Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 501 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33983 berichten
Volgens mij wel.

Pieter
JanH schreef:
vr 18 okt, 2019 22:22
Is dit het moment waarna de brug is vervangen door een pontje?
Knipsel.JPG
Ivm mijn afwezigheid dit weekend laat ik het bepalen van de locatie aan mij voorbij gaan.
Daarmee maak je het natuurlijk een weggevertje, want deze foto zal wel google- en bingbaar zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 18 okt, 2019 22:54
Nou zeg, dan zag die brug op de eerste foto al niet bepaald betrouwbaar uit. Zo'n dun wegdek met grote overspanning tussen de pijlers, wat een domme architect, dat ziet iedere kind zo.
Dat is ook de reden dat ik er een foto van gemaakt heb. Ik las dat de brug is ingestort vanwege roest in de bewapening. Kennelijk hebben ze genegeerd dat een constructie die dichter bij de randen van het mogelijke komt meer inspectie en zonodig reparatie behoeft dan een constructie met meer reserves. Maar daar staat men niet alleen in in Praag.
geelfietsje schreef:
za 19 okt, 2019 01:42
Zijn we al aan de 100000? Oh nee 10.000
Gegeelfietsiciteerd!
Gelukkig blijkt de reactieteller ook vijf cijfers te kunnen aangeven. Zouden er ook zes cijfers kunnen?
De tovenaar schreef:
za 19 okt, 2019 10:14
Praag: https://goo.gl/maps/Kbg7KMfRTHkp1HPq7
Je kopt hem in tovenaar. Jij bent. Op de streetviewfoto zie je dat ze het oude paadje naar het pontje er nog/al ligt.
Jij bent.
Met dank aan Jan :wink:
Hier de volgende:
brug.jpg
De tovenaar schreef:
za 19 okt, 2019 10:28
Met dank aan Jan :wink:
Hier de volgende:
brug.jpg
De voetgangers- en fietsbrug bij de Boulevard Saucy in Liège?
Martin E. van Doornik schreef:
za 19 okt, 2019 12:52
De voetgangers- en fietsbrug bij de Boulevard Saucy in Liège?
Nee, niet in Luik, noch in België
De tovenaar schreef:
za 19 okt, 2019 12:54
Martin E. van Doornik schreef:
za 19 okt, 2019 12:52
De voetgangers- en fietsbrug bij de Boulevard Saucy in Liège?
Nee, niet in Luik, noch in België
Pech, lijkt anders wel erg op....
Nou, nu ik het water goed bekijk, is dit veel te smal voor Liège. Mijn fout dus. :x

Morgen ga ik een fietstocht maken met overnachting en zal méér Raad-plaatjes schieten! :wink:
Hint: de stad heeft wel wat overeenkomsten met Luik, is niet veel groter.
De tovenaar schreef:
za 19 okt, 2019 13:46
Hint: de stad heeft wel wat overeenkomsten met Luik, is niet veel groter.
Staan er net als in Luik ook huizen en zijn er wegen?
Martin E. van Doornik schreef:
za 19 okt, 2019 13:41
Morgen ga ik een fietstocht maken met overnachting en zal méér Raad-plaatjes schieten! :wink:
Gaat niet door, er wordt te slecht weer verwacht :| , een week uitgesteld en overnachting ook omgeboekt.
Ik heb de foto met Adobe Photoshop lichter gemaakt, zodat er meer details te zien zijn.
Het doet wat Italiaans aan, de Arno bijvoorbeeld afgezocht maar niet gevonden.
Die stadsbus moet misschien een aanwijzing hebben, maar de naam is moeilijk te lezen. Ben niet zeker van.
brug.jpg
Het is niet in Italië, de foto heb ik verkleind anders kon je de aanwijzing op de bus idd lezen ;-)
Het lijkt me dat de bus links rijdt, dat zou dus ergens aan de andere kant van het Kanaal kunnen zijn.
Of eenrichtingsverkeer?
Ik denk nu eerder aan ergens in Frankrijk. Kijk maar goed naar de ramen van al die woonblokken. Het zijn eigenlijk geen ramen maar allemaal openslaande deuren met een z.g. plat Frans balkon ervoor, zoals je ook zoveel in Parijs ziet. Ik heb bijv. Lyon geprobeerd, maar die brug is daar op Streetview niet te vinden.
Aan de andere kant van het Kanaal is het beslist niet, de bouwstijlen van de stad zien daarvoor te on-English uit.
Men rijdt er niet links, eenrichtingsverkeeris juist en in Frankrijk is het ook niet.
Iets verder naar het zuiden in Bilbao
https://www.google.com/maps/@43.2560099 ... 776!8i3888

Het lijkt net of die bus daar alleen maar stilstaat.
Goed gevonden, met foto's in het donker hebben Bing en Google het een stuk moeilijker :)
Volgende is voor Peter.
Blijkbaar zijn de "Franse" ramen met platte balkons ook aan Spanje "doorgeven". Ik heb nl. nooit in Spanje gefietst....
Misschien is er een bushalte daar waar de bus staat.
Waar zijn we en wat zien we?
Streetview is hier niet geweest de nodig toeristen echter wel.

Bijlagen