Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 568 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33913 berichten
Dat is goed geraden Martin! Ik fietste er wat rond in 2018. Beurt naar jou.
renel schreef:
ma 27 jan, 2020 10:50
Dat is goed geraden Martin! Ik fietste er wat rond in 2018. Beurt naar jou.
Dank je wel, Renel! Ik klikte op jouw raadselfoto voor een vergroting. Het zag er meteen "Duits-achtig" uit. De bergen in de verte helpen ook mee. Langs de silhouetten afspeuren en toen herkende ik links "sofort" de Frauenkirche. Rekening houdende met de positie van deze kerk, trok ik op Google satelliet een denkbeeldige lijn naar de west-noord-westelijke richting. Ik heb in 2016 van München naar het concentratiekamp Dachau gefietst, op korte afstand van het Olympische stadion langs. Ik herinner me nog daar een heuvel liggen. Het oranje poppetje van Google maps op die heuvel geactiveerd en voilà!

Ben ik momenteel dia's aan het scannen en ik trof deze mooie foto aan, nu de volgende raadselfoto. Ik denk vast dat Bing die bergen niet kan herkennen....
Wat ik wél kwijt kan, is de foto in de zuidelijke richting genomen. :wink:

Foto 81.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 jan, 2020 11:27
renel schreef:
ma 27 jan, 2020 10:50
Dat is goed geraden Martin! Ik fietste er wat rond in 2018. Beurt naar jou.
Dank je wel, Renel! Ik klikte op jouw raadselfoto voor een vergroting. Het zag er meteen "Duits-achtig" uit. De bergen in de verte helpen ook mee. Langs de silhouetten afspeuren en toen herkende ik links "sofort" de Frauenkirche. Rekening houdende met de positie van deze kerk, trok ik op Google satelliet een denkbeeldige lijn naar de west-noord-westelijke richting. Ik heb in 2016 van München naar het concentratiekamp Dachau gefietst, op korte afstand van het Olympische stadion langs. Ik herinner me nog daar een heuvel liggen. Het oranje poppetje van Google maps op die heuvel geactiveerd en voilà!

Ben ik momenteel dia's aan het scannen en ik trof deze mooie foto aan, nu de volgende raadselfoto. Ik denk vast dat Bing die bergen niet kan herkennen....
Wat ik wél kwijt kan, is de foto in de zuidelijke richting genomen. :wink:


Foto 81.jpg
Dit doet me erg denken aan de Negev.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 jan, 2020 11:27
volgende raadselfoto
Death Valley?

Oops nee. Nicole is weer.

