Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 590 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Helemaal goed!
Goed dan, hier weer een nieuw "Raad plaatje".

Als je het goed doet kom je hier niet meer op de fiets langs.
Het is en was ook nauwelijks een plaats om langs te komen.
En als hint vooraf: het verbeelde zou je op het goede spoor kunnen zetten.

't Is overigens een speciaal als Raad plaatje gemaakt kiekje.
 
RaRaRa.jpg
Veel succes ... (ik heb niet gechecked of de zoekmachine het al weet)
Mijn gevoel zegt dat die in Duitsland is.
Martin E. van Doornik schreef:
do 19 mar, 2020 22:31
Mijn gevoel zegt dat dit in Duitsland is.
Jammer, het is geen Duitsland, ik zie ook niet veel "Duitse kenmerken", maar goed grenzen zijn ook slechts geopolitiek.
Spoor + groeve (stenen) = België?
avic schreef:
vr 20 mar, 2020 11:55
Spoor + groeve (stenen) = België?
Nee ook geen België, maar spoor en groeve zijn goede clues.
Mijn andere aanwijzingen kunnen ook helpen ... en zoals ik al schreef, je hoeft er niet meer langs te komen.
Dat laatste wil dus ook zeggen dat je er tot voor kort wel langs kwam ... ik kan me voorstellen dat iemand het gewoon herkent. Er is daar verder weinig vrolijks dat afleiding biedt (je fietst er dus hoogstens te snel aan voorbij).

En nee, ook geen industrieterrein in Nederland (zoals hierna door DaVinci gesuggereerd wordt).
Dan zal het wel op een industrieterrein ergens in NL zijn.
.
Ik let op het soort dakpannen van het half opengeklapte L-vormige huis rechts op de achtergrond. Het schuine huis heeft een wolfsdak. Achter de boom staat een groot ding dat ik niet kan beschrijven. Zuid-Limburg?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 mar, 2020 13:57
Zuid-Limburg?
Ik mis nog een reactie van de foto-plaatser op deze vraag van Martin.
JanH schreef:
za 21 mar, 2020 16:45
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 mar, 2020 13:57
Zuid-Limburg?
Ik mis nog een reactie op deze vraag van Martin.
Het is niet Nederland, niet België*, niet Duitsland (maar dat is allemaal geopolitiek).

De gezochte "straat-kunst" staat er al langer, het is met Google Streetview goed zichtbaar.
De "straat-kunst" staat ook ergens voor, althans, ik kan 'm duiden.
De naam van de plaats/gemeente is "internationaal" dwz geeft meer hits.
Qua infrastructuur kan je zeggen dat het een goed bedeelde plaats is.
Er komt een fietsroute langs (meer dan één zelfs), en in ieder geval één daarvan werd meer dan eens op dit forum genoemd.
Het zou me verbazen als nog niemand van van dit forum hier nog niet langsgefietst is, op dit forum vind je foto's van maar weinig verderop.
En ... als je het goed doet hoef je hier op de fiets niet meer langs te komen, in mijn ogen is dat een leuke winst.

  * België incl. Ost-Kantons & Neutraal Moresnet !!
Bridgestone SM schreef:
za 21 mar, 2020 17:08
Het is niet Nederland, niet België, niet Duitsland (maar dat is allemaal geopolitiek).
Neutraal Moresnet? :P

Carl
Carl schreef:
za 21 mar, 2020 17:30
Bridgestone SM schreef:
za 21 mar, 2020 17:08
Het is niet Nederland, niet België, niet Duitsland (maar dat is allemaal geopolitiek).
Neutraal Moresnet? :P

Carl
Waarom wordt er niet gereageerd op deze oplossing?

Jan
Precies 1 post hoger staat niet " Belgie incl Ost-Kantons en Neutraal Moresnet !! " (weliswaar in die vervloekte kleine lettertjes).
math schreef:
ma 23 mar, 2020 10:26
Precies 1 post hoger staat niet " Belgie incl Ost-Kantons en Neutraal Moresnet !! " (weliswaar in die vervloekte kleine lettertjes).
Carl gaf zijn oplossing op zaterdag 21 maart om 17.30 u.
BSM heeft zijn post op zaterdag 21 maart om 20.04 voor het laatst gewijzigd!

Waarom dan niet door BSM gereageerd op de oplossing van Carl?

Jan
Hilver schreef:
ma 23 mar, 2020 10:40
math schreef:
ma 23 mar, 2020 10:26
Precies 1 post hoger staat niet " Belgie incl Ost-Kantons en Neutraal Moresnet !! " (weliswaar in die vervloekte kleine lettertjes).
Carl gaf zijn oplossing op zaterdag 21 maart om 17.30 u.
BSM heeft zijn post op zaterdag 21 maart om 20.04 voor het laatst gewijzigd!

Waarom dan niet door BSM gereageerd op de oplossing van Carl?
Ik had al expliciet gemeld dat het niet België was, daarna heb ik in de kleine lettertjes aangevuld dat ik daarmee heel België bedoelde, inclusief die delen die inmiddels ± een eeuw onderdeel van België uitmaken.

Om het makkelijker te maken: Het is ergens in Frankrijk, en verder gelden nog steeds de niet-crypische aanwijzingen:
Er lopen verschillende fietsroutes langs, ik kan me niet voorstellen dat de laatste jaren er niemand van hier langsgefietst is, etc.
Er is sprake van een groeve nabij, qua infrastructuur is het rijk bedeeld, het oord zelf stelt niet veel voor en is weinig aantrekkelijk (in mijn ogen).
Bridgestone SM schreef:
ma 23 mar, 2020 10:53
Hilver schreef:
ma 23 mar, 2020 10:40
math schreef:
ma 23 mar, 2020 10:26
Precies 1 post hoger staat niet " Belgie incl Ost-Kantons en Neutraal Moresnet !! " (weliswaar in die vervloekte kleine lettertjes).
Carl gaf zijn oplossing op zaterdag 21 maart om 17.30 u.
BSM heeft zijn post op zaterdag 21 maart om 20.04 voor het laatst gewijzigd!

Waarom dan niet door BSM gereageerd op de oplossing van Carl?
Ik had al expliciet gemeld dat het niet België was, daarna heb ik in de kleine lettertjes aangevuld dat ik daarmee heel België bedoelde, inclusief die delen die inmiddels ± een eeuw onderdeel van België uitmaken.
Volgens mij is het not done om in een eerdere posting een wijziging aan te brengen als al door iemand op die eerdere posting is gereageerd!

Jan
Hilver schreef:
ma 23 mar, 2020 10:40
Waarom dan niet door BSM gereageerd op de oplossing van Carl?
Nou oplossing, oplossing... Beste mensen, het was maar een grapje hè? Inderdaad, Bridgestone SM heeft 'incl. Ost-Kantons & Neutraal Moresnet' toegevoegd nadat ik gereageerd had. Ik werd getriggerd door de opsomming waar het allemaal niet was. Die fiets van Bridgestone SM moet wel héél oud zijn als hij er nog mee in Neutraal Moresnet gefietst heeft. ;)

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 23 mar, 2020 12:48
Hilver schreef:
ma 23 mar, 2020 10:40
Waarom dan niet door BSM gereageerd op de oplossing van Carl?
Nou oplossing, oplossing... Beste mensen, het was maar een grapje hè? Inderdaad, Bridgestone SM heeft 'incl. Ost-Kantons & Neutraal Moresnet' toegevoegd nadat ik gereageerd had. Ik werd getriggerd door de opsomming waar het allemaal niet was. Die fiets van Bridgestone SM moet wel héél oud zijn als hij er nog mee in Neutraal Moresnet gefietst heeft. ;)

Groetjes,

Carl
@Carl, het ging me er niet om of je 'oplossing' goed was, je droeg iets aan. Dan kan er toch op worden gereageerd!

Bovendien, een wijziging in de oorspronkelijke posting na je reactie, vind ik incorrect. Op die manier lijkt het dan alsof jij de eerdere posting niet goed hebt gelezen....

Jan
kan weg