Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets mee met US airways - Forum Wereldfietser

fiets mee met US airways

ik wil mijn fiets meenemen met een vlucht van US airways. nu staat er op de site (en in de automatisch email die ik terug krijg op mijn vraag) dat de fiets gratis (mits totale bagage onder 23 kg) mee kan, zolang de afmetingen van de fiets (l+b+h) kleiner zijn dan 157 cm. Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen, maar een normale fiets heeft nooit alle afmetingen bij elkaar opgeteld dit formaat.

Na even google-en vind ik ook geen antwoord op mijn vraag, en op deze site alleen een antwoord uit 2004. Ik denk dat het tegenwoordig anders is...

Heeft iemand recente ervaring met het meenemen van een fiets met US airways? Zo ja, wat waren de kosten, hoe is de fiets ingepakt/meegenomen en wat was de ervaring (beschadiging oid)?

Lieke
http://www.usairways.com/en-US/travelto ... items.html

Stukje naar beneden scrollen en daar staan de voorwaarden voor een fiets.
Dit staat er:

Bicycles
Bicycles will be accepted as checked baggage for a charge of $200 per direction, if over 62 in/157 cm in total dimensions (total dimensions are length + width + height). If the bicycle is under 62 in/157 cm in total dimensions, it will count as a first or second checked bag. One item of bicycle equipment is defined as 1 non-motorized touring or racing bicycle with a single seat. Bicycles should be prepared for transportation by the passenger. Bicycle must be placed in a card board or hard cased bike container. Bicycles not enclosed will still be accepted, however, the handlebars must be fixed sideways and pedals removed, or bicycle handlebars and pedals must be encased in plastic or foam or similar material for transport. A release form will also need to be signed by the passenger.

Dus een fiets mag mee voor 200 dollar als deze groter is dan 157 in alle dimensies dus langer dan 157 of hoger dan 157 of breder dan 157.
Is deze onder de 157 dan geldt deze als eerste of tweede ingecheckte tas en hoef je geen 200 dollar te betalen.

Ik neem aan dat je fiets langer is dan 157 en je mag tweede tassen inchecken dan moet je dus 200 dollar betalen.

Jerry
Er staat (+) dus dan is het volgens mij, lengte + breedte + hoogte boven de 157 cm dan kost het je 200 dollar enkele reis.
Ik neem aan dat je intercontinentaal vliegt.

Usairways vliegt itt tot andere maatschappijen niet veel op europa; het is meer een Domestic airline. het zou mij ook niet verbazen als de intercontinentale vlucht wordt uitgevoerd door Delta omdat ze hieraan gelieerd zijn. Net als Klm trouwens.

Een tweede stuks bagage kost $ 55. Een derde $ 200. Neem je een fiets mee die groter isdan genoemde voorwaarden om te gelden als normale bagage dan is dat nog eens $ 200 extra. Enkele reis. Dit is bij vrijwel alle maatschappijen zo.

Vlieg je usa domestic (binnenlandse vlucht) dan moet je vaak ook voor je 1e stuks bagage betalen; meestal $ 15 tot $ 30. Dit geldt niet als je moet overstappen vanuit een intercontinentale vlucht.

Op usa luchthavens zul je geen dozen vinden om je fiets in te pakken.

Verder wordt je verplicht afstand te doen van je rechten tav beschadiging of verlies de zgn 'release waiver'. Echter als je kunt aantonen dat de maatschappij nalatig is door er bijv met een heftruck overheen te rijden dan is dat aanvechtbaar.

Walter
mjajansen schreef:Er staat (+) dus dan is het volgens mij, lengte + breedte + hoogte boven de 157 cm dan kost het je 200 dollar enkele reis.
om een grote wielen fiets in een 62" koffer te krijgen heb je een optimale koffer en een deelbaar frame nodig

Afbeelding

plaatje van de koppelingenboer: www.sandsmachine.com
dus met andere woorden: ik zal $200 (enkele reis) moeten betalen voor mijn fiets (aangezien ik geen deelbaar frame heb, zal mijn fiets nooit aan de afmetingen kunnen voldoen).
waarschijnlijk kan ik dan goedkoper met KLM vliegen (vlucht wel duurder, maar goedkoper (en zekerder?) om fiets mee te nemen met KLM dan met US airways.

