Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 467 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
Mergpijpjeskoeien :D
Ik denk spontaan aan oostelijk Noord-Brabant, ten oosten van de lijn Eindhoven-Nijmegen.
Het ligt in de buurt van twee hoogspanningsleidingen en één gaat erg dcht langs de kerktoren.
Met die laatste zin geef ik anderen wel erg veel info.

edit: Baarlo?
Leon schreef:
do 05 sep, 2019 20:32
Ik denk spontaan aan oostelijk Noord-Brabant, ten oosten van de lijn Eindhoven-Nijmegen.
Het ligt in de buurt van twee hoogspanningsleidingen en één gaat erg dcht langs de kerktoren.
Met die laatste zin geef ik anderen wel erg veel info.

edit: Baarlo?
Inderdaad Baarlo, vanmiddag even een rondje gefietst.
Maar, hoe kom je ineens op Baarlo?
De kerk. Kerk Limburg gegoogeld.
Hier ongeveer: https://www.google.com/maps/@51.3390758 ... 312!8i6656
Heftige telefoto.

Mooie hoek waar je van De Berckt afkomt en de Maas en Steyl ziet. Rechtsaf dan de route naar Kessel. Vaak gefietst.
Klopt helemaal.
Foto is gemaakt op de hoek Brangk, (Baarloos voor Brand) en De Berckt,
Op Streetview staan de mooie Lakenvelders niet in de wei.
https://www.google.nl/maps/@51.3398281, ... 312!8i6656
Voorheen kwam de LF3, de Maasroute, hier langs, maar die is hier een paar jaar geleden verlegd naar de overkant van de Maas.
Leon, aan jou de beurt!
Eergisteren. Het nummer van de paal is niet echt 8888 :D
Afbeelding
Leon schreef:
do 05 sep, 2019 21:09
Eergisteren. Het nummer van de paal is niet echt 8888 :D
Afbeelding
Op de bocht in de dijk tussen Colijnsplaat en "Breure Zeezicht" met links op de achtergrond de Zeelandbrug?

Tussen haakjes, de koeien op de vorige raadselfoto zijn Lakenvelders en geen mergpijpen.... :lol:
Dat vind ik niet goed genoeg. Je zit er kilometers naast!
Leon schreef:
do 05 sep, 2019 21:38
Dat vind ik niet goed genoeg. Je zit er kilometers naast!
Dan maar aan de overkant, terwijl het zonlicht van de late dag op de Zeelandbrug valt. Op de dijk in de buurt van camping De Vierbannen? Ook een bocht met wat bomen.
Lijkt mij meer westelijk van Colijnsplaat, ter hoogte van Minicamping Mattemburgh, met de windmolens bij Ouwerkerk op de achtergrond
DaVinci schreef:
do 05 sep, 2019 22:04
Lijkt mij meer westelijk van Colijnsplaat, ter hoogte van Minicamping Mattemburgh, met de windmolens bij Ouwerkerk op de achtergrond
Dat is aan de juiste kant van Colijnsplaat. Jij bent.
Het was bij paal 1831.
Volgende:
P1050202 (Large)_LI (3).jpg
DaVinci schreef:
do 05 sep, 2019 22:35
Volgende:
P1050202 (Large)_LI (3).jpg
Ik kan voorlopig niks doen zonder computer, want ik zit hier op de Harskamperdennen met m'n vrouw. Reuze gezellig!
Ik heb wel een computer maar het lukt me niet :(
Lijkt me wel heel herkenbaar voor iemand die er een keer langs is gefietst.
JanH schreef:
vr 06 sep, 2019 22:19
Ik heb wel een computer maar het lukt me niet :(
Lijkt me wel heel herkenbaar voor iemand die er een keer langs is gefietst.
Het ziet er Brabants of Kempisch uit. Ik krijg het ook niet gevonden.
*** dat Bing toegang tot mijn camera wil op dit mobiel device om op afbeeldingen te zoeken. Op mijn PC hoeft dat niet. Slaat nergens op.
Je moet er een keer langsgekomen zijn.
Dit fietsknooppunt in de bossen vind je niet op Streetview.
Het is niet in de Kempen of in Brabant maar op de hoge zandgronden van (Nederlands) Limburg.
Ik denk dat dit knooppunt 57 is in het boekenderbos tussen Kessel en Baarlo.

Pieter
Knooppunt 57 is juist, aan jouw locatie te zien ben je er wel eens langsgefietst.
https://www.google.nl/maps/@51.3211617, ... a=!3m1!1e3
Het ligt mooi in de bossen en het is voor mij geen 2 km fietsen, ook maar een kwartiertje vanaf mijn vorige raadplaatje met de Lakenvelder koeien.
P1050201 (Medium).JPG
Ik ben benieuwd hoe je dit gevo0nden hebt kwootje. Ik heb geprobeerd en geprobeerd...

Ik heb daar ook wel gefietst, maar toen was de kapel nog veel virtueler dan nu. De knooppunten trouwens ook.

Ik lees, nu ik de juiste zoekwoorden heb dat het kapelletje NIET staat op de plek waar het ooit stond maar drie kilometer naar het westen aan de andere kant van het dorp omdat Rijkswaterstaat moeilijk deed over de winterbedding.
De aanwijzing dat het een knooppunt was op hoge Limburgse zandgrond en de ligging in de bossen, beperkte het zoekgebied flink. Vervolgens met cyclomedia de kruising opgezocht en de recente luchtfoto daarop kwam overeen. Alleen de kapel was daarop niet zichtbaar, die is er dus pas echt kort geleden geplaatst.
Ik ben er zelf nog niet langs gekomen.

Pieter