 sep, 2019 20:19
Is het deze (pag. 5) ?
Het plaatje vertoont veel gelijkenissen. Maar was is dat nu?
Zie hierboven.
Ik twijfelde tussen postkasse en fuglehus, maar dat laatste bracht het gelijkende plaatje.
math schreef:
wo 04 sep, 2019 20:39
Zie hierboven.
Ik twijfelde tussen postkasse en fuglehus, maar dat laatste bracht het gelijkende plaatje.
Ah, je hebt een stuk toegevoegd aan je post hierboven zie ik. Ik bekijk het meteen.
nicolevelo schreef:
wo 04 sep, 2019 20:40
math schreef:
wo 04 sep, 2019 20:39
Zie hierboven.
Ik twijfelde tussen postkasse en fuglehus, maar dat laatste bracht het gelijkende plaatje.
Ah, je hebt een stuk toegevoegd aan je post hierboven zie ik. Ik bekijk het meteen.
Dat klopt inderdaad, bij Ballum. Het was een mooie plek, zoals beschreven in de tekst die je vertaalde.

Aan jou de volgende.
Het volgende raadplaatje is in Nederland.

DSC01288a.jpg
math schreef:
wo 04 sep, 2019 23:36
Het volgende raadplaatje is in Nederland.


DSC01288a.jpg
Vanaf de weg met de naam Steenoven, iets ten zuiden van Hulsel, Noord-Brabant?

https://www.google.nl/maps/@51.3803871, ... 312!8i6656
Heel goed! Hoe ben je er op gekomen?
math schreef:
do 05 sep, 2019 11:54
Heel goed! Hoe ben je er op gekomen?
Heel eenvoudig: ik zag links een kerktoren. De foto uitvergroot en op Google afbeeldingen naar "kleine kerken" gezocht en dit kwam meteen uit de bus: https://www.ad.nl/binnenland/kerkje-kop ... ~a37f4071/
Maar in dit krantenartikel staat niet vermeld in welke plaats die kerk staat. Verder gezocht met "woonhuis in kerk" en toen kwam er meteen een foto van Hulsel. Ik hoefde alleen maar op Google streetview de plek, waar jij de foto heb gemaakt, op te sporen. Alles in minder dan vijf minuten. :wink:

Hier is mijn volgende raadselfoto. Ik vind dit een heel bijzondere foto!

DSCF3205-klein.jpg
Je bent geparkeerd aan de linkerkant van de weg. Engeland? Wilde gok, uitzicht op Lindisfarne, Holy Island?
Travelmaster schreef:
do 05 sep, 2019 12:49
Je bent geparkeerd aan de linkerkant van de weg. Engeland? Wilde gok, uitzicht op Lindisfarne, Holy Island?
Wel links verkeer, maar niet in Engeland. In Lindisfarne groeien niet eens palmbomen zoals op mijn foto. Bovendien heb ik in Engeland nog nooit noordelijker dan York gefietst.
Martin E. van Doornik schreef:
do 05 sep, 2019 13:05
Travelmaster schreef:
do 05 sep, 2019 12:49
Je bent geparkeerd aan de linkerkant van de weg. Engeland? Wilde gok, uitzicht op Lindisfarne, Holy Island?
Wel links verkeer, maar niet in Engeland. In Lindisfarne groeien niet eens palmbomen zoals op mijn foto. Bovendien heb ik in Engeland nog nooit noordelijker dan York gefietst.
Je ziet palmbomen op de gekste plekken dus het was een gokje :P Heb niet heel streetview afgestruind. Maar links verkeer heb ik alvast goed.
Zelfs in Donegal (uiterst noordelijk Ierland) zie je nogal wat palmbomen.

Hans
Je hebt al eens verklapt dat je op Malta bent geweest, en daar rijden ze links, en ze hebben er vast ook palmbomen.
Hier, maar dan links van de weg: https://www.google.com/maps/@53.5706602 ... 312!8i6656
In een ander topic heeft Martin het erover dat hij voor een paar tientjes naar Dublin is gevlogen, ik dacht kijk eens in die buurt langs de kust.
DaVinci schreef:
do 05 sep, 2019 13:31
Hier, maar dan links van de weg: https://www.google.com/maps/@53.5706602 ... 312!8i6656
In een ander topic heeft Martin het erover dat hij voor een paar tientjes naar Dublin is gevlogen, ik dacht kijk eens in die buurt langs de kust.
Hallo DaVinci, je hebt het goed, Skerries op 25 km te noorden van Dublin. Datum foto 1 september 2014.
Ik ben wel op Malta geweest, maar zonder fiets :cry: want het was gewoon een weekje weg met mijn vrouw in november 1998 met verblijf in een hotel in de buurt van Sliema.
Die paar tientjes kloppen niet, ik heb in 2014 € 138,– voor een retour Amsterdam-Dublin betaald, in 2018 nog maar € 72,– bij dezelfde maatschappij Aer Lingus, alleen om mijn vrouw te verrassen, die bij een tussenlanding uit San Fransisco is gekomen. Ditmaal zonder fiets mee.
Waarom mijn raadselfoto zo bijzonder maakt: geen land in Europa zo noordelijk als Ierland, waar palmbomen kunnen groeien en daar heb ik ook eucalyptusbomen gefotografeerd, die ik alleen in Portugal heb gezien. Overigens Australisch van oorsprong. De plaats van mijn raadselfoto in Skerries (daar staan maar liefst drie molens) ligt geografisch gezien nóg noordelijker dan de Nederlandse Waddeneilanden!

De volgende foto is voor jou.
javb2812 schreef:
do 05 sep, 2019 13:23
Zelfs in Donegal (uiterst noordelijk Ierland) zie je nogal wat palmbomen.

Hans
Ook in Newcastle, even ten zuiden van Belfast (en daarmee bedoel ik niet het meer bekende Newcastle aan de overkant van onze Noordzee....)

DSCF3031-klein.jpg
Deze foto is in Glendalough genomen, geografisch ongeveer ter hoogte van Assen in Nederland.

DSCF3101-klein.jpg
Op de achtergrond grote subtropische eucalyptusbomen in Greystones. Daar heb ik het graf van Marten Toonder bezocht, de bekende striptekenaar van Olivier B. Bommel en Tom Poes.
Hierbij een splinternieuwe foto:
P1050207 (Large).JPG
Succes