Moet je fiets bij KLM in een doos? Ik wilde eigenlijk heen naar San Francisco vliegen en terug vanaf LA. Maar aangezien ik dan op de terugweg geen doos heb (aangezien ze die in de VS niet verkopen op het vliegveld) kan ik wrs beter terug vanaf dezelfde locatie als heen vliegen, en mijn doos daar achterlaten.
Tips?
lieke.geraedts schreef:Moet je fiets bij KLM in een doos?
Nee, een fietshoes is voldoende.
Gerd
Wellicht is het de moeite waard te kijken of je met British Airways naar de VS kunt vliegen. Ik vlieg binnenkort naar San Diego, mijn fiets gaat mee voor €40,- (enkele reis, maar wel twee trajecten Amsterdam-Heathrow-San Diego)

Gerrit Heij
http://bicycletracks.blogspot.com/
Toch kun je op sommige vliegveld misschien wel een doos kopen hoor.

2 jaar terug in Las Vegas bij delta dozen gekocht en een aantal jaren terug in Boston het zelfde maar ze zijn zeker schaars.
jerryopdefiets schreef:Toch kun je op sommige vliegveld misschien wel een doos kopen hoor.
.
Dozen weet ik niet, maar in PDX is een sleutelplek:
Afbeelding
lieke.geraedts schreef:Tips?
Met http://www.condor.com of http://www.airberlin.com vanaf Duitsland, rechtstreekse vlucht (wel even naar Frankfurt of Düsseldorf), geen doos nodig, resp. 50 en 75 euro per vlucht voor de fiets.
Mijn ervaring is dat klm GEEN fietshoes accepteerd.
Ik gebruik altijd wel die isolatiebuizen die je om water en verwarmingsleidingen doet zodat je frame niet beschadigd.

Nogmaals; vluchten van en naar de usa worden steeds vaker uitgevoerd door zustermaatschappijen. De afhandeling bij vertrek vanuit de usa is vaak door de zustermaatschappij. dit leverde bij mij altijd discussies op omdat de voorwaarden bij zustermaatschappijen tav fietsen verschillen. In 1 geval moest ik zelfs ff $ 250 bijbetalen en in 1 geval werd mijn fiets in eerste instantie geweigerd door de zustermaatschappij. (zorg dus voor een kopie van je fiets reservering)
bij klm is dat bijv delta, en bij BA is dat american airways


Als je san fransico vliegt let op de luchthavens. Oak (iata code voor oakland) wordt Wel eens verkocht alssan fransisco maar ligt daar behoorlijk buiten!


@ m-gineering ja mooi he dat 'bike station' op Portland! Je moet het wel weten want hij zit in een hoekje verstopt.


Walter
jerryopdefiets schreef:Toch kun je op sommige vliegveld misschien wel een doos kopen hoor.

2 jaar terug in Las Vegas bij delta dozen gekocht en een aantal jaren terug in Boston het zelfde maar ze zijn zeker schaars.


Het klopt dat delta dozen heeft maar lang niet op elk vliegveld en/ of niet in voorraad. En ze zijn alleen verkrijbaar voor Delta (klm) klanten.
Van te voren bellen heeft geen zin; stond ik daar bij delta als delta passagier maar mooi geen toegezegde doos!

Walter.
Walter M schreef:Mijn ervaring is dat klm GEEN fietshoes accepteerd.
Ik gebruik altijd wel die isolatiebuizen die je om water en verwarmingsleidingen doet zodat je frame niet beschadigd.

Walter
Ik heb dezelfde ervaring met KLM. Citaat van een mailwisseling:



Geachte heer Willemse,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Fietsen worden alleen geaccepteerd in kartonnen fietsdozen die aangeboden worden

op de luchthaven of in harde fietskoffers die passagiers zelf moeten aanleveren.

Fietsen in plactic hoezen kunnen helaas niet geaccepteerd worden.



Hoogachtend,

Annemarieke Kienhuis

Air France, KLM Royal Dutch Airlines en Delta Air Lines

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De imbussleutel en/of steeksleutel die je voor het de-assembleren gebruikt dus NIET in je handbagage doen; wordt in beslag genomen!
Ik tape het altijd op het frame zodat je; als je bagage later aankomt iig je fietsje in elkaar kunt zetten.

Walter