Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 469 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33894 berichten
JanH schreef:
ma 09 sep, 2019 06:59
cervus schreef:
ma 09 sep, 2019 06:03
(...)
Ik stel voor dat iemand anders verder gaat met dit item daar ik zeer weinig tot geen foto's maak onderweg en het anders nog wel een poos gaat duren voordat ik iets gevonden heb.
:wink:
Ik denk dat volgens de ongeschreven regels van dit spel, ik dan weer aan zet ben om iemand aan te wijzen.
Aangezien Martin ook gereageerd heeft geef ik de beurt aan Martin.
Dank je wel en hier is dan mijn volgende raadselfoto (die fietser ben ik niet, mijn fiets stond nog tussen m'n benen):
DSCF3120-klein.jpg
Gloucester?
"Lána bus" schijnt Iers te zijn.
PeterVanRijn schreef:
ma 09 sep, 2019 14:43
"Lána bus" schijnt Iers te zijn.
Klopt en het is niet in Dublin maar een andere plaats.
Doet me denken aan Cork
willem.m schreef:
ma 09 sep, 2019 15:09
Doet me denken aan Cork
Daar ben ik nog nooit geweest. :roll:
Is wel een kustplaats met deze doorgaande weg.
Het antwoord staat op het forum en wel in: viewtopic.php?f=26&t=30422&start=20#p294354
Er zijn op doorgaande straten busbanen (met de witte letters Lána bus op het wegdek), die ook gecombineerd zijn met fietssymbolen. Ook buiten Dublin, zoals in Bray.
Ik kwam dit op het spoor door te googelen op "Lána bus in Ireland".

Foto is genomen in Bray, en wel hier: https://www.google.nl/maps/@53.2014112, ... 8192?hl=nl
JanH schreef:
ma 09 sep, 2019 21:03
Foto is genomen in Bray, en wel hier: https://www.google.nl/maps/@53.2014112, ... 8192?hl=nl
Hmmm... dat is zo te zien niet ver van een vorige raadplaatjelocatie van Martin. Ik ga mijn zoekalgoritme verder verfijnen :D
JanH schreef:
ma 09 sep, 2019 21:03
Het antwoord staat op het forum en wel in: viewtopic.php?f=26&t=30422&start=20#p294354
Er zijn op doorgaande straten busbanen (met de witte letters Lána bus op het wegdek), die ook gecombineerd zijn met fietssymbolen. Ook buiten Dublin, zoals in Bray.
Ik kwam dit op het spoor door te googelen op "Lána bus in Ireland".

Foto is genomen in Bray, en wel hier: https://www.google.nl/maps/@53.2014112, ... 8192?hl=nl
Hallo JanH, je hebt het juist! Het is Bray (Bré in het Gaelic) tussen Greystones en Dublin. Ik heb zoveel mogelijk reclame- of naamborden van de winkels weggepoetst. Op Google Streetview (datum juli 2018 aan de onderrand) is het hoekpand rechts nu wat veranderd. Het was een heel warme, zonnige dag met 30 graden op die 31e augustus 2014. Deze straat gaat iets omlaag, omdat achter de huizen de Ierse Zee ligt.
Hier is de originele foto. Zoek de verschillen!
Bray origineel.jpg
De volgende foto is voor jou.
Nieuwe opgave
k1.JPG
Ik zie een monument dat is geplaatst ten tijde van een communistisch/fascistisch regime.
De werkende man wordt verheerlijkt.
Hij is halfgekleed, dus het is warm.
De kruik van de vrouw is rondom de Middellandse Zee in gebruik.
Het samenspel van man en vrouw heeft een Christelijke ondertoon.
Het muurtje van handgevormde gele bakstenen doet mij goedkoop aan, en is niet halfsteens gemetseld.
De bakstenen zijn van een zanderige klei gemaakt. Meestal te vinden in kuststreken, maar ook in afzettingen van de ijstijden.

Ik houd het op een monument dat de gedachte aan Mussolini levend wil houden, in Sicilie.
Goede deductie maar ondanks dat er goede elementen inzitten, niet goed. Misschien dat dit verder helpt, de tekst van de plaquette.
h1.JPG
h1.JPG (64.37 KiB) 1421 keer bekeken
Het monument is trouwens zichtbaar op Streetview.
Helemaal goed. Hoe heb je het gevonden?
Ik reed op de Andalucie-route ruim 60 km langs een irrigatiekanaal waarnaast dit monument stond. Het was gemakkelijk fietsen, maar werd op den duur wel wat saai.
JanH schreef:
wo 11 sep, 2019 10:22
Helemaal goed. Hoe heb je het gevonden?
Het eerste deel van de tekst leverde enorm veel afbeeldingshits. Daarna was het een kwestie van tijd. Een link vertelde: "En el km 45 de la autovía Murcia-Madrid (A-31), en el término municipal de La Roda y junto al canal de acueducto, se encuentra este monumento dedicado al... "
Dus langs de snelweg Murcia-Madrid, bij la Roda, waar ook een kanaal is. Daarna was het een kwestie van La Roda zoeken en inzoomen op snelweg en kanaal, beiden erg goed zichtbaar. De eerste klik op streetview was de juiste.
Je had misschien nog even moeten wachten met extra info...

Volgende:
Afbeelding
Herdenkingssteen van het Consortium Grensmaas nabij Itteren.
https://www.grensmaas.nl/nieuwsbrieven/ ... -2018.html
Helemaal goed natuurlijk, maar veel te gemakkelijk.
Jij bent.

En ik had er al iets essentieels afgeknipt:
Afbeelding
Weer wat verder van huis.
circle.jpg
Het kasteel bij Valkenburg hier vlakbij, maar dan na de klimaatverandering? :wink:
Wat je ziet is het gevolg van een natuurcatastrofe rond het jaar 1100.