Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 581 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33600 berichten
Bridgestone SM schreef:
vr 28 feb, 2020 09:52
javb2812 schreef:
vr 28 feb, 2020 00:05
Wat er op de foto staat is geraden. Zo interessant is het toch niet om de precieze locatie te vragen en daar nog dagen op te wachten? Laten we (in dit geval BSM) niet kinderachtig zijn en JanH de beurt geven.
Ik vroeg niet op de "precieze" locatie !
Je hebt gelijk, in plaats daarvan bedoelde ik (ongeveer of precies) "de plek waar je je bevond toen je de foto maakte."
Ik denk dat het wel klaar is met dit plaatje en dat die twee niemendallerige colletjes daar in de buurt niet zo interessant zijn voor de mensen hier.
En de niemendallerige anekdote of het levensverhaal dat je in verband met die twee colletjes wil gaan vertellen ook niet.

Hans
Ik hou eigenlijk wel van simpele oplossingen en het niet onnodig ingewikkeld maken van besluitvormingen...kunnen we democratisch beslissen dat JanH de goede locatie heeft geraden en de volgende plaat mag plaatsen? ;-)


BertV

ps. morgen naar de F&W beurs

pps priveberichten worden niet beantwoord.
Tja ... als het zo moet dan "raad" ik de goede locatie wel, als iedereen de regels mag aanpassen dan mag ik het zeker.
Kijk overigens terug naar het verleden, er is wel vaker een karakteristieke bergrug oid langs gekomen waar je de plek van de fotograaf moest raden en niet de gefotografeerde bergrug.
En .... als je geen tijd hebt om wat op te zoeken, dan doe je het niet, het is geen aangenomen werk.

Kijk naar de kapel ... ondanks de pixel-ruis zie je dat de toren overduidelijk links staat en het "schip" van de kapel naar rechts.
Kijk naar de GoogleMaps (of een andere) luchtfoto en je ziet dat het "schip" richting het heilige land is gericht en de toren aan de NW-zijde staat.
Aangezien je op de foto het kapelletje ± in de volle breedte ziet moet je dus in ZW richting zoeken.
De uitsnede die ik als verdere "hint" gaf was er eentje uit een panorama-foto op Google-Maps, eentje bij Beimbach ... maar dat is wat noordelijker van de lijn in ZW-richting.
De verdere hint was: tussen twee niemendallerige colletjes. Die colletjes worden wel genoemd in het linkje ... dus helemaal onbekend zijn ze niet, je vindt ze ook makkelijk op de Franse stafkaart (zoek even op "geoportail")
De ene is 488 m hoog, de Hohwalschplatz (ofwel de Col de Hohwalsch), de col "boven" Walscheid, en Walscheid heet zo omdat het de scheiding met de "walen" is, in Walscheid is de lokale taal het "Platt", een soort Duits. En de Hohwalscheplatz is beroemd vanwege zijn Rocher met dezelfde naam en op die rots broed een Slechtvalk (die veel postduiven vangt).
De andere is 545 hoog en heet de Col de Brechpunkt, en deze col heet zo omdat het de waterscheiding is tussen Saar- (en dus Moezel-) en Rijn-stroomgebied, en het aardige is dat er tot ongeveer een halve eeuw geleden een bos-spoorlijntje over deze col liep en zoiets is zeldzaam, en daarnaast ook "handig", de hellingen zijn niet te steil (behalve dat ene stukje waar de spoorlijn een stukje heen en weer stak en de weg de kortere steile route kiest).
Ik maakte de foto - speciaal als Raad-plaatje - tussen deze twee cols.
Het is overigens een gebied waar het prachtig fietsen is, voor iedereen wat wils, van bijna vlak, langs kanalen en oude spoorlijnen, via uitdagende hellingen over de gewone wegen (en dat gaat tot heel uitdagend), en dan via een uitgestrekt boswegen-net met zand/grindwegen (als je wilt kan je 10tallen kilometers onverhard rijden zonder zelfs maar het asfalt te kruisen) tot echt tout-terrain. Het enige wat niet iedereen een pré vindt is dat je voor het volgende café soms 20 of 30 kilometers moet fietsen.

Als JanH zin heeft dan plaatst hij maar een nieuw raadplaatje, zo niet dan heb ik nog wel een ander.
Bridgestone SM schreef:
vr 28 feb, 2020 19:18
Tja ... als het zo moet dan "raad" ik de goede locatie wel, als iedereen de regels mag aanpassen dan mag ik het zeker.
Kijk overigens terug naar het verleden, er is wel vaker een karakteristieke bergrug oid langs gekomen waar je de plek van de fotograaf moest raden en niet de gefotografeerde bergrug.
Ik hou me aan deze regel.
viewtopic.php?f=23&t=7669&hilit=pyrenee ... 80#p322353

Bridgestone SM schreef:
vr 28 feb, 2020 19:18
Als JanH zin heeft dan plaatst hij maar een nieuw raadplaatje, zo niet dan heb ik nog wel een ander.
Ja dat heb ik. Zie aan het einde van dit bericht.
Bridgestone SM schreef:
di 25 feb, 2020 20:08
(Leon die een dezer dagen 17 jaar lang dit forum met gemiddeld bijna 3 berichten per dag verblijdt.
Dank voor het delen. Ik zie dat jij ruimschoots drie keer meer plaatst per dag. :wink:

Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
California, VS?
VS wel, California niet.
Bij de bomenrij iaan het water s een camping.
Lijkt me eerder Oregon, mogelijk de John Day River?
Of de Salmon River bij Riggins?
(en ik dacht dat deze wel moeilijk zou zijn....)
Helemaal goed, dwz jouw tweede oplossing. Plaatje is bij Riggins, Idaho. Math is aan de beurt.
1613485C-3FB3-4AD9-89FB-3149997816B3.jpeg
Speciale beursversie!!! Op de achterwand van onze stand.
JanH schreef:
za 29 feb, 2020 05:08
(en ik dacht dat deze wel moeilijk zou zijn....)
Jij hebt vaker raadplaatjes uit de TransAm route geplaatst. Die kale bergruggen zie je veel in het stroomgebied van de Snake River. Bovendien ben ik meer dan eens in Riggins geweest.

Volgende
Afbeelding
San Francisco Peaks, Flagstaff. Die boom gaf het weg.
Afbeelding
Vos schreef:
za 29 feb, 2020 12:44
San Francisco Peaks, Flagstaff. Die boom gaf het weg.
Is dat een heel bekende boom? Je moet het maar weten!
Raak geschoten, maar wel ontmoedigend! Ik ben meer tijd kwijt met het zoeken en testen van plaatjes dan het hier kost om ze te herkennen. Ik ben ook wel benieuwd te weten wat die boom weg gaf.
Zo'n eenzame boom tegen zo'n mooie achtergrond; toch wel een onvergetelijk beeld en nodigt uit tot een foto.
De volgende, een minder mooi plaatje met miniem gumwerk:
1.jpg
Lissabon?
Lissabon is alvast goed.
Dan is het niets moeilijk meer. De google-recencies zijn erg slecht..
Hier toevallig?
R. Rodrigues de Faria 103
Lisboa, Portugal
https://maps.app.goo.gl/JjEkM8jXcdLbMCWa7
Klein stukje verder, maar ik keur het goed. We hebben er niet gegeten, wel een heel gezellige wijk.
Beurt naar willem.m.
Mag ik de beurt aan Avic geven?

Zoeken op Malaca en Lisboa was te makkelijk.