Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Finnair - Forum Wereldfietser

Finnair

Gevlogen traject: Amsterdam - Helsinki - Rovaniemi
Datum: mei 2009
Vervoerstarief fiets: €40 (afgerekend op Schiphol)
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: scherpe delen afdekken, trappers eraf, stuur draaien en banden bijna leeg
Fiets tevoren aangemeld?: ja, bij boeking via internet
Ervaringen: Goed, had fiets verpakt in karton en bubble plastic, ketting eraf, derailleur omhoog gevouwen en vastgezet en fiets was nog verrijdbaar.
Inmiddels kost het meenemen van een fiets 60,- per vlucht.

Verder werd ons meegedeeld dat de lege fles van een benzinebrander mee mag mits deze spiksplinternieuw is en in originele verpakking wordt vervoerd. Ik had sowieso een nieuwe nodig, geen probleem, maar ze worden zonder verpakking verkocht en bij de terugreis is de fles natuurlijk niet nieuw meer. Ik ben benieuwd hoe strikt ze zijn.
Geef de fles een andere kleur, maak er een drinkfles van.
Per 1 september verruimt Finnair het kilo's aan vrij in te checken bagage van 20 naar 23. Zie voor meer informatie over de regels : www.finnair.com
Met die nieuwe regeling zou mijn fiets ook meekunnen met het 1piece-concept. Gezien ik erg weinig bagage mee neem - al mijn kleding gaat al mee de cabine bv) kan ik het onder 23kg houden hoewel mijn fiets op zich al 17kg weegt. En met mijn voorwiel er uit te halen is ie ook korter dan de vereiste 158cm. Ik plan mijn fiets in te pakken met noppenfolie (airbubbles) wat ook al niets weegt.

Kreeg zonet nog niemand aan de telefoon bij Finnair, maar ga later deze week nog eens proberen. Hij zou mee moeten naar Bali. Dus van Brussel->Helsinki->Singapore->Denpasar. En terug natuurlijk.

Kan iemand mij bevestigen of dit inderdaad zo is? Ook al staat er dat er een vaste toeslag is voor fietsen, denk ik dat ik ook binnen de regels pas van het one piece-concept.
Malle T schreef:........korter dan de vereiste 158cm.
De 158 cm is geen lengtemaat, maar de lengte + de breedte + de hoogte. Alleen met een haakse slijper krijg je je fiets binnen die maat verpakt.

Gerd
Malle T schreef:Hij zou mee moeten naar Bali. Dus van Brussel->Helsinki->Singapore->Denpasar. En terug natuurlijk.
Vlieg je wel het hele traject met Finnair?. De Finnair-regels gelden niet als je een gedeelte van het traject met een andere maatschappij vliegt.

Gerd