Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wachten tot het vliegtuig vertrekt - Forum Wereldfietser

Wachten tot het vliegtuig vertrekt

Tot nu toe fietste ik alles of ging het eerste stuk met de trein. Nu de eerste keer met het vliegtuig, denk ik. Het lijkt wel of alles wat naar de plaatsen die ik in gedachten heb 's morgens erg vroeg vertrekken, te vroeg om met OV daar op tijd te zijn. Er zit dus niets anders op om de avond ervoor al naar het vliegveld te gaan, en dan? Wat doe je die 5 of 6 uur voordat je kan gaan inchecken naast het inpakken van je fiets, als dan niet in doos? Kun je je fiets daar tijdelijk zonder al te grote kosten ergens stallen met al je bagage? en wat doe je de dag voor je vertrek, gewoon op tijd opstaan en doorhalen en in het vliegtuig proberen te slapen?
Is de Schiphol-taxi niet een optie? Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar mijn broer moest ook een keer zo vroeg vliegen dat met de trein naar Schiphol geen optie was. Hij is toen met de taxi gegaan...
Nachtje kamperen in de buurt van het vliegveld?
Of als dat niet geschikt is een Vrienden op de Fiets of B&B nemen?
Op Schiphol kun je je fiets naar het bagagedepot in de kelder brengen. Voor 7 euro per 24 uur bewaren ze 'm voor je.
eindgebruiker schreef:Op Schiphol kun je je fiets naar het bagagedepot in de kelder brengen. Voor 7 euro per 24 uur bewaren ze 'm voor je.
en dan aanpappen met een wereldfietser die bijvoorbeeld in Amsterdam woont. Op tijd opstaan en nachtnet nemen naar Schiphol. Binnenstadgrootstedelingen hebben meestal niet veel plek voor een dure extra fiets. Dus alvast alles op Schiphol inpakken en in bagagedepot stoppen is aan te raden.

Sjirk
Gewoon iemand vragen om je weg te brengen met een twinny-load?
Anders inderdaad een taxi(busje) waar je fiets inpast. Op je totale reiskosten maakt het allemaal niet veel uit.
Boek lezen, mensen kijken, kop koffie, broodje eten, dutje doen(niet noodzakelijkerwijs in deze volgorde). Ik verveel me nooit op een luchthaven.
Vanuit Amsterdam naar Schiphol, is midden in de nacht op de fiets nog wel te doen, vanuit Apeldoorn (niet voor niets het grootste dorp van NL) is dat even anders. Taxi-busje is een idee, alleen nog geen idee wat dat gaat kosten. Midden in de nacht je (natte) tentje opbreken of uit een B&B vertrekken trekken me eerlijk gezegd ook niet. Ik zal gewoon maar eens een nacht doorhalen, en de een-na-laatste trein uit dit dorp nemen (voor het geval dat).

Peter
Andere optie is om de middag vantevoren te gaan, op je dooie akkertje de boel in te pakken en de doos te parkeren in het bagagedepot. Daarna een goedkoop hotel net buiten Schiphol opzoeken (Ibis of Etap bij Badhoevedorp of NH Hoofddorp; 50-60 euro?). Kijk wel even of het allemaal kan mbt openingstijden van het bagagedepot, hotelshuttles etc.
Henrie schreef:Is de Schiphol-taxi niet een optie? Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, maar mijn broer moest ook een keer zo vroeg vliegen dat met de trein naar Schiphol geen optie was. Hij is toen met de taxi gegaan...
Is ons wel aardig bevallen.
Van te voren kun je al opzoeken of 't je de prijs waard is bij bovenstaande link.
Wel goed vermelden dat je een fiets in door mee wil nemen en dat ze dus met een busje moeten komen.
Bij ons was dat op de heenweg goed gegaan in alle vroegte, gelukkig maar want er reden geen treinen op tijd om alternatief de vlucht te halen.
Op de terugweg dacht de taxichauffeur dat 2 fietsdozen wel in een normale taxi pastten ;-) toen hebben we dus lang moeten wachten op een busje. In die tijd had ik de fietsen kunnen uitpakken en naar de trein kunnen gaan.

veel plezier en goede reis.
Bij ons was het dit keer ook voor het eerst nodig, vlucht vertrok zo vroeg dat we met de extra incheck-tijd niet met het openbaar vervoer konden.
Bij ons konden we aangeven dat ze met een aanhanger moesten komen.
Was geloof ik voor ons tweetjes (met fietsen) en vertrek om 4 uur 's ochtends zo'n 70 euro (vanuit Utrecht).
Terug hebben we gewoon de trein genomen.
Jurjan schreef:Bij ons was het dit keer ook voor het eerst nodig, vlucht vertrok zo vroeg dat we met de extra incheck-tijd niet met het openbaar vervoer konden.
Bij ons konden we aangeven dat ze met een aanhanger moesten komen.
Was geloof ik voor ons tweetjes (met fietsen) en vertrek om 4 uur 's ochtends zo'n 70 euro (vanuit Utrecht).
Terug hebben we gewoon de trein genomen.
Utrecht zit toch gewoon op het nachtnet?
Jawel,
maar met al ingepakte fietsen (de doosverkopers op Schiphol waren volgens ons nog niet open) is het moeilijk naar het station komen enzo.
Dus uit gemakzucht hebben we maar een schipholtaxi genomen.
Nou de meest logische oplossing is een hotel/pension, jeugdherberg, trekkershut of camping in de buurt op te zoeken, toch? Doen wij ook.
Hallo,

geen reactie over vliegreis, maar nachttrein vanuit Brussel Zuid,

in 2008 zouden we met de nachttrein naar Berlijn vertrekken, normaal vertrekuur ongeveer 22u men kwam echter met de melding dat er een bomalarm op de trein was (trein kwam uit Parijs) dus vertraging,
hoelaat trein zou aankomen en vertrekken kon men ons niet zeggen, we moesten dan maar enkele uren rond hangen in een zo goed als verlaten station,
wat het helemaal leuk maakte was dat de security mensen ons kwamen waarschuwen toen we een koffie zaten te drinken in het station dat we onze fietsen héél goed in het oog moesten houden, (fietsen stonden op nog geen meter van ons zitplekje) toen ik verwonderd de agent aankeek zei hij, ja je kunt ze beter nog dichter bij je nemen, want ze zijn met iets weg voor je het weet :?

bij zulke opmerking duren enkele uren wachten wel héél lang, want je wantrouwt natuurlijk iedereen die te dichtbij komt :roll:

ik heb geen idee hoe het er op Schiphol 's nachts aan toe gaat, maar een hele nacht op een luchthaven of treinstation is niet iets om naar uit te kijken, al heb je idd soms geen keuze.

Frank en Diane