Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw: Met Vueling van Groningen naar Barcelona - Forum Wereldfietser

Nieuw: Met Vueling van Groningen naar Barcelona

Voor onze noordelingen:


PERSBERICHT

Vliegen vanaf Eelde naar Barcelona


Vanaf 28 april dit jaar kan er vanaf Groningen Airport Eelde ook rechtstreeks gevlogen worden naar Barcelona. Prijsvechter Vueling vliegt twee keer per week, op dinsdag en op zaterdag, naar de Spaanse kuststad.

De nieuwe bestemming is geschikt voor zakelijke reizigers, liefhebbers van city trips en voor mensen die willen genieten van een strandvakantie aan de Costa Brava. Vueling vliegt vanaf Eelde naar El Prat Airport in Barcelona. Dit is de internationale luchthaven in Barcelona, gelegen aan de rand van de stad, met snelle verbindingen naar de binnenstad.


Vueling wordt in Barcelona afgehandeld op de nieuwe terminal tussen de startbanen en de zee. Er gaat een pendelbus maar de oude teminal, maar daarin mogen géén fietsen mee. Langs het grootste deel van deze route loopt een rood fietspad.

Voor je fiets betaal je 40 Euro per enkele reis. Je mag 10 kilo aan handbagage meenemen. Voor in te checken bagage betaal je per stuk. Doe dus je fietstassen en je tent in een Turkentas.
Dank je. Dit zorgde gelijk voor grote opwinding bij het eten.
Wim
Dat biedt nieuwe perspectieven voor het rondje Groningen :lol:
Reinder schreef:Dat biedt nieuwe perspectieven voor het rondje Groningen :lol:
Wel oppassen: heb gehoord dat criminele zakkenrollers in Barcelona de ergste zijn van heel Europa.
Goed nieuws inderdaad, ook al ben ik niet zo'n vlieger.

Was Barcelona trouwens de luchthaven waar je op de terugweg dan gezeik krijgt omdat het scanapparaat daar te klein is?
Pedalero schreef:Goed nieuws inderdaad, ook al ben ik niet zo'n vlieger.

Was Barcelona trouwens de luchthaven waar je op de terugweg dan gezeik krijgt omdat het scanapparaat daar te klein is?
Dat was Malaga. :twisted: :twisted:
Martin E. van Doornik schreef: Wel oppassen: heb gehoord dat criminele zakkenrollers in Barcelona de ergste zijn van heel Europa.
Dat zou best kunnen, is de enigste plaats waar ik bijna gerold was door een z.g. bloemenverkoopster :wink:
Rutger schreef:
Pedalero schreef:Goed nieuws inderdaad, ook al ben ik niet zo'n vlieger.

Was Barcelona trouwens de luchthaven waar je op de terugweg dan gezeik krijgt omdat het scanapparaat daar te klein is?
Dat was Malaga. :twisted: :twisted:
De scanners in Barcelona zijn ruim genoeg.
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Wel oppassen: heb gehoord dat criminele zakkenrollers in Barcelona de ergste zijn van heel Europa.
Dat zou best kunnen, is de enigste plaats waar ik bijna gerold was door een z.g. bloemenverkoopster :wink:
Wat had jij met die bloemenverkoopster? Ik heb ze nog nooit op een van de vele fietspaden van Barcelona gezien.

Overigens is het Verkeerbureau van Catalonie met diverse partners op de Fiets en wandelbeurs met informatie over fietsen
Martin E. van Doornik schreef:
Reinder schreef:Dat biedt nieuwe perspectieven voor het rondje Groningen :lol:
Wel oppassen: heb gehoord dat criminele zakkenrollers in Barcelona de ergste zijn van heel Europa.
Roemenen op dienstreis? :wink: