Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring met transnusa, merpati of lion air - indonesie - Forum Wereldfietser

ervaring met transnusa, merpati of lion air - indonesie

Hallo, ben op zoek naar een binnenvlucht van Bali naar Tambolaka (Sumba-Indonesie).
Er zijn 3 maatschappijen die hierop vliegen, doch telkens wanneer ik hen mail en vernoem dat we een fiets meehebben stopt het mailverkeer en krijg ik geen reactie meer.
We hebben slechts 4 weken om rond te toeren in Suma en Flores, waardoor ik denk dat het aangewezen is om de binnenvluchten nu al vast te legen voor augustus/september.

Heeft er iemand ervaringen met een van bovenvermelde maatschappijen?

alvast bedankt
pietniki
Hallo Pietniki,

Ik heb al verscheidene malen met Lion Air gevlogen zonder enig probleem. Over het algemeen doet men niet zo moeilijk over. Afhankelijk welke bali je staat vraag men of een geldbedrag Rp40000,- of soms helemaal niets. het ligt eraan hoeveel overgewicht je hebt. Soms verlangt men dat je je fiets extra laat omwikkelen met folie als je tenminst niet in een doos hebt ingepakt. houd wel rekening mee dat Lion Air erg veel vertraging ken van soms 3 uur. De laatste berichten zijn dat de overheid Lion Air boete wil opleggen als zij langer dan een uur vertraging hebben. Als laatste hint wees erg aardig en vriendelijk en je krijg veel van ze gedaan!! :D Fijne vakantie
pietniki schreef:Hallo, ben op zoek naar een binnenvlucht van Bali naar Tambolaka (Sumba-Indonesie).
Er zijn 3 maatschappijen die hierop vliegen, doch telkens wanneer ik hen mail en vernoem dat we een fiets meehebben stopt het mailverkeer en krijg ik geen reactie meer.
We hebben slechts 4 weken om rond te toeren in Suma en Flores, waardoor ik denk dat het aangewezen is om de binnenvluchten nu al vast te legen voor augustus/september.

Heeft er iemand ervaringen met een van bovenvermelde maatschappijen?

alvast bedankt
pietniki
In het verleden heb ik weleens een probleemloze vlucht met Merpati meegemaakt, overigens zonder dat er een fiets meeging. Pas achteraf kwam ik erachter dat Merpati het type track record heeft, op basis waarvan ik zo'n vlucht niet heel graag zou herhalen. Zie:
http://aviation-safety.net/database/ope ... p?var=5685

Hermen
Hermen schreef:Pas achteraf kwam ik erachter dat Merpati het type track record heeft, op basis waarvan ik zo'n vlucht niet heel graag zou herhalen. Zie:
http://aviation-safety.net/database/ope ... p?var=5685

Hermen
Die vlucht was altijd nog veiliger dan de reis naar en van het vliegveld in dat soort contreien :D
m-gineering schreef: Die vlucht was altijd nog veiliger dan de reis naar en van het vliegveld in dat soort contreien :D
Ik weet het! Ook die reis was op zijn minst bijzonder. Bijvoorbeeld dwars over Java met de niet voor de toeristen bedoelde trein. Net zoals hier gebruikelijk had je zo'n "4-tje" van twee bankjes tegenover elkaar. Weer net wat minder gebruikelijk - of althans voor mij onverwcht - was het feit dat daar ook nog vier personen op de grond tussen kwamen te zitten die de benen van degenen op de bankjes als leuning gebruikten.

Kortom; een prachtreis!

Hermen