Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vlucht naar Indonesië - kostprijs fiets meenemen - Forum Wereldfietser

Vlucht naar Indonesië - kostprijs fiets meenemen

Beste,
we overwegen om naar Indonesië te gaan in juli en augustus.
Ofwel vliegen we met Qatar Airways of met Etihad. De vlucht kost nu ongeveer 1100 euro per persoon.
De prijs voor de fietsen loopt aardig op.

Met Etihad mogen we tot 30 kg bagage meenemen (fiets én bagage). Dit is misschien haalbaar als we het strikte minimum meenemen. Maar de maximale afmetingen van de bagage (45cm x 72cm x 90cm) zijn niet haalbaar. En dus zal daar een serieuze meerprijs aan vasthangen.

Met Qatar zou alles als bagage ingecheckt kunnen worden. We mogen dan maximum 23 kg meenemen en alles wat boven die 23 kg zit extra betalen aan ongeveer 17 USD. Ik heb nog niet gevonden of daar ook maximale afmetingen voor zijn.

Hoe doen jullie dit? Zijn er suggesties? Zijn er opties die wij over het hoofd zien?

Sabien
Volgens de website van Etihad mag je een fiets en andere sportartikelen gratis meenemen, mits het totaal ingecheckte gewicht binnen de free baggage allowance blijft. Als je 30 kg mag meenemen, kan dat toch geen probleem zijn? Heb je al contact gehad met de luchtvaartmaatschappij?
Emirates is ook een mogelijkheid. Je mag in de Economy Class 30 kilo meenemen. De fiets moet wel in een stevige doos.
Vorig jaar met Etihad naar Thailand gevlogen.
Fiets in kartonnen 'doos' (om gewicht te besparen zoveel mogelijk karton weggesneden) verpakt en zo zonder problemen meegekregen.
Niet extra moeten bijbetalen, zolang we binnen 30 kilo bleven.
Ik geloof dat je ook 7 kilo handbagage mag meenemen.
Vorig jaar met Emirates naar Bangkok gevlogen. 30kg economie ticket voor de ruimbagage + 7kg handbagage = max. 37kg mee te nemen. Fiets gaat 'gratis' mee zolang je binnen deze kg's blijft.

Fiets weegt al 17kg en 5 kg voor de fietsdoos laat nog maar 15kg over voor alle overige bagage. 2 achtertassen, 2 voortassen, stuurtas, flightbag, gereedschap en reserve onderdelen nemen daar alweer een flink deel van in beslag zodat er niet veel gewicht meer over is om kleding en toiletspullen e.d. mee te nemen. Blijft behelpen en keuzes maken wat mee te nemen om binnen de 37 kg te blijven.
Kun je aub laten weten of je invoer belasting moest betalen... Ik wil 2e hands Bulls nu voor enkele reis meenemen.... Kist me dat in Thailand weeer geld (zoals mijn inboedel 7 jaar terug) Dan verkoop ik hem hier in NL en zoek daar een goede dealer op....
Alvast bedankt... Ga weer.. Emigreren neem alvast wat zooi mee... Medio 2020...
Hallo,
Je kunt overwegen om een aantal spullen naar de plaats van bestemming te sturen per post. Dat kost ong. 10 euro per kilo, vaak veel goedkoper dan voor extra kilo's betalen bij het vliegveld.
Groet, Petra,