Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brussel- bangkok fiets meenemen - Forum Wereldfietser

Brussel- bangkok fiets meenemen

Hoi,

Ik kom net terug van het reisbureau voor een ticketje te boeken voor mij en men fiets. Blijk dat dit mij echter veel meer zal kosten dan oorspronkelijk gedacht: bij de ene maatschappij betaal je 35 us dollar per kilo.
Mijn fiets weegt 15 kg dus dit zou neerkomen op 525 dollar per vlucht. Heen en terug meer dan 1000 dollar betalen voor mijn fiets is gewoon belachelijk. Bij een 2de maatschappij zou het me 300 euro kosten heen en terug, wat ik nog steeds veel geld vind.
Zijn er geen alternatieven?
Dacht mss. voorvork eruit, rekje eraf, wielen uit het kader en zo alles mss. in een extra grote reiskoffer te kunnen passen of moet je een fiets altijd apart inchecken?
Hoeveel betaalden jullie in het verleden voor je fiets mee te nemen richting AziË.

Bedankt,

groeten
Meeste maatschappijen werken toch met een vast tarief voor een fiets?
(meestal €100 voor een lange vlucht) Dat zouden ze op een reisbureau toch zeker moeten weten.
Zoals Gios al aangeeft hanteren de meeste maatschappijen een vast tarief voor het vervoeren van een fiets of sportbagage. Mocht je geen geschikte luchtvaartmaatschappij kunnen vinden op de lijn Brussel-Bangkok dan zou je eventueel ook kunnen vliegen vanaf een andere luchthaven.
Wij zijn begin dit jaar vanuit Bangkok teruggevlogen op Dusseldorf met Air Berlin. Met een speciale bonuspas a 75 euro ging de bagagelimiet naar 30 kg pp en mocht de fiets ook gratis mee. Enkel je fiets aanmelden voor de vlucht kostte geloof ik 70 euro.

Maarten
Inderdaad, ben ondertussen even bij joker gaan horen en zij gingen voor mij het voordeeligste tarief uitzoeken. Wat zij vertelde leunt al meer aan bij wat jullie hier schrijven.

bedankt voor de reacties...
Maarten & Line schreef:Zoals Gios al aangeeft hanteren de meeste maatschappijen een vast tarief voor het vervoeren van een fiets of sportbagage. Mocht je geen geschikte luchtvaartmaatschappij kunnen vinden op de lijn Brussel-Bangkok dan zou je eventueel ook kunnen vliegen vanaf een andere luchthaven.
Wij zijn begin dit jaar vanuit Bangkok teruggevlogen op Dusseldorf met Air Berlin. Met een speciale bonuspas a 75 euro ging de bagagelimiet naar 30 kg pp en mocht de fiets ook gratis mee. Enkel je fiets aanmelden voor de vlucht kostte geloof ik 70 euro.

Maarten
Air Berlin vliegt niet meer tussen Dusseldorf en Bangkok.
Fret schreef:Hoi,

Ik kom net terug van het reisbureau voor een ticketje te boeken voor mij en men fiets. Blijk dat dit mij echter veel meer zal kosten dan oorspronkelijk gedacht: bij de ene maatschappij betaal je 35 us dollar per kilo.
Mijn fiets weegt 15 kg dus dit zou neerkomen op 525 dollar per vlucht. Heen en terug meer dan 1000 dollar betalen voor mijn fiets is gewoon belachelijk. Bij een 2de maatschappij zou het me 300 euro kosten heen en terug, wat ik nog steeds veel geld vind.
Zijn er geen alternatieven?
Dacht mss. voorvork eruit, rekje eraf, wielen uit het kader en zo alles mss. in een extra grote reiskoffer te kunnen passen of moet je een fiets altijd apart inchecken?
Hoeveel betaalden jullie in het verleden voor je fiets mee te nemen richting AziË.

Bedankt,

groeten
Vliegt Emirates ook op Brussel? Je moet dan wel in Dubai overstappen, maar je mag 30 klio inchecken. Kijk eens op emirates.com

Wat rekent Thai Airways voor een fiets? Neem eens contact op met hun kantoor in Brussel.
Fret schreef:Inderdaad, ben ondertussen even bij joker gaan horen en zij gingen voor mij het voordeeligste tarief uitzoeken. Wat zij vertelde leunt al meer aan bij wat jullie hier schrijven.

bedankt voor de reacties...

Weten ze bij Joker wel wat een fiets is? Zou toch eens elders informeren!
Hoezo Bert?
Heb al meerdere vliegtickets besteld via http://www.joker.be en dit waren altijd de goedkoopste en altijd prima in orde.
Fret schreef:Hoezo Bert?
Heb al meerdere vliegtickets besteld via http://www.joker.be en dit waren altijd de goedkoopste en altijd prima in orde.
Je gaf zelf aan dat ze met een fietssloeslag van 1000 kwamen. Veel airlines rekenen een extra bedrag voor de fiets (zoals KLM voor Amsterdam-Bangkok voor een retour 200 Euro) maar dat wat zij voor je hadden uitgezocht maakt zelfs het goedkoopste vliegticket voor een fietser wel extra duur. Vraag altijd vergelijkende prijzen op bij diverse ticketboeren en informeer bij de airlines zelf naar hun voorwaarden voor het meenemen van fietsen.
Overigens zijn prijzen voor vliegtickets afhankelijk van het aantal verkochte stoelen per vlucht. Des te meer verkochte tickets, des te hoger stijgen de prijzen. De tarieven kunnen ook gaan dalen, als er te weinig stoelen verkocht zijn en de maatschappij tickets in de aanbieding doet. Ticketboeren hebben ook nog wel eens tickets in de aanbieding die geclaimd waren door een reisbureau, maar voor reizen die ze niet vol kregen.
Blijft een interessant wereldje, maar voor fietsers blijft zeer belangrijk: kan mijn fiets mee, wat kost het en wat zijn de voorwaarden?