Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets mee met Iberia - Forum Wereldfietser

fiets mee met Iberia

Op de site van Iberia staat een tarief van 75 euro per vlucht voor het meenemen van een fiets. Nu wil ik naar Bogota vliegen, dan vlieg ik via Madrid. Betaal ik dan 75 naar Madrid, 75 naar Bogota? Of 75 euro totaal voor AMS-Bogota?

In de voorwaarden van Iberia kan ik geen duidelijk antwoord vinden. Ook hier op het forum vind ik geen eenduidig antwoord.

Wie weet het antwoord?
Bel Iberia 0900 777 7717
Bellen kan geen kwaad, maar het zou me verbazen als je twee keer moet betalen. Als het tenminste één boeking is en niet twee verschillende.
In 2008 reisde ik van Mendoza naar Amsterdam via Santiago de Chile en Madrid en betaalde ook maar één keer voor de fiets. En dat terwijl het eerste deel werd uitgevoerd door LAN.
Jan Eleveld schreef:Bellen kan geen kwaad, maar het zou me verbazen als je twee keer moet betalen. Als het tenminste één boeking is en niet twee verschillende.
In 2008 reisde ik van Mendoza naar Amsterdam via Santiago de Chile en Madrid en betaalde ook maar één keer voor de fiets. En dat terwijl het eerste deel werd uitgevoerd door LAN.
Bij Vueling (voor 40% eigendom van Iberia) geldt die regel van twee keer betalen bij een overstap wel. Ook al wordt de bagage doorgelabeld. Is wel een low cost airline, maar bij de gewone maatschappijen weet je het ook maar nooit zeker. Luchtvaartmaatschappijen veranderen regelmatig hun regels, dus kan een telefoontje voor alle zekerheid geen kwaad.
Zeker weten en je fiets mee nemen gaan vaak erg moeilijk samen, ik ga eens bellen.
Ik heb even gebeld, de 75 euro is voor de gehele vlucht. De vlucht wordt volledig door Iberia uitgevoerd, dus dat is geen probleem.

Als Vueling echter een deel van de route op zich zou nemen. Zou het volgens de mevrouw van Iberia kunnen dat Vueling alsnog een toeslag voor de fiets wil zien. Dus ook Bert zat in de goede richting;-).
berger schreef:Ik heb even gebeld, de 75 euro is voor de gehele vlucht. De vlucht wordt volledig door Iberia uitgevoerd, dus dat is geen probleem.

Als Vueling echter een deel van de route op zich zou nemen. Zou het volgens de mevrouw van Iberia kunnen dat Vueling alsnog een toeslag voor de fiets wil zien. Dus ook Bert zat in de goede richting;-).
Let dus goed op: Je kunt bij Iberia dagelijks voor vier vluchten tussen Amsterdam en Madrid boeken, maar twee van die vluchten worden uitgevoerd door Iberia zelf. De vluchten van Amsterdam van 7:40 en 19:10.
De vluchten van 12:15 en 15:30 worden uitgevoerd door Vueling.
Iberia wil meer activiteiten gaan afstoten naar een nieuwe dochtermaartschappij Iberia Express. Piloten van Iberia zijn nu regelmatig in staking tegen deze ontwikkeling.
Toen ik met Iberia vloog en mijn fiets meehad als baggage vroegen ze bij het inchecken om een creditcard om de 75 euro te betalen. Toen ik zei dat ik geen creditcard bij me had keken ze me boos aan maar de fiets mocht wel gratis mee! Misschien het proberen waard?