Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Muziek en fietsers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Muziek en fietsers

Waar zijn de symfo liefhebbers gebleven? Hier in iedergeval een:
Voor mij de oudjes als Camel, Caravan, Supertramp, Pink Floyd, UK, Alan Parsons, Kayak en Happy the Man maar ook de jongere generatie zoals Quidam en Mostly Autumn. Zooo mooi! Maar alleen in de tent, nooit tijdens het fietsen.

pleun schreef:En hoe wordt de MP3 speler opgeladen...?
Gewoon, met mijn dynamo :-D
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... forumlader

Super handig ding, vooral in landen waar stroom een zeldzaamheid is. Met de nieuwe versie (er wordt fink wat afgeknutseld) is het ook mogelijk GPS te laden of allerlei apparaten via USB 8)
http://rad-forum.de/showflat.php?Cat=0& ... e=2#379221

Verder luister ik meestal nummers die passen bij het landschap waar ik doorheen reis zoals Fields of Gold (Sting) als ik door korenvelden fiets en Water of Love (Dire Straits) in de woestijn etc.

Maar tijdens het fietsen zelf luister ik echt NOOIT muziek, dan ben ik het liefst zoveel mogelijk IN het landschap, dus dan wil ik de wind, krekels etc horen. Maar 's avonds in de tent is het dan echt een heerlijk half uurtje ontspanning :-)

Fiets de wereld (met Vosonic X's dirive: hard disk, voicerecorder, kaartlezer, radio en mp3 ineen),
Whisky

Whisky's reactie doet me ineens denken aan m'n Archos, die ergens in een vuilnisbelt ligt omdat ik die direct na (eigenlijk ook al tijdens) m'n zuid-Amerikareis kon afschrijven. Dit i.v.m. de HDD die erin zat: kon al die schokken niet aan :roll:...

Niet helemaal onbelangrijk bij de moderne muziekspelers: hoe goed doet het apparaat van Whisky het nog, aangezien die ook een HDD heeft?

(Ik sta ook voor een (dure) afweging voor een laptop voor m'n reis van 3 jaar (wil boek schrijven ervan, gaat nu eenmaal makkelijker met een fatsoenlijk toetsenbord), en heb ook keuze uit modellen met SSD of één met HDD...)

Misschien wel het aller- allerleukste fietslied:
Mein Fahrrad - Die Prinzen

Maar ook 'de Fietstocht' van Neerlands Hoop is (hoewel geen lied) een juweel.

Dick
M schreef: ...........
(hoe is die laatste Elbow eigenlijk). Over stemmige britse rock gesproken, als je Oceansize niet kent, is hun derde CD ('Frames') zeker een aanrader! ..........


De nieuwe Elbow is geweldig, Guy Garvey moet heel dronken geweest zijn toen hij de teksten schreef. Sommige nummers kende ik al een beetje van wat concerten in 2006, maar hij is geweldig, hypnotiserend en erg Elbow. de vlag kan uit wat dat betreft.......

Die van Oceansize staat op mijn verlanglijstje.

8)

Robertjan schreef: Niet helemaal onbelangrijk bij de moderne muziekspelers: hoe goed doet het apparaat van Whisky het nog, aangezien die ook een HDD heeft?
Hoi,

Een HDD heeft natuurlijk het nadeel dat die niet goed tegen schokken kan en dat je hem (officieel) niet boven de 3000m mag gebruiken vanwege de lage luchtdruk (zie discussie elders op het forum). Maar zelfs op 5000m (!) kon ik hem nog gebruiken maar ik had hem dan wel stabiel neer gelegd. Al het gehobbel heeft hij ook goed overleeft. Beter is natuurlijk flashgeheugen dus ik hou de ontwikkelingen op dat gebied goed in de gaten :-)

Dan kan ik straks nog meer heerlijke muziek meenemen :D

Fiets de wereld,
Whisky

:)
Ik heb meestal aan mijn simpele 1 GB apparaatje wel genoeg voor 3 weken. Daar zet ik een mix op van "voor mij vertrouwd" en "nieuw voor mij" en da's een heel lekkere combi. Als ik er langer dan 3 tot 4 weken op uit zou trekken, dan zou ik ook een iets uitgebreider mp-3 tje willen hebben.......

Ik heb nu trouwens staan op mijn mp-3 :
The Rakes
Elbow (2)
Coldplay (1)
Radiohead (4)
Spinvis (3)
Raymond van 't Groenewoud (1)
Alice Cooper (1)
Voicst (1)
Arctic Monkeys (1)
Editors (1)
The Killers (1)
The Doors (1)
Panic! at the Disco (1)
Neil Young (1)
Tool (1) en
Johnny Cash (1)

Een mooi gemêleerd gezelschap

Hoi Whisky,
whisky schreef:Een HDD heeft natuurlijk het nadeel dat die niet goed tegen schokken kan en dat je hem (officieel) niet boven de 3000m mag gebruiken vanwege de lage luchtdruk (zie discussie elders op het forum). Maar zelfs op 5000m (!) kon ik hem nog gebruiken maar ik had hem dan wel stabiel neer gelegd. Al het gehobbel heeft hij ook goed overleeft. Beter is natuurlijk flashgeheugen dus ik hou de ontwikkelingen op dat gebied goed in de gaten :-)

Dan kan ik straks nog meer heerlijke muziek meenemen :D
Ik zit te wachten tot ze ook in die kleinere versies 16GB hebben, dan past er tenminste een groot deel van mijn muziek collectie op. Zo'n Ipod Touch is wel mooi, maar prijzig en ik vraag me af of zo'n scherm niet kwetsbaar is. Ik heb nu een gewone 10GB Ipod met een hardeschijf en die doet het gelukkig nog steeds goed (hoewel de batterij minder wordt), dus ik kan wel wachten. Als ik fiets luister in meestal niet naar muziek, behalve als het een saai stuk is.

