Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aer Lingus Amsterdam -Ierland - Forum Wereldfietser

Aer Lingus Amsterdam -Ierland

Gevlogen traject: Amsterdam - Ierland en vice versa
Datum: mei 2010
Vervoerstarief fiets: € 40 per enkele reis
Vereiste toegepaste verpakkingswijze fiets: ingepakt in noppenfolie, de wielen met karton, vervolgens fietshoes eromheen
Fiets tevoren aangemeld?: ja, per internet, betalen kon alleen ter plaatse.
Ervaringen: eerste inchecken, vervolgens bagage inchecken incl. fiets. 1tas gratis mee als handbagage, 1 tas inchecken voor 15 euro enkele reis. Bagage inchecken was geen probleem, alleen de fiets kon op enig moment na een telefoontje en 2 balies op een kar gezet worden. Bij de terugreis vanaf Dublin werd de fiets bij het inchecken afgehaald door een vliegveldemployee. Hier moest bij de incheckbalie op gewacht worden. Inchecken van een fiets kostte extra tijd, dus tijdig inchecken is van extra belang. Heenweg totaal geen beschadiging, terug weg een klein stukje lak van de liggende achtervork, de fiets had ik miniem ingepakt itt de heenreis. De busreis zal ik onder het kopje bus en fiets weergeven.

gr Walter
Gevlogen traject: Amsterdam - Cork en Dublin - Amsterdam
Datum: september 2011
Vervoerstarief fiets: € 40 per enkele reis
Vereiste toegepaste verpakkingswijze fiets: ingepakt in fietshoes, frame met isolatiebuizen
Fiets tevoren aangemeld?: ja, per internet, betalen kan alleen op het vliegveld.
Ervaringen: inchecken gaat via KLM balie, die doen moeilijk over een doos.
Na gezegd te hebben dat het ook met fietshoes kan, wordt telefonisch geinformeerd en mag de fiets wel degelijk met plastic zak mee. Gewicht is bij Aer Lingus (i.t.t. KLM) geen probleem, toch wordt de fiets ook gewogen.

In Dublin ging het veel plezieriger. Ieren zijn fieters gewend. Heenweg was achterlamp beschadigd, terug geen problemen.
Gevlogen traject: Amsterdam - Ierland (enkele reis)
Datum: augustus 2012
Vervoerstarief fiets: € 40 per enkele reis
Vereiste toegepaste verpakkingswijze fiets: Een fietshoes was voldoende. Ik heb de fiets ook nog extra ingepakt met 2 rollen vershoudfolie
Fiets tevoren aangemeld?: ja, per telefoon. Volgens de website moest ik dit telefonisch regelen. Kreeg een mail ter bevestiging. Betaling moest via de 'overbagage balie' bij KLM.
Ervaringen: Aer Lingus ging allemaal prima. Totdat ik bij de incheckbalie was bij KLM (balie 16). Daar deden ze moeilijk omdat de fiets in een fietshoes was en niet in een doos. Na wat bellen en overleg mocht het toch, omdat het toegestaan is door Aer Lingus. Vervolgens betaald bij de KLM-balie en de fiets ernaast afgegeven bij bijzondere bagage, ook van KLM.
Tip: Om gezeur van KLM te voorkomen, is het misschien makkelijk om ter plekke een fietsdoos te kopen van KLM (verkopen ze bij de bijzondere bagage afdeling), kost €20. Niet super duur en KLM is dan ook gelukkig. Máár nadeel is, dat ze misschien wat ruwer met de fiets om zullen gaan.
Kay schreef:Gevlogen traject: Amsterdam - Ierland (enkele reis)
Datum: augustus 2012
Vervoerstarief fiets: € 40 per enkele reis
Vereiste toegepaste verpakkingswijze fiets: Een fietshoes was voldoende. Ik heb de fiets ook nog extra ingepakt met 2 rollen vershoudfolie
Fiets tevoren aangemeld?: ja, per telefoon. Volgens de website moest ik dit telefonisch regelen. Kreeg een mail ter bevestiging. Betaling moest via de 'overbagage balie' bij KLM.
Ervaringen: Aer Lingus ging allemaal prima. Totdat ik bij de incheckbalie was bij KLM (balie 16). Daar deden ze moeilijk omdat de fiets in een fietshoes was en niet in een doos. Na wat bellen en overleg mocht het toch, omdat het toegestaan is door Aer Lingus. Vervolgens betaald bij de KLM-balie en de fiets ernaast afgegeven bij bijzondere bagage, ook van KLM.
Tip: Om gezeur van KLM te voorkomen, is het misschien makkelijk om ter plekke een fietsdoos te kopen van KLM (verkopen ze bij de bijzondere bagage afdeling), kost €20. Niet super duur en KLM is dan ook gelukkig. Máár nadeel is, dat ze misschien wat ruwer met de fiets om zullen gaan.
Tip: laat altijd door de maatschappij vastleggen wat hun voorwaarden zijn voor fietsvervoer. Bij voorkeur in het Engels, zodat je er ook mee kunt wapperen als de incheckdame op een buitenlandse luchthaven lastig denkt te doen.
De dames van de KLM zijn goed gedrild om fietsers het leven zuur te maken. ik had een vergelijkbaar incident, dus gewoon volharden en laten bellen naar Aer Lingus. De website is ook niet helemaal duidelijk want die spreekt over een gesloten zak, waar de fiets pyjama eigenlijk niet aan voldoet.
luddo schreef:De dames van de KLM zijn goed gedrild om fietsers het leven zuur te maken. ik had een vergelijkbaar incident, dus gewoon volharden en laten bellen naar Aer Lingus. De website is ook niet helemaal duidelijk want die spreekt over een gesloten zak, waar de fiets pyjama eigenlijk niet aan voldoet.

Je kunt ook twee VK-hoezen gebruiken over elkaar. Een doe je met de oogjes naar boven en de andere met de oogjes onder. Het geheel is dan een gesloten verpakking.