Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Muziek en fietsers - Forum Wereldfietser

Muziek en fietsers

Hoi,

Als ik op de rollen (tacx) train, dan luister ik graag naar muziek. Geen opzwepend spul zoals house en dance, maar vaak stemmige britse rock van Elbow, Radiohead of Editors. Verder luister ik tijdens de training ook graag naar Spinvis of kijk ik naar een dvd'tje van concerten of naar al dan niet oude tv-series ("the simpsons", "south park", "yes minister", "fawlty towers" en "bottom" zijn geweldig, maar ik schrik zeker niet terug voor oude science fiction) De mp-3 speler gaat zeker mee op fietsvakantie 8)

Mijn vraag is : naar welke muziek luistert een wereldfietser (niet noodzakelijkerwijs tijdens de training)?

Groetjes,

Ronald

Tijdens mijn fietsvakanties heb ik eigenlijk nooit muziek op. Ik luister toch liever naar de geluiden om me heen. Heerlijk is dat om over een rustige weg te fietsen en alleen het geluid van je banden over het asfalt te horen gaan.
Afgelopen jaar had ik echter wel mijn MP3 meegenomen. En die heb ik ook regelmatig gebruikt.....ja, tijdens het fietsen :oops: . Ik luisterde naar opzwepende muziek: Pop, Techno, Rock, enz. Dit deed ik alleen wanneer ik even een "slecht" moment had. Afgelopen zomer had ik die regelmatig vanwege het bar slechte weer. Zodra het begon te regen haalde ik me MP3 tevoorschijn. De muziek gaf me op zo'n moment dan even een duwtje in mijn rug.
Tijdens mijn trainingsrondjes op de racefiets, heb ik altijd muziek op. Ook dan is het o.a. DJ Tiesto en Pink die me harder doen rijden :lol:

euhm

loodzware metal als Morbid Angel, Nile, Cannibal Corps ed. Ook een beetje minderzwaar metaal als Trash a-la sepultura of soms Type-o-negative. Obituary is zeker favoriet...

Dus voornamelijk Metal.

Bas
Voicst.

Maar dan alleen tijdens het rondje om de kerk. Tijdens vakantie heb ik graag de aandacht bij de omgeving, naar een zware ademhaling luisterend bergop en naar het gefluit van de wind bergaf. 's Avonds in de tent vlak voor het slapen mp3 ik Blof/Umoja, Serenes, Cristiano Branco, Counting Crows, de Dijk, RHCP en Voicst.

Laatst in Marokko toch weer even geluisterd naar bijv. Hasta fin del mundo (Jennifer Peña, pop), maar meer om persoonlijke redenen :lol:.
Verder veel pop, lichte rock, maar vrijwel altijd 's avonds hoor, of ik moet honderden km's asfalt voor de boeg hebben. :roll: (Artiesten als Phil Collins, Acda & de Munnik, Elvis Presley, The Corrs, enz.)
De laatste tijd ook weer meer Regueton (hoor je hier nauwelijks :?) en meer zuid-Amerikaanse klanken: El Embrujo (Kaliente uit Iquitos, erg goed liedje!), Cual es tu cau cau (La Fabri-K uit Callao), Mentiroso y embustero (Maricarmen Marin), en meer momenteel populaire liedjes (in Peru populair dan, over anderhalf jaar misschien weer in NL te horen... :roll:).
Nald schreef:Hoi,Mijn vraag is : naar welke muziek luistert een wereldfietser (niet noodzakelijkerwijs tijdens de training)?
Hallo! Trainen met muziek is inderdaad heerlijk, ik ben dan ook superblij met mijn mp3-speler en Sennheiser PMX-70 hoofdtelefoon! Na veel frustraties met wel 10 verschillende oordopjes (die allemaal even waardeloos waren en binnen 5 à 10 minuten je oren uitzweten) geniet ik eindelijk ook tijdens inspanning van (vooral) metal, dat betreft dan meestal namen die onder fans gevestigd zijn maar onder een groter publiek volkomen obscuur (Cryptopsy, Leviathan, Behemoth, Enslaved, etcetera).

Verder deel ik jouw voorkeur voor stemmige (britse) rock (hoe is die laatste Elbow eigenlijk). Over stemmige britse rock gesproken, als je Oceansize niet kent, is hun derde CD ('Frames') zeker een aanrader! Ook bands als The Mars Volta, Arcade Fire, Porcupine Tree, Blackfield, Interpol etc. doen het hier erg goed en ik krijg het ook warm van postcore (Neurosis, Isis, Cult of Luna) drone (SUNN O))), Earth, Boris, etc.) en elektronische ambient (Autechre, Biosphere).
Muziek is voor mij een nog belangrijker hobby dan fietsen, ik ben een echte veelvraat en ik kan er niet over uitgepraat raken! ;) mijn mp3-speler gaat zeker mee op vakantie, vooral om 's avonds in de tent mijn shot te krijgen. Op de fiets overdag luister ik liever naar de stilte om me heen.

Groeten,

Maarten

B@se schreef:euhm

loodzware metal als Morbid Angel, Nile, Cannibal Corps ed. Ook een beetje minderzwaar metaal als Trash a-la sepultura of soms Type-o-negative. Obituary is zeker favoriet...

Dus voornamelijk Metal.

