Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cathay Pacific / China Southern- Azievluchten - Forum Wereldfietser

Cathay Pacific / China Southern- Azievluchten

Wie heeft er recent met Cathay Pacific of China Southern gevolgen naar Azie (heen Kunming, terug Hanoi) en wat was het bagagebeleid tav fiets mee? Kortom, wat was je kwijt voor het vervoer van de fiets en hoe zijn ervaringen?
niemand?
LotD schreef:niemand?
Ik niet, maar probeer uit te zoeken of ze een agent op Schiphol hebben, aan wie je jouw vragen kunt voorleggen.
In 2010 kon je je fiets met Cathay Pacific naar Hongkong gratis meenemen mits je binnen de 20 kg ingecheckte bagage bleef. Maar dat kan inmiddels best veranderd zijn want de regels wijzigen nogal eens. Even bellen met het reserveringskantoor in NL is het beste.
Pas uitgezocht i.v.m. fietsreis Hanoi-Kuala Lumpur.
China Southern neemt in principe fietsen alleen maar mee als overbagage en dat loopt aardig in de papieren. Onze keus is nu Malaysian Airways, vroeger gratis binnen de 23 kg nu als extra voor 150 euro per fiets heen en weer.

Groet,
Paul
Als ik naar Azie vlieg book ik meestal bij BMair Reizen, zij hebben vaak tickets met 30 kilo bagage en de fiets valt daar gewoon onder, laatste vlucht was afgelopen maart met Cathay Pacific.
Ik kreeg die tip van een dame bij Cathay toen ik belde voor advies over vervoer van fiets.
http://www.bmair.nl/Vliegtickets/Azie/V ... ngzhou.htm

Peter.
Ik heb twee jaar geleden gebruik gemaakt van Cathay Pacific op een vlucht naar Nieuw-Zeeland. Via "Vlieg en Fiets" had ik ivm de fiets totaal 30 kilo bagage geboekt. Op Schiphol werd de fiets (in doos) niet meegwogen bij de overige bagage en hoefde er dan ook niet bij betaald te worden. Op het vliegveld van Auckland werd door de medewerkster van Cathay alles gewogen (dus ook de fiets). Hoewel ik normaal gesproken binnen de bagagelimit van 30 kilo gebleven zou zijn had ik er geen rekening mee gehouden dat de verplichte fietsdoos ook 5 kilo weegt. Hierdoor moet er dus voor de retour vlucht bijbetaald worden. Je kan dus het beste minder bagage meenemen of meer bagage kilo's vooraf boeken.