Additionally, paste this code immediately after the opening tag: e-mail adres - Forum Wereldfietser

e-mail adres

Hoi

Ik weet niet hoe en ik weet ook niet wat, maar ik wil het wel graag kwijt, namelijk het volgende:

Vlak voor de fiets en wandelbeurs kreeg ik van Bike Arena Apeldoorn, de eerste e-mail; en nu weer; Ik ben er nooit binnen geweest, ik ken ze niet, en ik heb er zeker niet mijn e-mail adres aan ze afgegeven. Nou is het wel zo dat ik hier in mijn profiel heb aangegeven heb dat iedereen mijn e-mail adres mag zien, (heb ik bij deze maar veranderd) zou het zo kunnen zijn dat zij dat hier weg hebben geplukt? Ik kan namelijk niks anders bedenken, en zo ja, mag dat dan zomaar?
Zijn er anderen die ook plots e-mail van de zelfde afzender ontvangen? (citysitesklantenservice zoals ze dat noemen)

Moderaters: ik weet niet zeker of ik dit op de juiste plek post, indien niet, schuif het dan door naar waar het wel thuis hoort?

Ze zouden je e-mailadres ook van nl.fiets hebben geplukt, google je naam maar eens ;-)

Ik kreeg niet al te lang geleden ook een spam mail van Vittorio, ik stond op een mailinglist terwijl ik me daar helemaal niet voor had opgegeven, belangstelling had noch klant van ze was. Volgens mij heeft ene D. via deze site op persoonlijke weblogs en -sites handmatig adressen zitten verzamelen, anders zijn ze niet aan dat adres gekomen.

De tovenaar schreef:Ze zouden je e-mailadres ook van nl.fiets hebben geplukt, google je naam maar eens ;-)
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, in die zin helpt het natuurlijk ook niet dat ik nu het hier in mijn profiel heb gewijzigd :lol: maar geeft dat dan iedereen maar het recht er mee te doen wat hij of zij wil?
Kijk, als iemand het gebruikt om mij een vraag te stellen over het e.e.a. wat betreft fietsen of aanverwante heb ik er geen probleem mee, en das ook wel eens gebeurd, maar dit vind ik duidelijk iets anders...

De tovenaar schreef:Ik kreeg niet al te lang geleden ook een spam mail van Vittorio, ik stond op een mailinglist terwijl ik me daar helemaal niet voor had opgegeven, belangstelling had noch klant van ze was. Volgens mij heeft ene D. via deze site op persoonlijke weblogs en -sites handmatig adressen zitten verzamelen, anders zijn ze niet aan dat adres gekomen.
Dat verdient dan geen schoonheidsprijs van deze D.

Hi Haike,
Ook ik kreeg spam van Bike Arena, vandaag weer!!
Groet, Rena :wink:

Volgens mij heeft het weinig nut om D. of wie dan ook te beschuldigen zonder de feiten te kennen...

Dat het niet netjes is dat men je zo maar op een mailing lijst plaatst, is zeker waar! Maar het hoe en wat blijft giswerk...

Volgens mij kreeg ik ook zo'n zelfde mail, die verdwijnt dan gelijk in mijn spam-lijst..

renaw schreef:Hi Haike,
Ook ik kreeg spam van Bike Arena, vandaag weer!!
Groet, Rena :wink:
Terwijl je het ook niet eerder gehad had? :wink:

Ik heb ook eerder spam gehad van BikeArena en gister weer. Vroeg me ook al af hoe ik hier aan (en weer af) kom. Ik ken ze verder niet...
Haike schreef:Zijn er anderen die ook plots e-mail van de zelfde afzender ontvangen? (citysitesklantenservice zoals ze dat noemen)
Vandaag 2 mailtjes van ze ontvangen; gewoon beschouwd als Spam !!

idem :twisted: :twisted:

Haike,

Spammen is in Nederland verboden:

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=nieuws

Ja, ik kreeg vandaag ook voor het eerst reclame van BikeArena.

Ronald

eindgebruiker schreef:Haike,

Spammen is in Nederland verboden:

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=nieuws
ja die site heb ik ook wel eens bezocht :D maar het is niet helemaal waterdicht als ik het goed begrijp. Heb het maar ff gemeld bij de OPTA kijken wat ze er mee gaan doen, of niet.

Waarom krijg ik dat niet :lol: Geef je daar eens een lezing krijg je nog geen spam binnen :shock:

Ach, ik zou me er niet al te druk over maken. Het leven is te mooi om het te laten vergallen door een mailtje meer of minder.

Marco Meijerink schreef:Waarom krijg ik dat niet :lol: Geef je daar eens een lezing krijg je nog geen spam binnen :shock:

Ach, ik zou me er niet al te druk over maken. Het leven is te mooi om het te laten vergallen door een mailtje meer of minder.

:shock: Kijk aan; heb jij al die e-mail adressen doorgegeven? :lol:

Ik ben blijkbaar recordhouder: 4 stuks vandaag. Maar ik heb dan ook een erg mooie fiets bij ze gekocht...

Dennis de Vries schreef:Ik ben blijkbaar recordhouder: 4 stuks vandaag. Maar ik heb dan ook een erg mooie fiets bij ze gekocht...
Maar dan valt het ook niet onder spam, als je daar een product hebt afgenomen valt het onder de relatie tussen jou als klant en de winkel. Maar ik heb helemaal niks met ze :wink:

En dan is het wel spam.

Anneke schreef:Ik heb ook eerder spam gehad van BikeArena en gister weer. Vroeg me ook al af hoe ik hier aan (en weer af) kom. Ik ken ze verder niet...
Ik ook en heb de berichten in de Outlook verwijderd. Vreemd hè, hoe zit dat nou met de wet op privacy?

Ik heb nog nooit een berichtje gehad van Bike Arena en ik ben nogal actief op dit forum. Schijnbaar zit hier toch geen relatie tussen.

Je PC is besmet met spyware. Spyware houdt o.a. je surfgedrag bij om je daarna te bestoken met gerelateerde spam.

Je hebt ooit ergens op een site je e-mail adres achter gelaten en deze worden verkocht of opgepikt door een robot.

Demy schreef:Je PC is besmet met spyware. Spyware houdt o.a. je surfgedrag bij om je daarna te bestoken met gerelateerde spam.

Je hebt ooit ergens op een site je e-mail adres achter gelaten en deze worden verkocht of opgepikt door een robot.
Spyware wat draait op mijn Mac? Geloof ik geen barst van, en dat mijn e-mail adres te vinden is op het net had je in deze draad kunnen lezen.