Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdoos te koop in Eindhoven? - Forum Wereldfietser

Fietsdoos te koop in Eindhoven?

A.s. dinsdag 29 november vlieg ik om 15.00 uur met Transavia vanaf Eindhoven naar Malaga. Ik heb al betaald voor mijn fiets. Weet iemand of ik Eindhoven een fietsdoos kan kopen?
Een fietsdoos meenemen in de trein en verder vervoer is niet te doen.
Een fietshoes zou ook kunnen, maar ik weet niet of die bij mij in de buurt te koop is. Ik woon in Zeist. Heeft Halfords of Profile iets?
Of kan ik gewoon bij de bouwmarkt iets komen. Als het frame maar enigszins beschermd is tegen lakschade en uiteraard dan bubbeltjesplastic om de derailleur.
Graag jullie tips. Ik heb overigens zeer veel ervaring met het verpakken van mijn fiets, maar deze keer vroeg ik me af wat het handigste is.
Ik heb ook een fietstas, maar het is ongeveer een uur werk om het demonteren en ook de bagagedragers, derrailleur moeten er dan vanaf.
Ik heb er dan ook wel 20 euro voor over als ik gewoon een doos op Eindhoven Airport kan kopen. Scheelt me een hoop gedoe en ik dan de doos weer op slaan daar in een hostel weet ik al voor de terugvlucht.
Dank,
Rutger
Op vliegveld in Eindhoven kan je geen doos kopen. Een fietshoes kan je voor 20 euro bij de Halfords kopen.

Bij Ryanair (naar Noorwegen, juni 2010) en Transavia (naar Malaga, sept 2010), beide vanaf Eindhoven, beide keren slechts de kwetsbare delen van de fiets (stuur, zadel en derailleur (eraf, en ook ketting eraf) met wat karton en bubbeltjesplastic ingepakt. Geen probleem gehad, zowel niet met het personeel op de luchthaven, als met schade aan de fiets.

Keuze aan jou dus...
Succes ermee.
Dank je Anneke voor de informatie.
De laatste keren laminaatfolie gebruikt voor inpakken van de fiets. Het is dun schuimachtig materiaal. In repen gesneden is het makkelijk om het frame te wikkelen om tegen lakschade te beschermen. Verkrijgbaar bij bouwmarkten, ook in Malaga.
gewoon even langs de plaatselijke fietsenzaak en vragen om een oude doos. willen graag af van het oude karton dus in de meeste gevallen krijg je er zo een mee.
Ja, en dan met die doos nog 8 kilometer fietsend naar het vliegveld ;-)

In de regel pak ik de fiets wel thuis al in en regel dan vervoer naar schiphol/eindhoven. Wel zo safe om de fiets goed in te pakken met piepschuim vulling in de doos en voldoende tape erom. Niet inpakken op de heenreis geeft veel kans op schade!

Bert V
Ik heb bij Halfords vandaag voor 20 euro fietspyama gekocht. Kan in een keer over de fiets heen zo vermeldt de verpakking. Nog niet in praktijk getest. Ik fiets morgen dus vanaf station Eindhoven naar het vliegveld en neem de tijd voor verpakken. Mijn ervaring is dat het altijd goed komt. :D Ik hoef pas om 3 uur 's middags te vliegen. In Malaga is er al taxi geregeld.
Rutger
Hallo Rutger,

veel plezier en mooi weer gewenst daar.....
voorspellingen zien er goed uit

Bert V