Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets inpakken op luchthaven - Forum Wereldfietser

Fiets inpakken op luchthaven

Hallo,

deze week van Brussel Zaventem naar Barcelona en terug gevlogen,
op beide luchthavens hebben we een inpaktechniek gezien voor koffers, ze zetten je koffers op een soort rol en wikkelen die koffer in met doorzichtige plastic folie,

we zijn aan de persoon die het doet gaan vragen of het ook mogelijk is om fietsen op die manier te verpakken en hij antwoordde dat dat geen enkel probleem is en zeker mogelijk is, prijs in Brussel zou 5 euro zijn,

heeft iemand hier al ervaring mee, want deze optie zou toch veel gedoe oplossen?

Frank en Diane
Zo'n seal and go-apparaat staat op veel luchthavens. Beschermt koffers tegen krasschade, maar zal fietsen waarschijnlijk weinig bescherming bieden tegen ruwe behandeling en foutief laden.
Heb dat al een paar keer laten doen o/a in Manila, ga naar een markt en vraag wat oude kartonnen dozen, maak ze plat, rol ze op, een rol tape erbij en fiets naar de luchthaven waar de seal jongens er een prachtig pakket van maken voor een paar euro :D
In Vilnius heb ik het ook gezien.
Kostte iets meer dan € 5,-- geloof ik.

Maar toen de fiets was ingepakt, zonder karton overigens, wilden ze de fiets gewoon aan de had meenemen. Maar ja de wielen waren ook ingeseald.

Redelijk leuk dus.

Peter
Toen we naar Ierland vlogen moesten onze fietsen op Zaventem ook ingepakt worden - alhoewel ze bij Airlingus ons verzekerd hadden dat deze zonder verpakking meekonden - dus op Zaventem met zo'n machine onze fietsen laten
"plastificeren" zeg maar.
Pedalen moesten eraf of naar binnen, banden laten leeglopen (altijd trouwens)
zadel naar beneden en stuur i.d. richting v.d. fiets.
Prijskaartje !!!!! 25 € per fiets !!!! maar wat doe je ? betalen of fiets blijft thuis !
In Ierland aangekomen, klacht neergelegd bij Airlingus en hun antwoord was:
"Sorry, in België halen ze het geld uit jullie zakken"
Terugreis Ierland/België met Airlingus,
fietsen NIET verpakt, gewoon los mee op het vliegtuig en schadeloos aangekomen.
salmorejo schreef:Toen we naar Ierland vlogen moesten onze fietsen op Zaventem ook ingepakt worden - alhoewel ze bij Airlingus ons verzekerd hadden dat deze zonder verpakking meekonden - dus op Zaventem met zo'n machine onze fietsen laten
"plastificeren" zeg maar.
Pedalen moesten eraf of naar binnen, banden laten leeglopen (altijd trouwens)
zadel naar beneden en stuur i.d. richting v.d. fiets.
Prijskaartje !!!!! 25 € per fiets !!!! maar wat doe je ? betalen of fiets blijft thuis !
In Ierland aangekomen, klacht neergelegd bij Airlingus en hun antwoord was:
"Sorry, in België halen ze het geld uit jullie zakken"
Terugreis Ierland/België met Airlingus,
fietsen NIET verpakt, gewoon los mee op het vliegtuig en schadeloos aangekomen.
Laat uitspraken van een maatschapppij altijd vastleggen. Het incheckpersoneel is vaak niet in dienst van de airline maar van een afhandelaar. Zij zijn vaak niet op de hoogte van de verschillende regels van de diverse airlines die zij afhandelen.
Petervd schreef:Heb dat al een paar keer laten doen o/a in Manila, ga naar een markt en vraag wat oude kartonnen dozen, maak ze plat, rol ze op, een rol tape erbij en fiets naar de luchthaven waar de seal jongens er een prachtig pakket van maken voor een paar euro :D
Tja, en dat soort dingen wil ik dus niet als ik op reis ben. En bijna niemand lijkt me.
Meestal heb je niet al te veel tijd en ga dan maar eens op zoek naar enorme kartonnen dozen en tape. Stress, karton is onvindbaar, geen markt, winkels zijn gesloten, het regent net 2 dagen achtereen, etc etc. Dan nog meezeulen naar de luchthaven en dan als een doe-het-zelver aan de slag, nee dank je wel.

