Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk fietsslot is dit? - Forum Wereldfietser

Welk fietsslot is dit?

Kan iemand het fietsslot identificeren dat aan het eind van dit videofilmpje wordt getoond?

http://www.depers.nl/video/292623/Hoe-s ... fiets.html

Onmogelijk te bepalen want het is gewoon een stuk stalen ketting van een eurootje of wat de meter bij de ijzerboer....

Groetjes Astrid

Nâhh, ik denk dat Peter dat hele grote beugelslot aan het eind van het filmpje bedoeld.... Maar wat het precies is..... geen idee...

Gr
Eric

Ja, volgens mij wordt het beugelslot bedoeld op het eind.

Waarschijnlijk is het getoonde slot een slot van Abus.
Het is een reportage van de fietsersbond en zij hebben dat slot als 1 van de beste getest zie:
http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... emnumber=1

Ronald

Bij de fietsersbond zullen ze het antwoord wel weten...
De beste sloten staan op hun website.
Wat is een goed fietsslot? (dieven adviseren)

Ah! Dank.
Misschien toch maar eens eentje aanschaffen.

Laten we een beetje realistisch blijven. Natuurlijk kloppen de berichten over fietsendiefstal wel, en goede en minder goede sloten, maar als ik m'n Kogaatje op het AXA-slot in een winkelstraat zet, zonder verdere beveiliging zoals de kabel aan een paal (ook dat is een betrekkelijke beveiliging), istie gewoon weg.

Als ik om me heen kijk hoe mensen nonchalant hun fiets neer zetten, op slot natuurlijk, want dan is deze verzekerd, zonder ergens aan vast te maken, dan schreeuw je om problemen.
Belangrijker is hoe moeilijk/lastig maak je het een dief om met jouw fiets er van door te gaan. Hoe veel tijd is hij bezig om de fiets in z'n bezit te krijgen, al dan niet op slot.
Je kunt nog zo'n goed slot hebben!!! Laatst zag ik een goed beugelslot (ongeveer als boven) door frame en voorwiel. FF niet nagedacht en een gewillig prooi.

Mijn remedie > of een bewaakte stalling of ik blijf in de nabijheid van onze fiets(en). Jammer....maar dat is de realiteit van onze maatschappij.
Gelukkig zijn er ook middenstanders waar je de fiets even binnen mag zetten. :wink:

Het beste is inderdaad vastmaken aan een vast voorwerp zoals een verkeersbord.
En dan wel met het frame, en niet met een spaak :? (gelukkig niet mijn fiets)
Afbeelding

In Kopenhagen maakte ik mijn fiets een aantal dagen vast aan een bord waar op stond "Ikke cykle" ofzoiets, wat zoveel wil zeggen als "verboden fietsen te plaatsen" tot een taxichauffeur me er op wees dat dat niet mocht. Mijn Deens was niet zo goed op dat moment :?

Chris schreef:Bij de fietsersbond zullen ze het antwoord wel weten...
De beste sloten staan op hun website.
Wat is een goed fietsslot? (dieven adviseren)
eens,
1 Abus Steel-O-Chain 810 51,0 66 8,1 € 34,75
Te verkrijgen in 2 lengtes.
Er staat daar ergens nog een TNO rapport, deze is niet meer door te knippen met een normale beton knip tang.
Als je hem dan via het frame en voorwiel aan bijv een geschikte paal vast maakt... Op mijn werk red ik het helaas niet met 1 kabel, zelfs de lange is te kort, dus ik heb daar een vaste Abus Steel-O-Chain aan de paal gemaakt en daar weer mijn fiets aanvast, lussen dus....
Het "voorwiel alleen" wordt al jaren afgeraden....