Maar volgens mij is A Horse With No Name van America wel de ultime woestijn song. :wink:

Bij mij staat op mijn speler nummers van Queen, Dire Straits, Bruce Springsteen, Foreigner, Toto, Chicago, ELO, Supertramp, U2, Sting, Golden Earing, Santana, Fleetwood Mac, Roxy Music, De Dijk, The Corrs, country zoals Brooks & Dunn, Brad Paisley, Dixie Chicks en Shania Twain en veel verzamelwerk met Nederlandse artiesten, folk en rock.

Groetjes,
Frank

<verwijderd, links doen het niet meer>

Hoi,

Ik kwam die mooie melancholische song Broken Bicycles van Tom Waits tegen op Youtube met echt een hele goede toepasselijke videoclip (van een fan):
http://www.youtube.com/watch?v=wuSx79V-2Ck

Fiets de wereld (met een kelder vol kapotte fietsen),
Whisky

Nald schreef: Spinvis (3)
Het nummer Bagagedrager? 8)

het was lang geleden een eeuwigheid
je fietste op de afsluitdijk
ik weet niet wat je er nu van vindt
als je luistert naar de wolken
als je luistert naar de wind

Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=5i0duYakqLY
harry-fietsenaar schreef:Waar zijn de symfo liefhebbers gebleven? Hier in iedergeval een:
Voor mij de oudjes als Camel, Caravan, Supertramp, Pink Floyd, UK, Alan Parsons, Kayak en Happy the Man maar ook de jongere generatie zoals Quidam en Mostly Autumn. Zooo mooi! Maar alleen in de tent, nooit tijdens het fietsen.
Ja ja en wat te denken van The Nice , Ekseption, Trace en Focus
Deze laatste gisteren nog maar eens op de draaitafel gelegd ,was weer even 35 jaar jonger.
dik5 schreef: Ja ja en wat te denken van The Nice...
Een van de mooiste momenten in de geschiedenis van de popmuziek:
de vijf seconden stilte op kant 2 van de Five Bridges Suite van The Nice

Dick

De tovenaar schreef:
Nald schreef: Spinvis (3)
Het nummer Bagagedrager? 8)

het was lang geleden een eeuwigheid
je fietste op de afsluitdijk
ik weet niet wat je er nu van vindt
als je luistert naar de wolken
als je luistert naar de wind

Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=5i0duYakqLY
Idd 8)

Als ik op fietsvakantie ga, uberhaupt op vakantie, dan begint de marteling van geen muziek voor me. Maar het zit toch allemaal ook nog in m'n hoofd. Voor trainingsrondjes en alles luister ik naar muziek varierend van Klassiek tot jazz tot rock, ruiger dan metallica/rammstein gaat het niet. En naja daarnaast nog wat uitschieters naar electro etc.

maar zoals gezegd: op vakantie geen muziek mee.
Frank schreef:Zo'n Ipod Touch is wel mooi, maar prijzig en ik vraag me af of zo'n scherm niet kwetsbaar is.
Groetjes,
Frank
Ik heb toevallig de 16GB iPod touch (SSD-opslag). Het scherm moet je wel in een hoesje doen (of wat zachte kleding bijvoorbeeld) en zorgen dat het niet verplaatst in de tas. Zoals je met elke muziekspeler zou (moeten) doen dus. (Ik had 3 jaar geleden m'n Archos met HDD in de stuurtas meen ik, wellicht dat dat de clou was...)

Alleen jammer dat er nog geen camera connector beschikbaar is voor deze iPod's... :? Ik had 'm deels ook aangeschaft voor de foto's, maar ze moeten nu wel gaan opschieten (nog 3-en-een-halve week voor m'n vertrek)! Maar aangezien ik ook wil typen (yep, toch ook een boekje schrijven), kan het wellicht ook op een laptop (maar welke laptop kies ik dan? ik heb nu 2 kandidaten eruit gefilterd).

Heb trouwens nu ook het nummer Tunak Tunak Tun toegevoegd aan m'n collectie :lol: Voor als het even tegen zit, zullen we maar zeggen :wink:.

onderweg normaal geen muziek tenzij ik met een dipje zit , fisiek of mentaal
dan een beetje ska , the specials ,bad manners,ofzo doet dan wel goed

Heeft Eric Schuijt niet ooit een cd gehad met fietsliederen die hij nu gebruikt als onderzetter voor koffiemokken? :D :D En dan hebben we het uiteraard niet over Bicycle Race van Queen. Geef mij maar Gothic.

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Ik neem eigenlijk altijd een radio mee. Ik ben en blijf eigenlijk wel een radio freak. Ik vind het leuk om geluiden uit de streek op te vangen. Ook heb ik en perverse voorkeur voor slechte televisie, in Azie kan ik mijn lol op. De mp3 Heb ik eigenlijk alleen in de oren op de racefiets, en dan: Hollandswaar: Peter Pan Speedrock !

De tovenaar schreef:[Het nummer Bagagedrager? 8)

het was lang geleden een eeuwigheid
je fietste op de afsluitdijk
ik weet niet wat je er nu van vindt
als je luistert naar de wolken
als je luistert naar de wind
De inspiratie komt vast hier vandaan:
Afbeelding