Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 499 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
De aanwijzing van Davinci in combinatie met de reactie van Leon deed bij mij een belletje rinkelen. Ik kom hier wel vaker langs, en herkende het huis/galerij toen ineens wel. Zonder de aanwijzing was ik niet op het idee gekomen dat het daar is.

Jullie zullen tot morgenavond geduld moeten hebben voor het volgende plaatje :cry:

Pieter
kwootje schreef:
di 15 okt, 2019 23:14
De aanwijzing van Davinci in combinatie met de reactie van Leon deed bij mij een belletje rinkelen. Ik kom hier wel vaker langs, en herkende het huis/galerij toen ineens wel. Zonder de aanwijzing was ik niet op het idee gekomen dat het daar is.

Jullie zullen tot morgenavond geduld moeten hebben voor het volgende plaatje :cry:

Pieter
Ik herkende dit gelijk vanmiddag al, ik kom er wel eens langs.
Zowel de Noordervaart (sinds 2017) en het Afwateringskanaal Meijel-Neer (sinds 1932) is geen scheepvaart meer.
Wie komt als eerste op pagina 500 van Raad plaatje? 8)
Martin E. van Doornik schreef:
di 15 okt, 2019 23:41
Wie komt als eerste op pagina 500 van Raad plaatje? 8)
En wie plaatst reactienummer 10.000?
En wie zal er op 7 november 2021 om 18:32 hier een bericht gaan schrijven of een foto plaatsen, of er een raden, op het moment dat dit draadje de respectabele leeftijd van 5000 dagen zal bereiken?

Hans
En wie klikt voor de 666.666e keer op dit draadje?
Een weet Wijnand dat allemaal?
JanH schreef:
di 15 okt, 2019 23:49
Martin E. van Doornik schreef:
di 15 okt, 2019 23:41
Wie komt als eerste op pagina 500 van Raad plaatje? 8)
En wie plaatst reactienummer 10.000?
Waaraan kan je dat zien?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 16 okt, 2019 08:59
JanH schreef:
di 15 okt, 2019 23:49
Martin E. van Doornik schreef:
di 15 okt, 2019 23:41
Wie komt als eerste op pagina 500 van Raad plaatje? 8)
En wie plaatst reactienummer 10.000?
Waaraan kan je dat zien?
z10000.JPG
Dit is dan reactie #9967 :)
En die van jou was #9966.
Mensen, mensen, ik zie dat jullie je ook kunnen amuseren zonder raadplaatje :lol:

Maar hierbij toch het volgende plaatje. Misschien is deze moeilijk genoeg om pagina 500 of reactie nr. 10.000 te halen. :)

Pieter

Bijlagen

kwootje schreef:
wo 16 okt, 2019 18:55
Mensen, mensen, ik zie dat jullie je ook kunnen amuseren zonder raadplaatje :lol:

Maar hierbij toch het volgende plaatje. Misschien is deze moeilijk genoeg om pagina 500 of reactie nr. 10.000 te halen. :)

Pieter
Bij het uitvergroten herken ik onmiddellijk de beltmolen 'De Grauwe Beer' :D met ervoor de Maas en net naast de paal de kerktoren van Beesel. Dan moet de fotograaf op de linkeroever van de Maas staan ergens tussen Neer en Kessel. Dit fietspad staat niet op Streetview, maar volgens mij moet je vanaf hier een stukje verder fietsen.
https://www.google.nl/maps/@51.2662148, ... 312!8i6656
Dat is de juiste plek Martin!

Ik heb de foto vanavond gemaakt vanuit Neer. Als je het fietspad nog 50 meter volgt kom je uit op de plek waar het afwateringskanaal van Leon's eerdere foto, uitmondt in de Maas. Dit is gelijk de grens tussen Midden- en Noord-Limburg. Verder is het een geweldig uitzichtpunt over de Maas vanwege het hoogteverschil ter plekke.

Pieter
Wij fietsen hier ook regelmatig, dit is een mooie route langs de Maas en dan in zuidelijke richting via Zwaarveld en Groezeweg verder naar Buggenum.
De plas Rijkel, aan de overkant hier, rechts van de molen, was een mooie windsurfplek. Ik herinner me dat ik er een keer op een zondag was en er een (mij onbekende) jongen die aan het zwemmen was niet meer bovenkwam. Brandweer erbij. Daags erna gevonden. Stukje in de krant. Zwemmen in grindgaten. Dan wordt alles wat ze daarover zeggen ineens best echt.
Nog effe geduld voor het plaatsen van mijn foto, ben druk met andere dingen. De vervallen molen in Adorp wordt gerestaureerd en ik heb hier heel veel documenten en foto's, die ik aan de nieuwe eigenaar wil overhandigen. Ik ben al een week lang aan het scannen.
Erg benieuwd naar de volgende uit je collectie door de decennia heen. Wordt het Scandinavië, het (nog) Verenigd Koninkrijk, één van onze aangrenzende landen......ik hoor de spanningen kraken. :-)
Deze keer nog even in ons land. Tijdens een fietstocht bezocht ik een molen en daar in de molenwiek geklommen. Maar waar? Het jaartal op de baard heb ik weggepoetst....

DSCF4539-kl.jpg
Is het Windlust in Wolvega?
renel schreef:
do 17 okt, 2019 11:55
Is het Windlust in Wolvega?
Hoe heb je het gevonden? In deze Molendatabase staan er ook een paar foto's van mij, zoals de fraaie baard met het jaartal 1888. In vlucht gemeten de grootste molen van Friesland.
Ik was op fietstocht naar Kampen.
De volgende is voor jou.
Ik had gezocht op "molen in woonwijk". Leuke foto!

En een nieuw plaatje:

Bijlagen

renel schreef:
do 17 okt, 2019 12:42
Ik had gezocht op "molen in woonwijk". Leuke foto!

En een nieuw plaatje:
Hemweg?