Additionally, paste this code immediately after the opening tag: KLM heeft regels voor fietsen aangepast - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

KLM heeft regels voor fietsen aangepast

maar kun je je fiets niet uit elkaar halen en een doos met staal en wielen verschepen? valt het dan nog onder een fiets (een voertuig bestaande uit twee wielen alwaar men zich mee voortbeweegt) of gewoon bagage van elk ieder soort?
aapje99 schreef:maar kun je je fiets niet uit elkaar halen en een doos met staal en wielen verschepen? valt het dan nog onder een fiets (een voertuig bestaande uit twee wielen alwaar men zich mee voortbeweegt) of gewoon bagage van elk ieder soort?
Ik ga er even van uit dat het een vervoerstechnische en geen douane technische vraag is?

Net zoals het geval is bij fietskoffers; zolang het binnen de dimensies van reguliere ruim bagage valt is het gewone bagage.

Off topic: Een S&S koppeling kan dan zeer handig zijn; en er loopt ergens op dit forum een item over.
Mylène schreef:Goed nieuws!
De tarieven voor fietsvervoer bij KLM zijn verlaagd! Nu variërend van 55 euro voor enkele reis in Zone 1 en 2, tot 100 euro in zones 3 en 4.

zie hier: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... oncept.htm
Even terug naar het onderwerp.
De verlaging geldt voor vluchten vanaf 19 oktober. Dus slechts 6 maanden na de invoering van het hoge tarief.
Wat wel blijft is dat een fiets altijd bijzondere bagage is, waarvoor extra betaald moet worden: ook al valt je fiets samen met je andere bagage binnen de gewichtslimiet voor vrij in te checken ruimbagage.
Ik zag dat naast Air France/KLM ook Lufthansa sinds kort een tarief van €100 per enkele reis voor intercontinentaal fietsvervoer hanteert (dit was € 150). De luchtvaartmaatschappijen lijken zich dus enigszins te matigen bij de fietsvervoertarieven.
nvt
Walter M schreef: (...) zolang het binnen de dimensies van reguliere ruim bagage valt is het gewone bagage (...)
Bij (vrijwel) alle luchtvaartmaatschappijen zijn de reguliere dimensies voor ruimbagage: lengte + breedte + hoogte = maximaal 157 cm. Tenzij je met een haakse slijper in de weer gaat, krijg je je vakantiefiets niet binnen die maten ingepakt.

Gerd
peter de rijk schreef:
JeffW schreef:Erg vervelend die nieuwe tarieven. Als ik naar Saigon vlieg met Vietnam Airlines en KLM doet alleen het eerste stukje Amsterdam-Frankfurt, ben ik toch 200 euro (zone 4) kwijt aan KLM, terwijl Vietnam Airlines het gratis doet. Au.

http://www.facebook.com/KLM/posts/10150877358585773
Koop een ticket Frankfurt-Saigon en vraag iemand je met de auto voor € 200 naar Frankfurt heen en terug te brengen. Heb je nog altijd € 200 uitgespaard als de prijs vanaf Frankfurt niet hoger is dan vanaf Schiphol...
Echt een idioot tarief, die € 200 voor een enkeltje KLM intercontinentaal.
Vietnam Airlines gaat in ieder geval in 2015 op Schiphol vliegen met een 777.
Ze zijn in onderhandeling om dit te vervroegen.
Ik heb een vlucht geboekt met Egyptair naar Oeganda. Bagage: 2 stuks van maximaal 23 kilo, fiets moet in doos met deze maten 177 x 23 x 102 en geen extra kosten.
Peter.
Dat de prijzen voor vliegen omhoog gaan is best wel logisch. Al gezien hoeveel moeite er heden ten dage wordt gedaan om olie te winnen? Voorbeelden als Tar sands Alberta, Nigeria, Alaska Poolzee zijn er te over. Wat mij betreft is het best wel logisch wat de KLM doet. Of je kan doen wat ik doe, in Europa blijven en niet vliegen.
DeFietsreiziger schreef:Dat de prijzen voor vliegen omhoog gaan is best wel logisch. Al gezien hoeveel moeite er heden ten dage wordt gedaan om olie te winnen? Voorbeelden als Tar sands Alberta, Nigeria, Alaska Poolzee zijn er te over. Wat mij betreft is het best wel logisch wat de KLM doet. Of je kan doen wat ik doe, in Europa blijven en niet vliegen.
Dit is een totaal andere discussie.

Feit is wel dat KLM aan de ene kant steeds meer naar buiten komt met vliegtickets in de aanbieding tegen sterk verlaagde prijzen, maar dat aan de andere kant voor het meenemen van fietsen, golfsets, duikuitrustigen en andere sportbagage sinds april fors extra betaald moet worden. Gelukkig is dit nu wel weer voor een deel terugeschroefd.
Wat gaat mijn fiets kosten voor een vlucht naar Sydney Australië, als mijn fiets en bagage samen minder dan 20 wegen? Mijn gele Giant weegt 12 kg.
Martin E. van Doornik schreef:Wat gaat mijn fiets kosten voor een vlucht naar Sydney Australië, als mijn fiets en bagage samen minder dan 20 wegen? Mijn gele Giant weegt 12 kg.
Bij de KLM dus 100 Euro per enkele reis!