Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederlanders zwaargewond na roof - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nederlanders zwaargewond na roof

Ontzettend triest verhaal. Ik kan niet oordelen of deze fiets-collega's onverstandig of onvoorzichtig zijn geweest. En ach waarschijnlijk zijn we dat allemaal wel eens geweest? In ieder geval dit verdient niemand, nooit en nergens maar dat spreekt voor zich.

Maar in alle discussie over de veiligheid van suburban Italië, wil ik jullie wijzen op onderstaand nieuwsbericht uit 2004. Is Nederland onveilig?

Eis vijftien jaar voor doodslaan fietstoerist

ROTTERDAM (ANP) - De man die juni vorig jaar een 73-jarige fietstoerist uit Oostenrijk met een hamer doodsloeg, hoorde maandag voor de rechtbank in Rotterdam vijftien jaar celstraf tegen zich eisen. De verdachte, de 35-jarige Roemeen G.I., heeft bekend dat hij de Oostenrijker langs het spoor tussen Maassluis en Hoek van Holland heeft gedood.

De twee fietsten al een tijdje met elkaar door het land en de Roemeen had het plan de bejaarde Oostenrijker te beroven. De buit, 75 euro, viel hem nogal tegen. ,,Als ik vooraf had geweten dat het zo weinig was, had ik het niet gedaan'', zei de verdachte tegen de psychiater die hem in het Pieter Baan Centrum (PBC) onderzocht.

De Oostenrijker had een mooie fiets, wat de Roemeen de indruk gaf dat er meer te halen viel. De twee mannen hadden elkaar ontmoet op een camping in Groningen. Toen beraamde I. al het plan om zijn oudere reisgenoot te beroven. De twee verloren elkaar daarna even uit het oog, maar troffen elkaar weer in Noord-Holland. Daarna reisden ze samen verder.

Op 29 juni vertrokken ze gezamenlijk van een camping in 's Gravenzande. Langs het spoor tussen Maassluis en Hoek van Holland sloeg de Roemeen de ander met een hamer dood. Hij fietste vervolgens naar België en Frankrijk en toen zijn fiets kapot ging, reisde hij per trein verder. De politie hield hem in Hongarije aan.

Volgens het PBC is de man verminderd toerekeningsvatbaar. Officier van justitie B. den Hartigh legde desondanks het advies om tbs te eisen naast zich neer. De Roemeen verblijft illegaal in Nederland en tbs is in de ogen van justitie alleen bedoeld voor mensen die kans hebben op terugkeer in de Nederlandse maatschappij.

Uitspraak 21 juni.



Kan mij niet herinneren dat er toen iets over op TV is geweest of dat onze politici hebben gereageerd of dat er iets is gezegd over criminele illegale Roemenen, zoals nu in Italië en Nederland.

Apart he?
Marieke

Martin E. van Doornik schreef: Het werkt niet, inloggen met password, flauwekul. Geen beeld dus.
Bij mij doet hij het ook zonder problemen

Martin E. van Doornik schreef:Een printscreen gemaakt en ziedaar! http://www.mijnalbum.nl/Album=X3NUIJEU
Dit log-in venster krijg ik *!#@grrr* :x .... steeds te zien als ik op het play-knopje druk onder het zwarte filmschermpje links.
Probeer het dan eens via deze http://novatv.nl

Het is verschrikkelijk wat deze mensen is overkomen.
Het is een waarschuwing voor ons allen.
Kijk goed uit waar je overnacht. Er kan altijd wel iets gebeuren maar let er op dat het risico zo klein mogelijk is,
Over een paar weken zijn vele van ons dit misschien vergeten.Helaas.
Probeer deze waarschuwing van mij toch maar goed te onthouden. Lees hem over een poosje nog maar eens een keer opnieuw.

Spinnetje schreef:

Kan mij niet herinneren dat er toen iets over op TV is geweest of dat onze politici hebben gereageerd of dat er iets is gezegd over criminele illegale Roemenen, zoals nu in Italië en Nederland.

Apart he?
Marieke
Onze politici weten gelukkig nog enigszinds hoe ons rechtssysteem werkt, gelukkig zou ik zeggen!

Ik begrijp dat de daders van het voorval in Rome niet vervolgd worden, maar uitgewezen....
Wim

Spinnetje schreef:http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t=vermoord

Weinig geschokte reactie toen...
Toen fietste ik lekker door Roemenië, heb daar ook wild gekampeerd en ben er niet eens beroofd laat staan vermoord. :)

Willem Jongman schreef:Ik begrijp dat de daders van het voorval in Rome niet vervolgd worden, maar uitgewezen....
Wim
Ja ik las vandaag in de krant het stukje en interpreteerde het ook op deze manier. In Italie is momenteel een hetze tegen oost-europese immigranten.
De extreem-rechtse regering zet nu al een maand het leger in om de omgeving van azc's in de gaten te houden.

Waar zijn ze toch mee bezig?

Dit voorval is voor een aantal politici olie op het vuur en iedereen duikelt weer over elkaar (only in itlaly).

Ja, ondanks de stoere taal heet dit toch gewoon "een vrije aftocht geven"? Daar komt nog bij dat het natuurlijk juist deze regering is die zo overduidelijk banden met de georganiseerde misdaad heeft dat Berlusconi voor zichzelf een speciale wet moest laten aannemen om hem van strafvervolging te vrijwaren.
Wim

Willem Jongman schreef:Ik begrijp dat de daders van het voorval in Rome niet vervolgd worden, maar uitgewezen....
Wim
Volgens de NRC worden ze voorwaardelijk uitgewezen, voor het geval de vervolging stuk loopt.