Behalve op Schiphol ben ik nog nergens anders fietsverpakking (fietsdozen) tegengekomen. Ik ben voor Europese regelgeving dat luchtvaartmaatschappijen verplicht het eenvoudig te maken om fietsen mee te nemen. Dus gewoon met de fiets naar de luchthaven en zo afgeven samen met de andere bagage. Niks knutselen aan de fiets of zelfs het belachelijke banden laten leeglopen. De luchtvaartmaatschappij moet zorgen voor goede stallingen in het vliegtuig. In treinen is dit al redelijk geregeld, maar als je met het vliegtuig wil reizen moet je eerst in het afval naar gebruikt karton zoeken.
Ja hoor mensen het is bijna zover: onze fietsen en bagage staan al klaar voor vertrek. Over ruim een week vliegen mijn vriendin en ik naar Kameroen voor een trip van drie maanden in West Afrika. Nu heb ik alleen een praktische vraag. We rijden met onze eigen auto naar Schiphol om onze spullen daar te droppen, alleen zoeken we nog een stalling voor onze auto in de regio Schiphol. Ik heb al op Parkeren Schiphol gekeken, maar ik vroeg me af of er nog voordeliger opties zijn om onze auto 3 maanden te stallen? Alvast bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groet,

Nick van Roekel.
Hallo,

Ik heb vorig jaar voor het eerst de fiets meegenomen in het vliegtuig. De fietsenzaak om de hoek had nog een doos en op de site van de Vakantiefietser stonden een hoop tips om de fiets goed in de doos te doen. Het eerste hotel in Thailand heeft de dozen toen voor ons bewaard.

mvg
nroekel schreef:Ja hoor mensen het is bijna zover: onze fietsen en bagage staan al klaar voor vertrek. Over ruim een week vliegen mijn vriendin en ik naar Kameroen voor een trip van drie maanden in West Afrika. Nu heb ik alleen een praktische vraag. We rijden met onze eigen auto naar Schiphol om onze spullen daar te droppen, alleen zoeken we nog een stalling voor onze auto in de regio Schiphol. Ik heb al op Parkeren Schiphol gekeken, maar ik vroeg me af of er nog voordeliger opties zijn om onze auto 3 maanden te stallen? Alvast bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groet,

Nick van Roekel.
Een vriend, familie etc.vragen jullie te brengen? 3 maanden stallen wordt altijd duur
Zo kan het ook....
[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/2943790[/wfvimeo]
nroekel schreef:We rijden met onze eigen auto naar Schiphol om onze spullen daar te droppen, alleen zoeken we nog een stalling voor onze auto in de regio Schiphol. Ik heb al op Parkeren Schiphol gekeken, maar ik vroeg me af of er nog voordeliger opties zijn om onze auto 3 maanden te stallen? Alvast bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groet,

Nick van Roekel.
Je kan natuurlijk ook de fietsen en bagage eerder naar Schiphol brengen en in het depot stallen. Kost je 7 euro per 24 uur, per item. En dan met de trein op de dag van vertrek. Lijkt me flink voordeliger. Anders zijn er nog voldoende parkeer-aanbieders buiten Schiphol met haal en breng service. Zie b.v sunparking

Veel plezier in Afrika !!
@NRoekel, Weet niet waar je woont maar je kunt ook via Zaventem vliegen? Zijn de tickets al geboekt etc? Volgens mij is vliegen vanaf Brussel wel goedkoper dan vanaf Schiphol
Zie anders http://www.brusselsairport.be/nl/ en voor parking http://www.parkingzaventem.net/

Ga je toch via Schiphol, zie dan: http://www.parkerenschipholvergelijker. ... rgelijken/ en check de haal en breng wat ook @RobB aangaf

Succes en natuurlijk heel veel plezier!