Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vlucht Rome- Nederland : Vooraf boeken of niet - Forum Wereldfietser

Vlucht Rome- Nederland : Vooraf boeken of niet

Wie heeft recent ervaring opgedaan met vliegen vanaf Rome terug naar Nederland? Met fiets uiteraard. Mijn plan is om rond 9 augustus terug te vliegen vanuit Rome. Nu vraag ik mij af of ik beter vooraf kan boeken of de gok te wagen en ter plekke wat te regelen. Nadeel van vroeg boeken vind ik dat het zo ´vast´ staat. Voordeel is natuurlijk dat je in Rome niks meer hoeft te regelen en zo.
Zelf wel wat gezocht op internet en Ryanair en vliegen vanaf Ciampino spreekt mij wel aan. Ik kan alleen niet ontdekken hoe ik eventueel de fiets bij kan boeken.
Johan,

Ik heb wel vooraf een reis terug geboekt vanuit Rome, vooral omdat de fiets ook mee terug moest en ik op een bepaalde datum weer bij mijn werkgever verwacht werd :) Ik had het wel zo ruim genomen dat ik nog een aantal dagen in Rome had. Uiteindelijk werden dat 5 dgn.
Ik ben ook met Ryanair vanaf Rome Ciampino naar Eindhoven gevlogen. Je kunt in Rome de shuttelebus, vlakbij Centraal station (Termini) naar het vliegveld nemen (terravision) Twee jaar geleden mocht mijn fiets nog gratis mee, wel even informeren vooraf!!
Bij ryanair, kun je op een gegeven moment tijdens het boeken, aangeven dat je een fiets meeneemt, dacht zo uit mijn hoofd, sportartikelen ofzo.

groet, roosje
roosje schreef:Johan,

Ik heb wel vooraf een reis terug geboekt vanuit Rome, vooral omdat de fiets ook mee terug moest en ik op een bepaalde datum weer bij mijn werkgever verwacht werd :) Ik had het wel zo ruim genomen dat ik nog een aantal dagen in Rome had. Uiteindelijk werden dat 5 dgn.
Ik ben ook met Ryanair vanaf Rome Ciampino naar Eindhoven gevlogen. Je kunt in Rome de shuttelebus, vlakbij Centraal station (Termini) naar het vliegveld nemen (terravision) Twee jaar geleden mocht mijn fiets nog gratis mee, wel even informeren vooraf!!
Bij ryanair, kun je op een gegeven moment tijdens het boeken, aangeven dat je een fiets meeneemt, dacht zo uit mijn hoofd, sportartikelen ofzo.

groet, roosje
Bedankt voor je reactie Roosje. Inmiddels heb ik gisteravond toch maar geboekt. Was natuurlijk weer iets te laat en was de vlucht weer twee tientjes duurder :-/
Ik kon inderdaad aangeven dat ik een fiets mee wilde nemen. ook heb ik gekozen voor 25 kg bagage. Dat moet volgens mij toch ruim voldoende zijn, zonder mijn handbagage?
Hoe heb jij het gedaan met het inpakken van je fiets? of was dat niet nodig?
M'n fiets heb ik ingepakt op de luchthaven in een hoes, die ik de hele reis bij me had. Dacht ooit gekocht bij Halfords. Verder de trappers eraf en het stuur een kwartslag draaien, en als ze er om vragen wat lucht uit de banden.
Mijn ervaringen zijn wisselend bij Ryanair, soms hoeft de fiets niet eens ingepakt en de trappers er ook niet vanaf, en soms (duitsland) zijn ze héél punctueel.

roosje
roosje schreef:M'n fiets heb ik ingepakt op de luchthaven in een hoes, die ik de hele reis bij me had. Dacht ooit gekocht bij Halfords. Verder de trappers eraf en het stuur een kwartslag draaien, en als ze er om vragen wat lucht uit de banden.
Mijn ervaringen zijn wisselend bij Ryanair, soms hoeft de fiets niet eens ingepakt en de trappers er ook niet vanaf, en soms (duitsland) zijn ze héél punctueel.

roosje
Bedankt voor de tips. Inmiddels de fietspyama ook aangeschaft. Inderdaad had Halfords verschillende hoezen. Kan ik mooi als grondzeil gebruiken.