PAS OP: JE KUNT EEN LINK NAAR LIVEJOURNAL.COM KRIJGEN. MIJN VIRUSSCANNER ZEGT DAT HIJ EEN DREIGING ONSCHADELIJK HEEFT GEMAAKT VAN DIE SITE.
Leon schreef:
ma 27 jan, 2020 12:46
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 jan, 2020 11:27
volgende raadselfoto
Death Valley?
Nee, hier wordt Arabisch gesproken.... (och, Nicole niet gezien en is ook niet de Negev.)
Ergens op de Highway 90 langs de Dode zee in Israël?
Martin E. van Doornik schreef:.. is ook niet de Negev.)
Volgens deze website wel:
https://thevelvetrocket.com/2014/03/31/ ... els-negev/
Vos schreef:
ma 27 jan, 2020 15:00
Ergens op de Highway 90 langs de Dode zee in Israël?
Je hebt het helemaal goed, de weg 90 langs de Dode Zee, dus fietste ik op ca. -400 meter, het laagste punt ter wereld. Een heel opwindende belevenis.
De foto is iets ten zuiden van Qumran genomen, bekend van de vondst van de beroemde Dode Zee-rollen. Maar niet in Israël, wel officieel Jordanië, in 1994 is dit gebied overgedragen aan de Palestijnse autoriteit. De Israëlische grens ligt pal ten noorden van Ein Gedi. Daarom heb ik de Jordaanse vlag op mijn fiets geschilderd.
Eerlijk toegegeven weet ik niet waar precies de Negev begint: ten zuiden van Hebron en ten westen van Massada tot Eilat aan toe.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 jan, 2020 17:13
Vos schreef:
ma 27 jan, 2020 15:00
Ergens op de Highway 90 langs de Dode zee in Israël?
Je hebt het helemaal goed, de weg 90 langs de Dode Zee, dus fietste ik op ca. -400 meter, het laagste punt ter wereld. Een heel opwindende belevenis.
De foto is iets ten zuiden van Qumran genomen, bekend van de vondst van de beroemde Dode Zee-rollen. Maar niet in Israël, wel officieel Jordanië, in 1994 is dit gebied overgedragen aan de Palestijnse autoriteit. De Israëlische grens ligt pad ten noorden van Ein Gedi. Daarom heb ik de Jordaanse vlag op mijn fiets geschilderd.
Eerlijk toegegeven weet ik niet waar precies de Negev begint: ten zuiden van Hebron en ten westen van Massada tot Eilat aan toe.
De volgende is voor jou.
Is dus wel degelijk de Negev, op de Arava of Peace road.
Ik heb zelf aan de overzijde van de Dode zee gefietst, dus het landschap kwam me bekend voor. De volgende:
DSC03242.JPG
Vos schreef:
ma 27 jan, 2020 18:24
Ik heb zelf aan de overzijde van de Dode zee gefietst, dus het landschap kwam me bekend voor. De volgende:
DSC03242.JPG
Omaha Beach?
Abbot's Cliff sound mirror, between Dover & Folkestone?
Have you perhaps a Google maps link?
Very yes. You go Leonardo.
Vos schreef:
ma 27 jan, 2020 23:02
Very yes. You go Leonardo.
Nee hoor, de beurt is aan mijn naamgenoot! Ik heb alleen het Streetview-plaatje bij zijn oplossing gezocht.
Morgen
Leon schreef:
ma 27 jan, 2020 15:19
Martin E. van Doornik schreef:.. is ook niet de Negev.)
Volgens deze website wel:
https://thevelvetrocket.com/2014/03/31/ ... els-negev/
Hallo Leon, de vierde foto van de door jou voorgestelde website komt overeen met mijn raadselfoto.
Nooit gedacht dat de Negev zo noordelijk begrensd was. Ik dacht steeds aanvankelijk aan de woestijn van Judea, zoals die plaatselijk werd genoemd.
De Wikipedia geeft hieronder een ander beeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Negev

Israel outline Negev.jpg
Het rode sterretje op dit kaartje geeft de plaats van mijn raadselfoto bij Qumran aan. Toen ik daar heb gefietst, lag het haakvormige schiereiland Halason nog los van de oever bij Massada. Nu door de daling van het waterpeil dichtgeslibd.
Het gearceerde gebied op het kaartje was in 1967 door Israël geannexeerd en behoorde - toen ik daar heb gefietst - volgens de V.N. nog officieel tot Jordanië. Vandaar de Jordaanse vlag op mijn fiets en ik blijf beweren dat ik ook in Jordanië heb gefietst. Lijkt erg op de Palestijnse vlag, het verschil zit 'em in de witte zevenpuntige ster wat Jordanië heeft. Boven Ein Gedi stak ik dus de Israëlisch grens terug over.
Ik heb langs Arad en Be'er Sheba gefietst. Hierna zou ik volgens planning via Hebron naar Tel Aviv fietsen, maar toen stak er een zandstorm op, zodat ik de bus heb genomen. Aardige Israëliers, ik mocht mijn fiets gratis onder in de bus leggen. Afstand 112 km en het buskaartje kostte omgerekend slechts 3,17 gulden!
Waar staat deze jongeman in 1993?
Afbeelding
Leon schreef:
di 28 jan, 2020 10:35
Waar staat deze jongeman in 1993?
Het gebouw links lijkt op een restaurant met een uitkijktoren. De omgeving doet erg Midden-Europa aan. Harz, Tsjechië of Polen en zo.