Martin E. van Doornik schreef:
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Het werkt niet, inloggen met password, flauwekul. Geen beeld dus.
Bij mij ging het perfect, niks inloggen; hij begint uit zichzelf af te spelen !!
Een printscreen gemaakt en ziedaar! http://www.mijnalbum.nl/Album=X3NUIJEU
Dit log-in venster krijg ik *!#@grrr* :x .... steeds te zien als ik op het play-knopje druk onder het zwarte filmschermpje links.
Bij mij werkt het ook.
Ik zie op je printscreen dat de player nog verbinding moet maken met de media. gewoon niets doe, niet op play drukken. Zodra de verbinding er is speelt ie uitzichzelf af.

Die voorwaardelijke uitzetting is inderdaad heel wat anders.
Wim

De tovenaar schreef:Toen fietste ik lekker door Roemenië, heb daar ook wild gekampeerd en ben er niet eens beroofd laat staan vermoord. :)
Bij Oost-Europeanen krijg ik de indruk dat je door de inheemse, Oost-Europese, bevolking vaak vriendelijker behandeld wordt dan hun geëmigreerde (illegale) landgenoten. Met klem zeg ik er bij dat er vaak een kleine groep rotzakken is die het voor de welwillenden verpest.

Spinnetje schreef:Kan mij niet herinneren dat er toen iets over op TV is geweest of dat onze politici hebben gereageerd of dat er iets is gezegd over criminele illegale Roemenen, zoals nu in Italië en Nederland.

Apart he?
Marieke
Ik wel; het heeft in de papieren media gestaan en dat er wel of geen ophef over is ontstaan, hangt ook veel van de journalisten af. Zij bepalen of ze erover willen schrijven en het willen opblazen of niet. :cry:

Willem Jongman schreef:Ja, ondanks de stoere taal heet dit toch gewoon "een vrije aftocht geven"? Daar komt nog bij dat het natuurlijk juist deze regering is die zo overduidelijk banden met de georganiseerde misdaad heeft dat Berlusconi voor zichzelf een speciale wet moest laten aannemen om hem van strafvervolging te vrijwaren.
Wim
Het is niet verstandig om alles wat het journauille schrijft te geloven. Er wordt een hoop journalistiek gefantaseerd. Bij de politiek heet dat propaganda.

eindgebruiker schreef:Een paar dingen vallen me op in het hele verhaal:

- Twee Roemenen ritsen midden in de nacht de tent open en eisen geld. Die vent gaat zich heftig verzetten. Gesteld dat zijn vrouw niet mee doet is het twee tegen een. Volgens mij maakt ie daar een beoordelingsfout.

- Even vanuit de Roemenen gedacht: ze bestelen en randen een stel aan terwijl ze later eenvoudig als dader aangewezen kunnen worden. Waarom doen ze dat? Wilden ze alleen maar stelen, en slaan ze door nadat die man zich verzet? Kunnen ze je achteraf wat maken als je alleen maar geld steelt?

- En weer even terug naar het begin: stel je komt een paar locals tegen, die je een plek aanwijzen waar je kunt overnachten. Hoe groot schat je de kans in, en op basis waarvan, dat ze later zo tegen je tekeer gaan? Ik bedoel: ik heb wel eens bij een stel Mexicanen in de caravan overnacht.
De journaliseten weten ook niet alles, maar fantaseren er soms wel behoorlijk op los. De werkelijkheid is vaak wel bij de politie bekend.

Wilco schreef:
Mitch schreef:Ik kan alleen maar mijn medeleven betuigen aan het echtpaar, verschrikkelijk als dit je moet overkomen.
Ookal weten mensen hier blijkbaar hoe je dit "perfect" kunt voorkomen, het echtpaar is daar niet mee geholpen.
Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die (denken) dit soort zaken perfect weten te voorkomen. Iedereen weet dat er risico's zitten aan wild kamperen, net zoals je ook risico loopt als je een reguliere camping kiest, een hoteletje, of bij particulieren wordt uitgenodigd. De mate waarin je risico loopt is altijd lastig in te schatten en blijft een kwestie van statistiek.

Hooguit dat je achteraf kunt vast stellen dat andere keuzes misschien beter geweest waren. Maar dat is natuurlijk wel achteraf en op basis van informatie die de getroffen fietsers mogelijk niet hadden. Alle strategieen die langs gekomen zijn om veilig te kunnen kamperen hebben in mijn perceptie hun eigen voor en nadelen.

mvg
Wilco
De statistieken geven aan dat er het komende jaar ongeveer ... mensen vermoord worden. Dat was de voorgaande 30 jaar ook al het geval. De kans dat je op een wildkampeerplek in een onbekende omgeving nabij een wereldstad beroofd c.q. mishandeld kunt worden is statistisch gezien ontelbaar veel groter dan dat je op een municipal met een campingbeheerder hetzelfde overkomt. Statistiek of niet; het is een voorspelbaar gegeven.

Zelfs in het rustige Drenthe worden er geregeld mensen ontvoerd, verkracht en vermoord. Misschien handig voor wie (klandestien) wild wil kamperen in ons land: http://www.misdaadkaart.nl/ 8)

De tovenaar schreef:Zelfs in het rustige Drenthe worden er geregeld mensen ontvoerd, verkracht en vermoord. Misschien handig voor wie (klandestien) wild wil kamperen in ons land: http://www.misdaadkaart.nl/ 8)
Ik zie op dat kaartje bij verschillende misdrijven geen enkele keer, Drenthe staan. Dus wees voorzichtig met je uitspraken.

Nu ik zie dat je nickname Tovenaar is heb ik het door :D