Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Air Baltic - Forum Wereldfietser

Air Baltic

Gevlogen traject: Tampere - Riga & Riga - Amsterdam
Datum: juli 2010
Vervoerstarief fiets: € 30 per fiets (enkele reis, beide vluchten gelden samen als één enkele reis)
Vereiste verpakkingswijze fiets: pedalen demonteren, stuur kwartslag draaien
Toegepaste verpakkingswijze fiets: zie vereiste verpakkingswijze + alle kwetsbare onderdelen en framebuizen ingepakt met folie (zoals gebruikt onder laminaatvloeren)
Fiets tevoren aangemeld?: ja, tijdens online boeken van vliegtickets
Ervaringen:
- Tampere heeft een klein en uitermate relaxt vliegveld (vijf vertrekkende vliegtuigen per dag), de dame achter de incheckbalie nam persoonlijk de fietsen in ontvangst, of en hoe de fietsen door een bagage-scanner zijn gegaan is mij onbekend
- Bij overstap in Riga werden de fietsen en overige bagage door vliegmaatschappij naar volgende vliegtuig vervoerd
- Bij aankomst: ruim één uur wachten bij de odd sized luggage band op Schiphol, kleine 'deuk' in achterdrager (1x) + kleine kras op frame (beide fietsen)
hoi Liz,

Zou je nog een keer met Air Baltic vliegen?
Wij zitten te denken aan Amsterdam-Baku en terug Tbilisi-Amsterdam.
Air Baltic heeft via Riga erg concurende prijzen.


John.
johntelleman schreef:Zou je nog een keer met Air Baltic vliegen?

John.
John,

Ik zou zo weer met Air Baltic vliegen, Air Baltic lijkt me een alleszins behoorlijke maatschappij, voor zover ik dat - op het oog - kan beoordelen.

maar er is voor mij geen enkele reden om niet ook met British Airways, Cambodia Angkor Air, Cathay Pacific, Indochina Airlines, Jetstar Pacific, KLM, Malaysia Airlines, Meridiana, Singapore Airlines, Transavia, Vietnam Airlines of Vueling te vliegen.
Ik ben nog nooit uit een vliegtuig gestapt, waarna ik dacht: deze (maatschappij) nooit weer.
Wij zijn afgelopen juli ook met Air baltic op Riga gevlogen (incl fiets), zou het zo weer doen!
(liefst morgen weer)

Prima gegaan!
Past Air Baltic prijs trucjes toe?

Wij hebben online een ticket naar Tbilisi, Georgië geboekt. Op het betaalmoment, gaf het systeem aan dat er net een prijswijziging was doorgevoerd. De tickets waren met 20 euro p.p. omhoog gegaan. We vonden dat wel erg toevallig maar gingen wel over tot de aankoop. Waarschijnlijk hadden we de aankoop net gedaan op de dag en tijdstip dat de ticketprijs omhoog ging. Omdat we het toch niet helemaal vertrouwde hebben we de prijs in de gaten gehouden. En na twee weken was die nog niet versprongen. Daarop net gedaan of we een boeking wilde maken en.....jawel hoor. Net voor het betalen weer de melding dat de pijs veranderd was. Weer met 20 euro p.p. omhoog. :!: En toch nog steeds maar een stoel voor die prijs.

Wij hebben sterk het vermoeden dat Air Baltic trucjes rondom de prijs toepast. What you see is what you get with 20 euro's more :wink: Ze zijn wel scherp met de prijzen/vliegtijden en je kan bovendien heel makkelijk online je fiets meeboeken. Maar het voelt wel een beetje alsof je belazerd wordt. Hopelijk zijn er geen andere verrassingen tijdens de vlucht.
Ik overweeg dit jaar met Air Baltic van Riga naar Amsterdam te vliegen.

Heeft er iemand onlangs nog met Air Baltic gevlogen?

Zo ja, hoe waren de ervaringen? Hoe had je de fiets verpakt?