Bas
waarom verbaasd me dat niet

En hoe wordt de MP3 speler opgeladen of gaan er wereldradio's mee?
Ik weet niet eens wat een MP3 speler is..... Al 39 jaar wereldgefietst en alleen geluiden van de direkte omgeving gehoord. Ook goed voor de veiligheid anders hoor je een auto niet aankomen, en dan pats boem!

pleun schreef:En hoe wordt de MP3 speler opgeladen of gaan er wereldradio's mee?
Gewoon een oplader mee waarin je op de camping de AA en AAA batterijen van camera, gps en/of mp3 speler/radio kan opladen.
Zo'n mp3 speler is op een luidruchtige camping 's avonds/'s nachts wel handig. Of een FM radio om de lokale muziekzenders te beluisteren.

dit is pas echte fiets-muziek :)
de fiets-cd

Ik luister thuis het meest naar rock-achtige muziek van bijvoorbeeld r.e.m., metallica, toto, u2 enz.

Op fietsvakantie is elke gram die niet meegenomen is meegenomen, dus een mp3-speler gaat dan ook niet mee.
Wat ik wel altijd fijn vind is om na de fietsvakantie weer je eigen muziek te kunnen luisteren.
M. schreef: Verder deel ik jouw voorkeur voor stemmige (britse) rock (hoe is die laatste Elbow eigenlijk).
Maarten
De laatste Elbow kan je horen op http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/ 8)

BartDeB schreef:dit is pas echte fiets-muziek :)
verwijderd

B@se schreef:euhm

loodzware metal als Morbid Angel, Nile, Cannibal Corps ed. Ook een beetje minderzwaar metaal als Trash a-la sepultura of soms Type-o-negative. Obituary is zeker favoriet...

Dus voornamelijk Metal.

Bas
Hé Bas,

Gaat het ook harder met deze muziek?

iemand nog tips
skik - op fietse hoe kun je die nou vergeten :wink:
op hun site is ook te lezen dat ze het geinspireerd is op een 'fietsvakantie' die ze ooit gedaan hebben.
kathy melua - nine million bicycles
boudewijn de groot - jimmy
nazareth - my white bicycle

BartDeB schreef:
iemand nog tips
skik - op fietse hoe kun je die nou vergeten :wink:
op hun site is ook te lezen dat ze het geinspireerd is op een 'fietsvakantie' die ze ooit gedaan hebben.
kathy melua - nine million bicycles
boudewijn de groot - jimmy
nazareth - my white bicycle
Al die songs ken ik wel maar de meesten hadden geen directe mp3 link naar een site (om in de playlists op te nemen). En ik mag ze ook niet uploaden want dat is illegaal :wink: Skik staat wel vermeld bij de youtube clips 8)

Hmm, ik heb zo'n smartphone en dat is het enige digitale buiten mijn camera. Op mijn 4GB kaartje gaan verschillende dingen mee:
~ 4 animé films (meestal ghibli's maar er zijn ook nog wel andere parels)
~ 20 albums van verschillende artiesten: Acda & deMunnik, Admiral Freebee, Air, Arch Enemy, Audioslave, Basement Jaxx, Beach Boys, Beck, Black Eyed Peas, Bløf, Bob Marley, Bruce Springsteen, Chemical Brothers, Coco Rosie, Coldplay, Cranberries, Daft Punk, Deftones, Depeche Mode, Dr. Dre, Eels, Fun Lovin' Criminals, Gorillaz, Green Day, I am Kloot, Ilse de Lange, Jamiroquai, Kings Of Convenience, K's Choice, Live, Massive Attack, Metallica, Mogwai, Muse, Oasis, Placebo, Radiohead, soulfly, St Germain, Stereophonics, System of a down, The Police, The Smashing Pumpkins, The strokes, The Verve, Travis, U2, Undeclinable.. dat zijn wel de meeste gekozen artiesten, maar nog lang niet alles.
~ foto's van thuis, nederland, vrienden/familie, belangrijke documenten etc.. eventueel een woordenboekje.
~ en dan is er nog ruimte voor dagboeken/emails en snapshots met camera in mobiel

Maar dat is idd alleen voor in de tent... overdag geniet ik van de natuur, ook als ik alleen fiets.
Martin E. van Doornik schreef:Ik weet niet eens wat een MP3 speler is..... Al 39 jaar wereldgefietst en alleen geluiden van de direkte omgeving gehoord. Ook goed voor de veiligheid anders hoor je een auto niet aankomen, en dan pats boem!
Ben het helmaal met Martin eens, Leeftijd denk ik
Maar ik neem wel een mp3 speler mee voor s,avonds. Muziek: van klassiek tot rock
De fietsvakanties doe ik samen met mijn vrouw dus dan zoiezo niks in m,n oren.

Ik heb ooit s'nachts over de Veluwen gefietst met '10.000 days' van TOOL op m'n iPod - echt prachtig! Brok in m'n keel zo mooi!

wwwillem schreef:
B@se schreef:euhm

loodzware metal als Morbid Angel, Nile, Cannibal Corps ed. Ook een beetje minderzwaar metaal als Trash a-la sepultura of soms Type-o-negative. Obituary is zeker favoriet...

Dus voornamelijk Metal.

Bas
waarom verbaasd me dat niet
Geen idee :?: :roll: