Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 579 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
kwootje schreef:
di 18 feb, 2020 21:33
Bridgestone SM schreef:
di 18 feb, 2020 11:44
... nog een slordige inval: Is het een (aqua)duct waarvan de bovenzijde afgewerkt is met een anti-invasie voorziening ?
en deze opmerking van BSM is ook wel erg raak, alhoewel ik de term "anti-invasie voorziening" niet ken.
Tja, ik kan maar een paar "goede" redenen bedenken voor de rare dwarse beton-ribbels.
De anti-invasie-werking is er eentje, die ribbels voorkomen dat je er makkelijk overheen rijdt.
Stevigheid geven een een hogedruk leiding is een andere optie.
Gezien dat staal heb je in Italië een grote staalproducent, Riva Group, die mbv in Charleroi van Cockerill-Sambre gekochte apparatuur in Italië staaldraad tot 16 mm diameter produceert. Ze hebben hun grote fabriek onder de hak van Italië maar zetelen in Milaan. Ze zullen daar ook niet verlegen zutten om een draadje dus misschien is het aquaduct daar in de buurt.
Het beton ziet er nog te nieuw uit voor een van de vele Hitler's lanceerinstallaties o.i.d. als ik National Geographic mag geloven.
De achtergrond en het beton zien er inderdaad opvallend 'modern' uit. Zwitserland? Heeft het iets met Cern te maken?
Het is niet in Zwitserland en het staal kan best van de Riva-Group zijn.

Pieter
Blijkbaar is het toch een erg moeilijke om te raden. Vandaar nog wat hulp. Hieronder een foto genomen richting de andere zijde.

Pieter
Raadplaatje200220.JPG.jpg
Het lijkt op een aquaduct aan de Italiaanse kant van de Alpen.
De geëlektrificeerde spoorlijn, klopt dat ook?
DaVinci schreef:
vr 21 feb, 2020 08:30
Het lijkt op een aquaduct aan de Italiaanse kant van de Alpen.
De geëlektrificeerde spoorlijn, klopt dat ook?
Precies, zover waren we eigenlijk al .... hoewel ik die geëlektrificeerde spoorlijn nog een puntje van twijfel vind, 't kan ook een spoorlijn zijn en los daarvan wat electriciteitsdraden.
Hier dus, over de Brenta bij Campese.
https://www.google.nl/maps/@45.8070213, ... 4352?hl=nl

Edit: hoe gevonden? Een uitsnede van de tweede foto met Bing bracht me naar: https://torstenfrank.wordpress.com/2017 ... h-italien/
Met een vrijwel exact exemplaar van de eerste foto. Daarna nog even op Google maps zoeken.
Ahhh chips, de tweede foto vergeten te bingen....
Zonder dat was het misschien wel lastig geweest. Het is kennelijk maar een flutspoorlijntje en de zuidrand van de Alpen is ruim 750 km lang met talloze riviertjes.
Leon schreef:
vr 21 feb, 2020 12:20
Ahhh chips, de tweede foto vergeten te bingen....
Zonder dat was het misschien wel lastig geweest. Het is kennelijk maar een flutspoorlijntje en de zuidrand van de Alpen is ruim 750 km lang met talloze riviertjes.
Tja, je had ook de gouden inval kunnen hebben om met "Passerella Ciclopedonale" te Googlen, waarmee je vooral gaat denken dat Italianen heel goede bruggenbouwers zijn.

En verder het is inderdaad een roestig "flut"spoorlijntje, dat gaf ook maar weinig houvast.
Dat duurde wel erg lang voor dat deze geraden werd! Zeker nu blijkt dat er een vrijwel identieke foto toch ergens op het internet te vinden is.

De betonnen constructie is een aquaduct/tunnel waardoor water vanaf een stuw naar een verderop gelegen electriciteitscentrale wordt geleid. Deze constructie kruist hier de Brenta. Wij kwamen hier over op weg naar Venetië, en zochten een 3km verderop gelegen kleine camping bij de boer.
Op deze plek komt er een abrupt einde aan de Alpen, en fiets je in een keer het volledig vlak gebied in.

De beurt is aan jouw JanH.

Pieter
Knap gevonden! Ik was benieuwd naar het zijaanzicht van dit aquaduct, om te begrijpen waarom er zoveel massieve betonnen balken zijn gelegd. Maar zo'n plaatje is zelfs moeilijk te vinden als je de zoekwoorden al weet (o.a. acquedotto campese brenta passerella ciclopedonale idroelettrica barzizza). Je ziet het nog het beste met streetview vanaf de brug van de SS47 over de Brenta.
Nieuwe opgave
Knipsel.JPG
Dat is de Pietersbrug in Edam.
Helemaal goed Frans. Jij bent.
Tempo zit er weer goed in!
Een toegangspad naar een goed verborgen camping. Welke camping?

Afbeelding
Verborgen achter de pixels ...

Bijlagen

Vooruit, ik doe er een foto van mijn kampeerplek bij;:
IMG_20190509_203527991_HDR.gif
Camping Börkerheide in Drenthe?