Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen British Midlands - Forum Wereldfietser

Ervaringen British Midlands

Half juni vliegen mijn vriend en ik met British Midlands van Brussel naar Edinburgh. Het is onze eerste keer vliegen met de fietsen en we zijn volop op zoek naar de beste manier om de fietsen te verpakken. Verschillende mensen hebben ons (bubbel)folie aangeraden, vanwege de mogelijkheid om dit daarna gewoon mee te nemen tijdens de reis en te hergebruiken bij terugreis.
Nu lees ik op de site van British Midlands dat fietsen bij voorkeur in een doos verpakt worden ( inclusief voorwiel en dus volledige voordrager demonteren). Dit zouden we liever niet doen.
Heeft er iemand ervaring met een fiets meenemen bij British Midlands? Zijn ze streng op de manier van verpakken?
Alvast bedankt voor elk beetje bruikbare informatie!
margyx schreef:Half juni vliegen mijn vriend en ik met British Midlands van Brussel naar Edinburgh. Het is onze eerste keer vliegen met de fietsen en we zijn volop op zoek naar de beste manier om de fietsen te verpakken. Verschillende mensen hebben ons (bubbel)folie aangeraden, vanwege de mogelijkheid om dit daarna gewoon mee te nemen tijdens de reis en te hergebruiken bij terugreis.
Nu lees ik op de site van British Midlands dat fietsen bij voorkeur in een doos verpakt worden ( inclusief voorwiel en dus volledige voordrager demonteren). Dit zouden we liever niet doen.
Heeft er iemand ervaring met een fiets meenemen bij British Midlands? Zijn ze streng op de manier van verpakken?
Alvast bedankt voor elk beetje bruikbare informatie!

Waarom moet je je voordrager demonteren als je je wiel eruit moet halen...? Anders zou je ze even kunnen bellen, misschien?
Volgens de website van bmi regional (die de vluchten Brussel- Edinburgh uitvoeren) moet de fiets in een doos met het voorwiel eruit en moet je € 34 per enkele reis betalen. Ik zou zeker vooraf informeren naar de maximale maten van de doos, want op dit traject wordt met relatief kleine toestellen gevlogen.
Travelmaster schreef: Waarom moet je je voordrager demonteren als je je wiel eruit moet halen...?
Ik heb een voordrager die redelijk ver voor uit steekt, dacht dat dit nodig was?
peter de rijk schreef:Volgens de website van bmi regional (die de vluchten Brussel- Edinburgh uitvoeren) moet de fiets in een doos met het voorwiel eruit en moet je € 34 per enkele reis betalen. Ik zou zeker vooraf informeren naar de maximale maten van de doos, want op dit traject wordt met relatief kleine toestellen gevlogen.
Bedankt voor de tip! De informatie op de website had ik inderdaad ook al gevonden, zal hun eens mailen!
Inmiddels via via bij de juiste dienst beland per mail. Fietsen worden toegelaten in een doos of bikebag, met wat verder horen blijkt een eenvoudige fiethoes ook aanvaard te worden. Enige voorwaarde: het voorwiel moet eruit want anders passen de fietsen niet in het laadruim!
Plaats dan wel een ander naafje of asje tussen de pads van je voorvork, dat voorkomt verbuigen
Dirk
dik5 schreef:Plaats dan wel een ander naafje of asje tussen de pads van je voorvork, dat voorkomt verbuigen
Dirk
Heb je hier een concretere suggestie voor?
Span asje en afstandsbusje uit je voorwiel halen en tussen de pads van je voorvork plaatsen
dik5 schreef:Span asje en afstandsbusje uit je voorwiel halen en tussen de pads van je voorvork plaatsen
Ik heb een naafdynamo dus zonder spanasje maaar heb hier net in de doos van mijn lowrider een extra spanas gevonden! Bedankt voor de tip!
zie:

fiets in fietsdoos

punt 13

Peter
Peter M schreef:zie:

fiets in fietsdoos

punt 13

Peter
Helaas woon ik in Belgie, ver van de vakantiefietserwinkel (en ze staan niet bij de online te bestellen producten) :-(
margyx schreef:Helaas woon ik in Belgie, ver van de vakantiefietserwinkel (en ze staan niet bij de online te bestellen producten) :-(
Zou er een mailtje aan wagen. Wellicht dat ze het toch willen opsturen.

Peter
Een vriendelijke fietsenmaker in de buurt heeft me aan 2 van die blokjes kunnen helpen, zo zijn we alweer een stapje verder :-D